| Anonimus345642235 a întrebat:

Crede cineva in treaba cu mesajele subliminale sau muzica psihedelică? Daca e vreun psiholog pe aici care vrea sa isi dea cu pararea il rog mult sa o faca, dar in principal vreau păreri de la toata lumea.

3 răspunsuri:
| Donsavas a răspuns:

Da,detaliile astea au efect ca oricare alta stimulare cerebrală. Orice stimul iti afectează neurochimia.

| Anonimus345642235 explică (pentru Donsavas):

In mod pozitiv sau negativ?

| N0xEterniS a răspuns:

Grr nu trebuie sa ''crezi'', nu vorbim de religie aici, sunt studii facute, experimente, posedam cunostinte in psihologie si psihiatrie.

Raspuns scurt : Functioneaza oarecum daca esti susceptibil.

Raspuns lung : Mesajele subliminale sunt stimuli sub pragul constientului ( ATL ), un om normal nu ar fi capabil sa le observe ( ascunse, scurta durata ). De multe ori sunt confundate cu influenta subconstientului, dar exista diferente: un stimul iti poate influenta subconstientul fara a fi subliminal, daca poti auzi sau vedea stimulul, chiar daca nu-i dai importanta, atunci este supraliminar.
De exemlu, un studiu recunoscut : Intr'un magazin de vinuri, in ziua cand se punea muzica germana, vinurile germane se cumparau mai mult decat celelalte, in ziua cand se punea muzica italiana, vinurile italiene se cumparau mai mult. Stiau oamenii ca muzica ii influenteaza? Nu. Auzeau muzica? Da.
Pentru ca un stimul, subliminal sau supraliminar sa fie efectiv, trebuie sa fie in paralel cu nevoile si golurile tintei, de exemlu : Prezentarea subliminala a setei, a impins omul sa bea mai mult doar daca ii era deja sete. Nu trebuie aflat ca stimulul exercita o influenta asupra tintei, de exemplu : Unele restaurante pun muzica UpBeat pentru a influenta clientii in a manca mai repede, in felul asta profitul creste, dar daca le-ai spune clientilor dinainte? Probabil nici nu ar mai vizita localul respectiv.
Foarte multa lume crede ca mesajele subliminale te pot influenta sa faci chestii impotriva vointei tale, doar un mit, adevarul e departe. Studiile au aratat ca te pot influenta, dar intre a influenta un om care deja a baut o doza de cola sa mai bea una si un sportiv sa-ti manance burger, este o diferenta foarte mare, in cel mai rau caz esti influentat in a face/cumpara ceva ce deja erai inclinat sa faci/cumperi.