Nu l-as privilegia, nu l-as invoi.
L-as lasa sa faca altceva in timpul orei, fara sa ii deranjeze pe ceilalti, daca e chiar atat de bun.
Insa l-as pune sa participe la aceleasi teste si ascultari, ca si ceilalti.
Si daca ceilalti il deranjeaza pe el? daca nu se poate concentra la ce are el de facut?
testele si ascultarile de la scoala oricum ar fi o nimca toata pentru el
Daca nu se poate concentra, atunci nu e elevul ala sclipitor, autodidact, si ar trebui sa lase nasucul mai jos.
Deci daca cineva nu se poate concentra la un lucru pentru ca se aud pe fundal voci inseamna ca respectivul nu poate avea o inteligenta sclipitoare? am trait s-o aud si pe asta
Aia e singura lui sansa de a se deosebi de restul clasei. Nu ar fi corect sa primeasca alte privilegii. Daca se intalnesc 10 elevi sclipitori in directii diferite, profesorul va face ora cu restul de 15 elevi mediocri?
Nu e ok.
Cat timp e in clasa, elevul trebuie integrat. Daca e retardat, trebuie sa traga mai tare. Daca e sclipitor, se uita pe pereti, sau invata la altceva.
Daca e geniu, poate sari peste cativa ani de scoala, din cate stiu.
Sau se duce la o scoala de genii.
Dar oricum ar fi, trebuie sa se incadreze intr-o situatie prevazuta de legea invatamantului.
Nu as avea cum sa il "las sa nu vina" pentru ca asta ar insemna fals in acte/incompetenta din partea mea. Lipseste, trebuie pus absent. Pe de alta parte, i-as permite ca la ora mea sa se ocupe de alte chestii, atita vreme cit e la zi cu materia si se poate descurca la orice test/problema. Ce as putea sa fac ca sa ii fie mai interesante orele, l-as pune uneori pe el sa predea in locul meu. Asta ar fi o chestie desteapta si, poate, motivanta pentru el.
Dacă e atât de bun să se mute la o clasă de elita, să fac facultatea mai repede etc. Cât e într-o clasă, corect e sa participe la orele la care participă și restul.
De ce?
Regulile sunt reguli pentru toata lumea.