Eu sunt medic si, dupa cum stii, la medicina si la fotbal se pricepe toata lumea. Asa ca mi se intampla des sa vina tot felul de necunoscatori si sa imi dea sfaturi. Mi s-a intamplat chiar ca o data sa fie aici o intrebare: cu ce se ocupa un medic anatomopatolog. Eu am spus ce fac eu zi de zi (ca sunt exact medic anatomopatolog) si a venit cineva, a explicat ce face un medic legist si a pretins ca anatomopatolog si legist e acelasi lucru. Am incercat sa argumentez: dar eu sunt medic anatomopatolog, stiu perfect care mi-e fisa postului si persoana respectiva mi-a replicat: auzi, draga, sa nu te dai aici mare cu studiile tale, ca nu te-a intrebat nimeni ce studii ai. Eu stiu foarte bine ce e aia ca am fost infirmiera in spital si, in plus, mama a facut o biopsie in urma cu cativa ani, deci nu poti sti mai bine decat mine (!).
Ce fac? Initial ma enervez si incep sa argumentez cat pot eu de logic, desi pe un ton suparat. Nu e eficient, de obicei nu fac decat sa ma bag in troaca porcilor si apoi trebuie sa evit sa fiu mancata, fiindca eu nu imi pot pune poalele in cap si sa jignesc direct, asa ca sunt dezarmata intr-o disputa in care se renunta la eleganta de limbaj. Deseori imi pierd cumpatul si jignesc voalat, ceea ce este gresit si ma face ulterior sa ma simt prost (ca m-am coborat la un asemenea nivel si ca m-am facut de ras). In timpul doi, revin la ganduri mai intelepte si spun ceva de genul: ok, fiecare cu parerea lui, fiecare cu drumul meu, eu mi-am spus parerea si daca tu crezi ca nu e documentata te priveste. Mizez pe discernbamantul celor care ne-au ascultat.
Daca imi este sef, spun ca el si fac ca mine.Din pacate, sunt multe cazuri in ziua de azi.
Ii raspunzi frumos ca poate are dreptate.nici o data nu ma enervez fiindca nu isi are rostu. oricum nu ar face diferenta sau nu ar reunoaste si daca ar gresi
Il ignor sau ii promit ca, daca in decursul vietii o sa pot, o sa studiez pana voi ajunge la nivelul lui... :-)))