Mai sunt si copii ce prind repede de la ore.
În fine, eu sunt o persoana anxioasa si mereu am avut o problema cu scoala.Recunosc ca lipseam mult tocmai pentru faptul că îmi era teama ca o sa ma asculte sau scoată la tabla.Si nu doar pentru ca nu am invatat, ci si pentru faptul că îmi era extrem de rau din cauza anxietatii sa stau in fata atâtor oameni si sa vorbesc.Asa ca daca nu erau testele scrise anunțate ca sa stiu sa merg la ora respectiva sa demonstrez ca totusi nu sunt bată nu mai aveam nici o sansa.Asta a fost cazul meu, dar mai sunt situatii in care copii o data anuntati isi dau silința si demonstreaza ca pot mai mult ceia ce nu e un lucru rau.
Cred ca in loc sa nu mai anunțăm testele mai bine am încerca să schimbăm mentalitatea si comportamentul anumitor profesori ca sa fie mai înțelegători și îngăduitori.Sau anumitor elevi cu o proasta educatie de acasa sa fie mai cerebrali si mai putin obraznici.
Mda, si dupa lumea se leaga de ce au elevii note mici la teste si iar nu e bine )
Total gresit. Daca are interesul sa invete, invata si fara,, frica'', oricand. Este corect cum se procedeaza, ca ascultarile de cele mai multe ori vin spontan, si atunci are avantajul elevul tocilar. Pe langa asta, nu toti stau sa invete de parca nu mai au si altceva de facut in viata, unii au si activitati extrascolare care p͟o͟t͟ a͟s͟i͟g͟u͟r͟a͟ un viitor, ori capata dezvoltare personala indiferent de ulterioarele rezultate, sau nu ii intereseaza de invatat, si nu este nicio problema in asta - fiecare alege ce face in viata si nu trebuie aratat cu degetul. In plus, tu daca erai un om inteligent nu mai judecai pe cei care nu iti copiaza modelul...
"nu ii intereseaza de invatat" - păi atunci ce mai caută la școală? Și te activități extrașcolare asigură un viitor? Că te joci 8 ore pe calculator îți asigură un viitor? Și dacă ascultările vin spontan, de ce nu vin și testele așa?
Ia gandeste-te mai bine la ce am scris.
La fel sa fie si cu BAC-ul. Vine profesorul intr-o zi in clasa si spune "Astazi dam BAC surpriza". Geniala idee
Acum sa lasam gluma la o parte.
"Mulți elevi nu învață deloc la ore și, cu o zi înaintea testelor, învață cantități industriale de informații, iau 10 la test și apoi uită tot ce au învățat".
Referitor la acest paragraf, eu am doua intrebari mult mai interesante :
1. De ce ar fi nevoiti sa invete "cantitati industriale de informatii"?
2. De ce uita tot ce au invatat dupa test?
Raspunsul e destul de clar : Sistemul romanesc de educatie e bazat pe cantitate si nu pe calitate. Elevii invata pe de rost, cuvant cu cuvant, concepte pe care nu stiu sa le aplice (vezi rezultatul testelor PISA).
Poate daca lectiile ar fi gandite astfel incat sa fie utile nu ar mai exista "sute de semianalfabeți cu bacul luat" iar lectia ar fi invatata direct din clasa.
Sunt total de acord cu spusele tale. Eu dacă aș fi fost profesoară exact așa aș fi procedat, chiar dacă mi-ar fi "sărit" elevii, părinții și ceilalți profesori în cap. Consider că ar fi fost foarte bine să se procedeze astfel, deoarece, cum spui și tu, atunci s-ar fi aflat cine învață cu adevărat și cine nu.
Încă mai sunt profesori care dau extemporal, în special la liceu. E drăguț cu profesorii care nici nu predau și nu știi din ce să înveți.
Problema nu e că învață pe ultima sută de metrii, fiindcă dacă vor să învețe își gestionează eficient timpul, problema este că elevii se pregătesc altfel, își fac copiuțe, iau subiectele de la clasele care au dat înainte, se mută strategic în bănci.