Parerea mea e ca vina apartine, in cea mai mare parte, profesorilor.Consider ca profesorul ar trebui sa castige respectul elevului si al intregii clase nu doar prin competenta profesionala ci si prin empatie, prin capacitatea lui de a relationa afectiv cu elevii.Am tot respectul pentru un profesor care reuseste sa predea intr-un mod mai interesant, care sa-mi capteze atentia si interesul prin modul sau de predare, care explica si se face inteles, care stie sa selecteze si sa filtreze informatiile cat mai eficient ca sa nu ne incarce in van, care este corect la notare tinand cont mai ales de stilul de invatare a fiecarui elev, care sa ne ajute sa ne constientizam potentialul, care sa ne inspire si sa ne inteleaga emotiile si trairile. Un astfel de profesor, nu numai ca il respecti, dar il tii minte toata viata.
Din pacate, sunt si profesori care vin la ore total lipsiti de interes, care isi varsa nervii si frustrarile asupra elevilor, care predau mecanic, care favorizeaza la notare, care ridiculizeaza elevii, ii agreseaza verbal si folosesc catalogul ca arma impotriva elevilor. Cu astfel de profesori apar acele relatii deteriorate. Astfel de profesori nu pot fi modele si din partea mea au nota 4 ( cu indulgenta ).
Personal, am cativa profesori pe care ii stimez, care ma motiveaza sa invat si la ale caror cursuri ma duc cu drag, nici nu stiu cand a trecut atat de repede timpul de curs.Doar acestia merita mentionati.
Profesorii tineri cu care fac eu ar trebui sa se impuste decat sa vina la scoala si sa practice sportul numit "predare"
Detest cand tu ca profesor imi spui mie, ca elev ca traim in cea mai naspa tara, ca sa plecam de aici ca nu-i de stat
Se presupune ca profesorii ar trebui sa aiba un pic de etica pe langa profesonialism. dar nu
Nu esti profesor daca nu te plangi de Romania
Generatia noua de profesori, cei pana in 30 de ani sunt foarte, foarte slab pregatiti. Fara manual si eventualele pagini ei nu ar stii lectia
Zic de noi ca nu invatam si cand colo pe ei ii bate materia care o predau
Petru, ma bucur mult ca discutia noastra te intereseaza; din ceea ce tu ne spui deducem ca foarte importanti pentru existenta unei bune relatii mentor, profesor-discipol, elev sunt cei sapte ani de educatie in familie pentru elev, precum si demnitatea profesorului.Si, daca e sa tragem vreo concluzie de tot ceea ce tinerii care au raspuns ne spun, as zice urmatoarele:
Profesorii contribuie la deteriorarea relatiei prin urmatoarele:
-incompetenta
-lipsa de demnitate
-lipsa a empatiei
-lipsa de interes pentru meserie
-exprimand dispret fata de tara in care traiesc si fata de poporul caruia ii apartin
(aceste insusiri par sa caracterizeze mai cu seama generatiile noi de profesori).
Elevii inrautatesc relatia cu profesorii lor prin:
-tupeu
-lipsa de respect pentru scoala si dascali
-lene
-inclinatie mai mult spre distractie decat spre invatatura
-lipsa de repere si idealuri
-adoptarea unor false modele
Concluzia ar fi ca pentru deteriorarea relatiei amintite sunt, in egala masura vinovati atat elevii cat si profesorii. Poate ca reforma adevarata in invatamant ar trebui sa inceapa prin schimbarea mentalitatilor si a atitudinii dar si prin legarea scolii de viata, de cerintele reale ale societatii.Si, poate ca unul dintre tineri, Duchess, are dreptate cand spune ca profesorii au o mai mare importanta in a asigura o relatie corecta, datorita experientei mai mari de viata.Ramane de vazut ce oportunitati ofera noua lege a invatamantului.Multumesc tuturor celor care au raspuns intrebarii.
Foarte proasta! nimeni nu ne intelege, in afara de doamna de istorie, care e mai tanara si apropiata de varsta noastra!
Pai eu ma inteleg foarte bine cu fiecare profesor.adica toata clasa ne intelegem bine cu profesorii.mai putin cu ala de geogra care vine si sta.si se mai uita pe geam si dupa aia incepe la fel cum a zis si @onutzu.incepe sa zica ca noi nu o sa avem un viitor in tara asta, ca nu stiu ce. ca nu stiu cum.ala de geogra cel putin nici nu se deranjeaza sa ne predea.de ex. eu de la inceputul anului scolar pana acum.nu am NICI o nota la geografie.ne-a dat test si in fiecare saptamana cand il intrebam daca ne-a adus testele el zice ca vai ca are timp pana la sfarsitul semestrului pana pe 28 ianuarie.si sincera sa fiu mai mult de 5 lectii pe caietul de geografie nu am. care fiecare dintre ele au cate 5, 6 randuri...iti dai seama cata geografie facem cu asta.
Eu sincer nu vreau sa iau apararea profesorilor sau a elevilor in special, dar atat iti pot spune ca am 32 de ani si am fost si eu elev candva, dar parca pe vremea mea elevii aveau mai mare respect fata de cadrele didactice si asta nu o spun din ``populism`` cum ar spune unii, crede-ma, se faceau si pe vremea mea nazbatii, farse, dar in orice caz nu vedeai faze de astea ca in zilele noastre ca elevul sa ia la bataie pe profesorul sau profesoara din clasa in timpul orelor si asta nu din simplul fapt ca atunci era comunism ci din simplul fapt ca pe vremea aceea elevul avea cei sapte ani de acasa si era si mai educat ca cei din ziua de azi, era respect.In ziua de azi din pacate banul vorbeste, esti putred de bogat, esti nesimtit, necioplit, badaran, curvar, ipocrit, tupeist, terorist...etc,atunci lumea e a ta, dar daca esti destept si sarac atunci poti sa putrezesti ca nu intereseaza pe nimeni, din pacate aici am ajuns si di cauza asta se apropie sfarsitul lumii, ce e scris in Biblie e adevarat
Amandoi credPoi eu ma inteleg bine cu uni profesori pe alti nici nu-i suport
Huh depinde de profesor. Daca profesori sunt de traba te intelegi foarte bine si uneori iti poti permite si glume dar depinde si de elev cat de cuminte si daca stie unde sa se opreasca.
Eu una ma inteleg destul de bine cu profesorii.
Cu cativa am probleme pentru ca sunt mai severi si intotdeauna imi gasesc ceva de reprosat.
De obicei incerc sa fiu deschisa atunci cand vorbesc cu un profesor si imi iese bine de fiecare data.
Intradevar, in unele cazuri nu mai e aceeasi intelegere. Elevii tipa la profesori, nu-i asculta, fac absolut ce vor, ca deh, daca ii atinge putin se duc la protectia copilului si spun ca i-a batut profesorul.
Cred ca in principal e vina elevilor pentru ca unii au prins mult tupeu la orice persoana si nu mai stiu sa se controleze.Trebuie sa tipi ca sa inteleaga, nu mai stiu de vorba buna.
Asta este. N'ai ce sa le faci.
Bafta`!
Aros din Miet, zicea : " Cei sapte ani de acasa a discipolului/elevului face fie ca sa fie o buna armonie intre el si Mentor/Profesor fie aduce dizarmonia intre un Zeu si un muritor lenes si neascultator! Desigur tot cei sapte ani neperindati armonic poate produce o discordanta intre cel instituit ca Mentor/Profesor si Demnitatea pe care abuziv o uzurpeaza!
Aceiasi anomalie se petrece si-n dregatorii, cu deosebirea ca cel ce produce grave atingeri este prostul/needucat nominalizat/admis sau chiar ales aleatoriu in institutii cu enorme responsabilitati publice! De mentionat este ca, in cazul dregatoriilor, oricat de armonioasa bunacrestere/educare ar avea
Multimea din cetate totusi prostii dregatori o pot duce la fapte ce nu-s in concordanta cu Buna educare/crestere( sapte anii de-acasa) ba chiar si la Ridicarii, chiar facatore de faceri necuvincioase, ce-s insa impuse de chiar iresponsabilii de dregatori si mult necesare alungarii din dregatorii a celor ce-s in fapt niste necrescuti/neomenosi misei/uzurpatori, tocmai pentru a nu fi asuprita Multimea ce are in deplinatate-i simpla bun simt/omenie!
petru borodi/Cluj