| ALM2000RO a întrebat:

De ce se mai consideră încă în România că ești sărac, ratat și fraier dacă nu deții o mașină?
De ce se consideră o necesitate deținerea unei mașini? Din punctul meu de vedere este o dorință, un moft, nimic mai mult. De exemplu familia mea n-are mașină, iar mama are 2 joburi: e profesor universitar și avocat. Și totuși n-am simțit niciunul nevoia de a avea mașină, există alternative mult mai ieftine cu care ne descurcăm perfect. Carnet nu avem niciunul, doar tata dar care nu mai conduce din tinerețe, cu mult înainte de a-și întemeia familie.
Doar fratele meu are mașină, i-au luat că a insistat el să facă școala de șoferi și să conducă, dar s-a mutat de la noi și se descurcă cu întreținerea ei (muncește peste vară, fiind student cu bursă).
Pentru cei care considerați că mașina e ceva de nelipsit și obligatorie, gândiți-vă că ar fi mult mai ieftin (și mult mai sănătos) să folosiți alternativele: transportul în comun, bicicleta, taxiul (când situația se impune neapărat, că e totuși scump), trenul, PICIOARELE!
Nu mai fiți leneși și deplasați-vă, mișcarea face bine și ar trebui să faceți mișcare minim 30 min- oră pe zi! Plus că întreținerea mașinii e foarte scumpă, decât să dai bani grei pe tot ce ține de întreținerea ei mai bine îți faci un program (bine organizat și calculat) să mergi cu busul sau pe jos la servici (depinde de distanță)!
Mama spre exemplu merge cu busul la servici, la facultate. Și se întoarce pe jos (35-40 min la pas normal).
Am prieteni care nu folosesc deloc nici busul și umblă numai pe jos în cadrul localității (Cluj-Napoca), fie că merg la facultate (ca studenți) sau la o întâlnire cu gașca sau cu vreo tipă în oraș (a se înțelege în centru), la vreun local.
Plus că poluarea și traficul ar fi reduse considerabil dacă nu ar mai folosi tot parvenitul de român mașina personală! Conform unor studii, majoritatea traficului infernal din marile orașe din România se datorează autoturismelor în care e maxim o persoană (șoferul)!
Noi încă mai facem excursii în familie (deși eu am 23 de ani) în fiecare vară prin țară (avem tradiție veche) și mergem mai mult cu trenul! Foarte rar mergem cu mașina lui fratele meu, numai când poate să vină și el cu noi să ne ducă (programul lui e foarte încărcat și vara). În rest evităm mersul cu mașina!
Știu că o să-mi iau mult hate cu postarea asta, însă o să-mi expun și părerea despre rolul statului (autorități locale și centrale - în speță Primăriile și Consiliile Locale, deci autoritatea executivă și deliberativă locală, și Parlamentul - deci Legislativul) în chestiunea asta: ar trebui să facă cât mai puține parcări și parkinguri pentru a descuraja oamenii să meargă cu mașina. Ar trebui să nu mai dea banii pe construcțiile de centuri ocolitoare sau pentru exproprieri în vederea extinderii rețelelor stradale deja existente în localități!
Ar trebui să se axeze pe construcția și modernizarea spațiilor verzi, parcurilor publice și locurilor de joacă pentru copii!
Bine ar fi să descurajeze mașiniștii să sufoce orașele și prin alte modalități: de exemplu să interzică mașinile cu o vechime mai mare de 5-10 ani în centrul orașelor, de fapt ar trebui interzise toate care nu sunt Euro 6! În multe orașe mari din Vest e așa!
Bineînțeles că ar trebui demolate și toate garajele!
Iar compensarea să vină prin suplimentarea mijloacelor de transport în comun (autobuze, troleibuze și tramvaie cu tot ''tacâmul'' aferent, unde e cazul) și extinderea sistemului de metrou în București! Fiindcă treaba va funcționa pe principiul cererii și al ofertei, ca în economie: cum lumea va folosi mult mai puțin și mai rar mașina personală, se vor îndrepta se transportul public, care vrând-nevrând se va dezvolta ca sistem, să acopere nevoia ''pieței''!
Însă sunt conștient că nici legiuitorii, nici autoritățile locale nu vor face nimic în acest sens, că doar masele de votanți trebuie să fie căinate și pupate în dos, doar așa e în democrație (în cele ca România, unde oamenii nu sunt educați și n-au niciun fel de cultură: civică, financiară, sexuală etc.)!
Nu riscă nimeni să piardă voturi, eventual să nici nu mai fie aleși dacă aplică aceste măsuri nepopulare (dar extrem de necesare)!
Interesul public ar fie să avem o societate cu oameni cât mai sănătoși și cu orașe verzi, fără blocajele din trafic și fără poluarea care ne pune în pericol sănătatea (nouă tuturor, dar și mediului înconjurător)! Dar va rămâne după cum vor masele de români, majoritatea leneși, comozi, ghiolbani, parveniți, snobi și necivilizați (sper să nu jignesc pe nimeni dar asta e realitatea)!
Se vede clar că autoritățile țin cu mașiniștii și nu cu pietonii: a se vedea timpul de așteptare al pietonilor la semafor, durata în care e verde și poți trece comparativ cu timpul de așteptare și durata de trecere disponibilă pentru mașiniști! A se vedea numărul insuficient de treceri de pietoni (majoritatea mai sunt și nesemaforizate și prost iluminate), numărul aproape inexistent al limitatoarelor de viteză din oraș, și mai sunt exemple pe care le știți și voi, lista poate continua (nu mai îmi vin în cap și alte exemple acum, dar mai sunt)!
Sunt curios câți vor înțelege cu adevărat mesajul meu și câți vor fi de acord cu ceea ce am scris, comparativ cu hate-ul masiv pe care sunt sigur că mi-l voi lua (de care însă nu-mi pasă!) happy big grin
-Mircea-

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Decât sa își ia mașină și sa o țină de pomană prin parcare și pentru care mai plătește și impozit pe ea, atunci mai bine nu o mai cumpără. Am un vecin care anul acesta dacă a mișcat mașina de 5x din parcare.
Iar dacă îți arat câți km am făcut eu cu bicicleta, doar anul acesta, o sa faci wow. Peste 5000 km, sa zicem asa. Pentru ca eu susținut de propriul antrenament îmi permit sa merg 120 km pe bicicletă, sa vizitez locuri, sa ma bucur de natură. Sa nu mai zic că am slăbit de la 92 kg am ajuns la 79 kg. Totul pe un cost sa zic decent. Nu fac lux pentru ca și în materie de ciclism exista biciclete scumpe cât o mașină. In schimb ma dau ieftin, dar mult. Când vecinul cu tigaia lui nu își permite pentru ca mașina sa are nevoie de benzină, rovinieta, revizii, piese de schimb.

Apoi mai am un vecin plin de aere și el care ține mașina în parcare si mai merge cu ea la cumpărături ( la acel Kaufland care este la 500 metri). Și când vezi ca umbla cu nasul pe sus "ca are mașină". Alți șoferi niște grași de abia se mișcă, dar nu ar lăsa mașina. Și tot ei găsesc sa comenteze ca bicicliștii nu au ce cauta pe drumuri publice, ca noi nu plătim taxe. Când unele mașini ar trebui sa plătească dublu taxa de poluare când lasă ceață în urma lor.
Eu prefer bicicleta in locul mașinii. Și nici eu nu am mașină. Când nu pot merge cu bicicleta, ma deplasez cu regia autonomă, trenul, avionul.

16 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Mai Mircea... ce inseamna sa ai niste idei bune si sa le duci la extrem din motive de frustrari personale.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Ești rudă cu Greta Thunberg, trotinetista?

| ALM2000RO explică (pentru sadrian46):

Isteț comentariu, n-am ce zice.
Se vede că nu ați citit atent postarea mea. Vă rog să mai citiți odată și să aruncați o privire și asupra comentariilor lăsate la pufulescu00 și la Holiday. Nu am de gând să repet mesajul, vă las pe dvs să-l citiți și, sper eu, să-l și înțelegeți.

| Simpatic a răspuns:

Ai scris un roman frate, dar iti zic ca ai dreptate chiar daca am citit doar jumatate din ce ai scris.
Ce ne pasa noua de ce cred niste 4 clase care s-au dus la sters mosi prin afara sau la furat si au venit cu masini de "Bulgaria" si cu volan pe dreapta.
E adevarat ca si eu pana sa am nevoie cu adevarat de masina am luat doar pentru ca aveam traditie in familie legat de faza asta, mama avea dacie noua inca din anii 80 (erai cineva pe atunci daca iti permiteai asa ceva laughing ), si cred ca atunci cand aveam 18 ani era ceva asa sa nu par sarac cum zici tu mai sus.
Intre timp lucrurile s-au schimbat, acum imi permit masini scumpe dar iau masini noi modeste cu care-mi fac treaba.
E adevarat nici eu nu am nevoie de o masina cu care sa fac 300 de km pe zi, dar nici ca aia care le tin in parcare de luni pana sambata ca duminica sa mearga pana la supermarket cu ea, dupa care iarasi 6 zile masina sta in repaus.
Am zis si cu alte ocazii o multime de calici si-au luat masini doar ca sa-si distruga vecinii, adica ca au si ei.
Totusi e greu intr-o lume materialista sa traiesti precum cinicul Diogene.
Vrem nu vrem, a devenit ca o cutuma ca daca esti realizat sa ai masini, case si bani, asta e realitatea.
Dar ma bucur ca mai exista familie ca a ta!

| Holiday a răspuns:

Unele lucruri din cele enuntate de tine, intr-adevar, merita discutate. Dar nu toate, si nici in modul in care percepi tu situatia.

Mai degraba, dupa felul cum pui problema, conflictul tau cu masinile pare generat de faptul ca esti incapabil sa dobandesti permisul de conducere, nicidecum de grija pentru mediu.

| ALM2000RO explică (pentru Holiday):

Sunt curios să-ți aflu părerea.
Care lucruri din cele enunțate merită dezbătute din punctul tău de vedere?
Cum ți se pare că percep eu situația? Doresc o explicație mai clară a ce vrei să insinuezi cu asta.
Cât despre modul în care pun problema, țin să te anunț că nu am niciun conflict cu mașinile și că nici nu sunt incapabil să dobândesc permisul de conducere.
În primul rând că nici n-am de gând să-mi iau permisul, n-am dat la școala de șoferi, deci nu avem de unde știi nici tu, nici eu și nici altcineva dacă sunt capabil să devin șofer sau nu. Nu consider că am nevoie să conduc, nu îmi trebuie mașină, mă descurc cu totul și cu toate și fără și chiar ies mult mai ieftin așa.
În al doilea rând, nu am nicio problemă cu mașinile fiindcă fratele meu conduce și uneori mai merg și eu cu el cu mașina când mă mai duce undeva (sau îi mai duce pe ai mei), am specificat în postare. Numai că evit să folosesc mașina în general pe cât de mult pot.
De ce să mă lenevesc când pot folosi picioarele sau transportul în comun? Doar n-o să mă duc la supermarketul de la 300 metri cu mașina (mai ales pentru cumpărături la 1-2 zile) și nici n-o s-o folosesc pentru ieșiri în oraș sau să vreau s-o parchez la poartă sau la scară (dacă aș avea mașină), cum vor românii.
Dacă ai citit atent, ai fi înțeles că e vorba de grija pentru mediu și de disprețul pentru mentalitatea românilor și pentru felul de a fi și de a gândi al majorității (parveniți și snobi, ghiolbani, superficiali, necivilizați și înapoiați în gândire dintr-o mulțime de perspective).
Plus că țin la sănătate și mă îngrijorează nivelul și starea sănătății publice. Sigur, n-am nicio calitate să intervin și nici nu e asta treaba mea, dar îmi pot spune părerea, în speranța că lumea va începe să conștientizeze la ce se expune utilizând prea des mașina, fiind un șofer la o mașină în trafic în fiecare zi, în toate marile orașe din Ro (vezi statisticile).
Sper doar să se schimbe (treptat) mentalitățile și felul de a percepe ceea ce e necesar cu adevărat și dorințele, eventual chiar mofturile românașilor!
Și românii sunt oricum cei mai slabi/răi șoferi din UE. Vezi numărul de accidente. Suntem primii. Și nu zic doar de cele mortale, ci și de accidentele grave și chiar de cele medii sau ușoare.
Majoritatea dau șpăgi, cred că foarte puțini își merită cu adevărat / pe bune carnetul de conducere. Trebuie să înțelegi că condusul nu este pentru oricine. Mai ales că mulți se urcă beți și/sau drogați la volan. Iar conștientizarea riscurilor nu există la majoritatea românașilor. Nu mai vorbesc de cât de prost conduc efectiv majoritatea. Crede-mă că văd asta și îmi dau bine seama de cum stau lucrurile, observând atent, zilnic accidentele și greșelile (la tot pasul) din traficul infernal de aici, din Cluj-Napoca, de pe trotuar și având și eu unele noțiuni cunoscute de la fratele meu (care apropo, își dă seama și el -mult mai bine ca mine, fiind șofer- ce proști șoferi sunt românii)!

| Holiday a răspuns (pentru ALM2000RO):

Eu zic asa. Pana sa vii sa arunci pe aici cu pareri idioate, du-te intai si da-i doua in gura lui frati-tu sa-l convingi sa renunte la masina. Ia sa vedem, reusesti cu argumentele astea ale tale? Daca nu, unul dintre voi doi e un cretin. Ori el ca nu vrea sa inteleaga lucrurile, ori tu, ca vrei niste tampenii. Cand afli care dintre voi e, vino si anunta-ne.

"...și că nici nu sunt incapabil să dobândesc permisul de conducere."

Nu esti tu asta?

"De exemplu nu-s în stare să schimb un bec, să car mai multe farfurii sau vase dintr-un loc în altul, nu știu sparge un ou, nu știu aprinde focul la aragaz decât dacă am brichetă din aceea lungă (cu chibritul nu pot deloc), mi-e foarte greu spre imposibil să mănânc anumite feluri de mâncare mai sofisticate cu furculițele speciale (de aceea evit de mult să mai mănânc la restaurant și prefer comenzile acasă prin delivery), chiar și când mănânc acasă normal, mă pătam și pătam și masa fiindcă mănânc ca un porc (ca stil zic), de aceea îmi pun babețică la gât când mănânc de un timp, ca să nu mai pătez."

Daca tu nu esti in stare sa te legi la sireturi, cum dracului sa fii in stare sa obtii permis de conducere?!

| Holiday a răspuns:

Ia uite cine ne explica noua ca mersul pe jos e sanatos si cum sta treaba cu transportul in comun...:)))

https://www.tpu.ro/......u-am-avut/

| Hyperion7 a răspuns:

Chestia e că da, într-o oarecare măsură ai dreptate in ceea ce spui, însă uite ce spune tipul ăsta aici (https://youtu.be/t-vHEv3MKBQ )
Poluarea este generată mai mult de fabrici și uzine decât mașinile personale,însă putem aprecia cu toții că ar fi mai ok ca aerul din orașe sa fie mai respirabil.Din păcate așa e românul,fălos,bombardier,asta scrie in ADN-ul lui,n-ai ce-i face.
Și da,normal că statul încurajează pe șoferi,doar primesc bani pentru faptul că ei alimentează cu benzina, motorinahappy

Cât despre chestiunea asta cu mașina, clar că e doar un moft!
De ce nemții, de exemplu, nu se ard in fițe și arfe de 2 lei? Pentru că ei nu trebuie sa arate nimic nimănui, noi in schimb, trebuie sa ne ardem in figuri și fițe că suntem niste frustrați din cauza comunismului și figuri și bla bla bla, dar na, până la urmă suntem într-o țară liberă și fiecare are dreptul să facă fix ce vrea.Noi nu trebuie sa judecăm nici pe x, nici pe y.Fiecare-și asuma! Doar o viață avemhappy

| Simpatic a răspuns (pentru Hyperion7):

Nemtii de la care proxenetii cumpara AMG-uri nu se sparg in figuri, insa melteanul nostru care si-a luat masina scumpa la mana a 4-a se da in figuri pe aici ca s-a realizat, ca familia lui nu avea ce manca iar de cand si-a scos iubita la produs el este cineva... fata de ai lui!
Vorba lu dana budeanu, astia sunt fatalai! care se vand sa afiseze o conditie superioara la ceea ce sunt.
Cand vor fi ca CEO-ul eMAG, fratii Dedeman sau CEO-ul Bitdefender atunci nu trec prin fata lor, pana atunci le-as zice la toti bombardierii sa lase nasul jos ca sunt niste nimeni, latrai, tinuti in spate de niste naive!
Pentru mine ar fi o umilinta ca o iubita sa imi cumpere masina sau apartament, dar ce sa le ceri la fatalaii astia care se bronzeaza la solar si isi fac unghiutele, iar la sala pompeaza muschii ca sa intimideze lumea happy

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pentru că ori ești considerat inapt de către unii care cred că nu ești capabil/a să obti un permis de conducere, ori că nu-ți permite bugetul nici școală de șoferi și nici autoturism.

Valoarea unui om nu constă într-o mașină, dar multi nu gândesc așa.

| Simpatic a răspuns (pentru anonim_4396):

Corect, iar pretul unei masini este ceva discutabil, adica e plina tara de cazane de 800 de euro, si aia tot masini se numesc ca au la fel cu cei care detin masini de 300k euro nu?
Dar am face un roman despre cum s-a ajuns la mentalitatea asta.
Pe scurt comunismul a lasat sechele si orice sarantoc acum se da mult mai mare decat ii este plapuma. peace and love

| Davyd2001 a răspuns (pentru anonim_4396):

Asta asa e, dar consider ca este totuși de folos și este necesar să ai permis și mașină pentru că dacă eu stau în Târgoviște și vreau să mă duc la București nu cred că o să mă duc pe jos atâția kilometri, o sa spuneți ca as putea sa iau autobuzul dar cu mașina mea plec când vreau și mă întorc când vreau, e ceva care te ajută foarte mult în vremurile în care trăim, dar nu trebuie să facem diferență între cei ce au și cei ce n au permis.

Răspuns utilizator avertizat
| pufulescu0o a răspuns:

Sa stii ca nu e chiar asa de usor si frumos cu mersul la munca pe jos sau cu mijloace de transport in comun!
Eu sunt in Germania si chiar simt nevoia sa imi cumpar un autoturism pentru ca transportul feroviar a devenit de coşmar. Eu merg cu tren apoi cu Straßenbahn si sincer, daca nu intarzie unul atunci intarzie celalalt.
Familia ta are noroc cu locurile de munca aflate la distante scurte de casă si probabil pe rute de transport public foarte bine ocupate.

| ALM2000RO explică (pentru pufulescu0o):

Dacă mai mulți oameni ar renunța la mașina personală, sistemul de transport în comun precum și cel feroviar ar progresa și ele, în sensul că s-ar suplimenta masiv numărul autobuzelor, troleibuzelor, tramvaielor precum și al trenurilor și al metroului. Nevoia crescută va diversifica sistemul.
Am spus în postare, se va adapta situația conform principiului cererii și ofertei, așa cum e și în economie.
Acum nu știu exact situația din Germania, dar vorbesc la modul general, la care s-ar aplica respectivul principiu.
Și pentru navetiștii care lucrează la distanță mai mare de localitatea unde își au domiciliul ar fi soluții: curse speciale între localități, de genul microbuze sau autocare (curse și linii pe care le-ar putea iniția și finanța firmele la care lucrează angajații, deci să fie implicarea privatului).
Sau s-ar putea prelungi de către autoritățile locale liniile de autobuz și de troleibuz pentru zonele metropolitane ale marilor orașe. Nimeni nu zice să mergi pe jos din orășelul x/comuna y la muncă în orașul z, nu știu câți km. Dar nici să meargă fiecare cu mașina lui personală, adică să fie un șofer la o mașină (așa cum e în statistici în România, de e traficul infernal în marile orașe).