Parerea mea e ca vina apartine, in cea mai mare parte, profesorilor.Consider ca profesorul ar trebui sa castige respectul elevului si al intregii clase nu doar prin competenta profesionala ci si prin empatie, prin capacitatea lui de a relationa afectiv cu elevii.Am tot respectul pentru un profesor care reuseste sa predea intr-un mod mai interesant, care sa-mi capteze atentia si interesul prin modul sau de predare, care explica si se face inteles, care stie sa selecteze si sa filtreze informatiile cat mai eficient ca sa nu ne incarce in van, care este corect la notare tinand cont mai ales de stilul de invatare a fiecarui elev, care sa ne ajute sa ne constientizam potentialul, care sa ne inspire si sa ne inteleaga emotiile si trairile. Un astfel de profesor, nu numai ca il respecti, dar il tii minte toata viata.
Din pacate, sunt si profesori care vin la ore total lipsiti de interes, care isi varsa nervii si frustrarile asupra elevilor, care predau mecanic, care favorizeaza la notare, care ridiculizeaza elevii, ii agreseaza verbal si folosesc catalogul ca arma impotriva elevilor. Cu astfel de profesori apar acele relatii deteriorate. Astfel de profesori nu pot fi modele si din partea mea au nota 4 ( cu indulgenta ).
Personal, am cativa profesori pe care ii stimez, care ma motiveaza sa invat si la ale caror cursuri ma duc cu drag, nici nu stiu cand a trecut atat de repede timpul de curs.Doar acestia merita mentionati.
Profesorii tineri cu care fac eu ar trebui sa se impuste decat sa vina la scoala si sa practice sportul numit "predare"
Detest cand tu ca profesor imi spui mie, ca elev ca traim in cea mai naspa tara, ca sa plecam de aici ca nu-i de stat
Se presupune ca profesorii ar trebui sa aiba un pic de etica pe langa profesonialism. dar nu
Nu esti profesor daca nu te plangi de Romania
Generatia noua de profesori, cei pana in 30 de ani sunt foarte, foarte slab pregatiti. Fara manual si eventualele pagini ei nu ar stii lectia