Cand ajungi la aeroport, te uiti la panourile care afiseaza plecarile. Acolo vei vedea unde se face checkin-ul. Te duci si faci checkin-ul (acolo lasi bagajul de cala dupa ce iti e cantarit si etichetat).
Apoi, te duci la controlul de securitate, unde se duce toata lumea (exista indicator). Prima data, trebuie sa treci de politia de frontiera, unde arati un act de identitate. Apoi, trebuie sa treci de filtrele de control corporal+bagaj de mana.
Dupa control, cauti poarta de imbarcare. Aceea e scrisa pe bilet si ti-o mai zice/incercuieste/noteaza inca o data persoana care ti-a facut checkin-ul.
Cand cauti poarta, ce trebuie sa faci e sa te uiti in sus, la indicatoare. Indicatoarele iti arata unde trebuie sa mergi si e important ca intr-un aeroport sa fii cu ochii pe indicatoare.
Deci: check-in + control de securitate (o data, aratare acte la politia de frontiera; a doua oara, filtru) + prezentare la poarta de imbarcare.
E destul de plictisitor sa mergi in avion, oricum poti sa te bagi in vorba cu pasagerii ca sa treaca timpu mai repede. Procedurile de imbarcare le poti afla direct cand depozitezi geanta la check-in iar cand treci controlul principal lasi tot ce e metalic intro cutie si le recuperezi dupa ce treci scanerul, apoi te uiti la indicatoare sa ajungi la usa de imbarcare unde ai zborul respectiv, pe panouri pune si cauti terminalul daca nu rogi un pasager care are acelasi zbor sa te ia cu el si nu te pierzi. Astepti o ora sau o ora jumate pana plecati pentru ca se ataseaza avionul de usa pe unde intrati, mai incarca kerosen, verificari mecanice...
Esentialul o sa ti-l arate stuardesele (scuze daca am scris gresit), dar cand decolezi tine-te de nas si sufla, altfel ti se vor infunda urechile si te va durea capul, eu asa am patit prima data.
MadaAwwr întreabă: