1. Canalul tau este ca si casa ta. Trebuie sa aiba un design profesionist. Avatar si banner. Astea sunt primele impresii pe care le are oricine care intra pe canalul tau. De asemea, ele 2 trebuie sa aiba legatura cu video-urile tale, incat odata ce cineva se uita la ele, sa stie dinainte ce postezi tu pe canal.
2. Tipurile de video-uri create. Ce faci tu mai exact? Pentru cine? Ca sa ai un numar cat mai mare de vizionari si de abonati, trebuie sa te adresezi unui public cat mai larg.
Fa,, profilul abonatului". Si raspunde la intrebarile : Cine este? Din ce tara si ce limba vorbeste? Ce varsta are? Daca este barbat sau femeie? Care sunt nevoile lui si ce vrea el sa vada sau sa afle?
De exemplu. Daca faci video-uri despre masini :
1. Cine sunt? Oameni simpli, iubitori de masini sau mecanici. ATAT!
2. Daca nu faci in alta limba, atunci romana.
3. Fiind despre masini 99% din urmaritori o sa fie barbati.
4. Vrea sa afle despre masina lui, cum o poate intretine, sfaturi despre cumpararea unei masini. Pur si simplu curiozitati pe care le are orice detinator de masini.
Asadar, tu cu acest tip de content te limitezi. Pentru ca Romania are o populatie de 19/20 de milioane de oameni. Deci clar mai sus nu ai cum sa cresti. Apoi. Din aia 20 de milioane sa spunem ca 10 sunt barbati. (Scriu numere la nimereala). Din aia 10 milioane, doar 8 au peste 18 ani. Din 8 milioane, doar 5 au masina. Din aia 5 milioane, iti dai seama ca nu toti au timpul sau curiozitatea sa se uite pe Youtube. O parte sunt batrani si nu prea le au cu tehnologia, pe altii nu ii intereseaza deoarece,, stiu ei totul", ceilalti nu au timp. Mai raman aia intre 18 si. sa spunem 30 de ani, incepatorii care au nevoie de informatii. Deci. cu acest gen de canal, de la 20 de milioane, ajungem doar la 1 milion de oameni. Dar asta nu e tot. Nu esti singurul care face genul ala de content, mai fac si altii. Asadar, tu, impreuna cu altii, impartiti acel milion de oameni. Si iti raman tie doar cateva sute de mii. Pe care bineinteles ca nu se fac peste noapte.
Asadar ai prins ideea. Adreseaza-te unui public CAT MAI LARG posibil. Daca faci video-uri despre parenting, o sa se uite doar cei care au copii mici sau viitori parinti. Numarul este destul de mic si repet, nu toti s-ar uita pe Youtube. In Romania nu o sa ai mare succes cu genul ala de video-uri deoarece noi inca nu ne-am invatat sa ne auto-educam. Cand vine vorba de copii facem de capul nostru sau ii ascultam pe parinti.
Asadar gandeste-te cam cati oameni ar fi interesati de contentul tau. Daca numarul este foarte mic, nu te astepta sa ai rezultate marete nici pe termen lung, nu mai zic din primele luni.
De ce crezi ca unii romani fac content in engleza si nu in romana? Pentru ca sunt mai multi vorbitori de limba engleza decat de romana. .
3. Titlurile, thumnail-urile si tag-urile. Astea sunt FOARTE importante. Daca nu stai bine la capitolul asta, poti sa pui tu si cel mai de,,aur" continut la o calitate de top. Degeaba daca nu stii cum sa captezi atentia celor care navigheaza pe Youtube.
Sunt sigur ca si tu ai vazut macar o data in viata un titlu de tip,, Am facut,, aia", ce a urmat dupa, a fost socant." + o imagine. Cu titluri de genu' starnesti curiozitatea, il faci pe cel care citeste titlul sa dea click pe video si sa afle. Curiozitatea joaca un rol foarte important aici. Daca tu pe omul ala nu-l faci curios, e degeaba.
De asemenea thumbnail-ul are un rol foarte important. Este imaginea aia care o vezi tu inainte sa dai click pe video. Daca ti-ar aparea in Feed un video de tip,, Am vrut sa merg la mare dar am intampinat aceasta problema" si este o imagine cu o masina in flacari, iar intervine curiozitatea. Esti curios si te intrebi,, ce naiba, chiar i-a luat foc masina? Vreau sa vad" Si dai click, chiar daca in realitate nu s-a intamplat nimic cu masina lui. Acum, nu iti zic sa faci si tu de astea. Foloseste titluri si imagini captivante, dar cu bun simt. Nu pune un titlu de tip,, cum am ajuns milionar in 6 luni" dar tu in video vorbesti despre pisici.
4. Posteaza, posteaza si posteaza. Algoritmul de la Youtube e putin ciudat dar destul de usor de inteles. Atunci cand tu postezi un singur video, Youtube nu o sa te promoveze deloc, mai ales daca competitia pe nisa video-ului este destul de mare. Se gandeste ca esti doar un copil care a filmat ceva de pe strada cu telefonul lui de 2 lei si s-a decis sa-l incarce pe internet. Sa stii ca cei de la Youtube vor ca cei care intra pe platforma lor (consumatorii) sa isi petreaca CAT MAI MULT TIMP PE EA si sa se uite la cat mai multe video-urile posibil. Asta e ceea ce vor ei. Din acest motiv ei promoveaza video-urile de calitate si care deja sunt apreciate de alti oameni. Ideea este ca daca multi copii ar pune genul ala de video-uri si Youtube-ul i-ar promova in asa fel incat sa apara pe prima pagina, persoana care o sa intre apoi pe Youtube si o sa vada numai prostiile alea, o sa fie foarte dezamagita si o sa iasa imediat deoarece nu gaseste nimic interesant. Si uite ca nu asta e ce vor cei de la Youtube.
Si de asta trebuie sa postezi, postezi si sa tot postezi. De preferat cat mai regulat. Nu pui un video azi, apoi inca unul peste o luna, apoi peste jumatate de an, urmatoarea zi, si tot asa. Macar unul pe saptamana, e suficient pentru inceput. Cand Youtube-ul o sa-si dea seama ca esti serios, ca te tii de treaba, postezi in continuare, o sa inceapa sa te promoveze usor. O sa apari in feed-ul la cativa oameni care sunt interesati de nisa pe care tu o promovezi. Si aici tine de mai multi factori.
1. Rata de click. Cati din 100 de oameni au dat click pe video-ul tau odata ce l-au vazut in feed.
2. Durata vizionarii clipului. ASTA E FOARTE IMPORTANT. Deoarece daca Youtube-ul afla ca au intrat multi oameni, dar nu au stat mai mult de cateva secunde, jumatate de minut sau doar un minut, inseamna ca este o problema. Se gandeste.,, oare de ce oamenii aia nu s-au uitat la tot video-ul? "
3. Dislike-urile si comentariile. La fel, daca video-ul are peste 50% dislike-uri si foarte putine sau aproape deloc comentarii, la fel, este o problema.
Primii oameni care se uita la video-urile tale conteaza destul de mult, nu zic ca sunt foarte importanti si ca ei decid ce se intampla cu canalul tau de acum in colo, dar ei pot reprezenta un boost. Daca multi oameni odata ce ti-ai vazut video-ul in feed-ul lor, au dat click, daca se uita la aproape sau chiar la tot video-ul, daca mai lasa un like si un comentariu, atunci Youtube-ul isi da seama ca video-urile tale sunt bune si o sa le recomande si mai departe. Si asa canalul creste de la sine.
5. Tine legatura cu comunitatea ta. Arata-le ca-ti pasa de ei. Raspunde-le la comentarii, da-le inimioare, trebuie sa existe interactiune aia. De cate ori ai avut tu sentimentul ala ca,, nu are rost sa-i las niciun comentariu deoarece oricum nu-l vede si nu o sa-mi raspunda". Si asta reprezinta un minus. . Daca nu poti posta video-uri, posteaza macar chestii de alea in comunitate, mesaje text si interactioneaza, pune-le intrebari si cunoaste-ti mai bine abonatii.
6. Daca vrei sa faci video-uri despre 2 lucruri care sunt diferite, iti recomand sa-ti faci alt canal. Este mult mai bine asa decat sa le amesteci.
Trebuie sa fii interesant, sa filmezi cu aparatura buna, sa editezi astfel incat sa nu fie plictisitor materialul, si sa faci lucruri pe care multi ar vrea sa le incerce.
Despre ce e canalul tau? (daca e vorba de Youtube)
"Interesanta" vrei sa spui Ei bine eu fac animatii si gaming, si ma gandesc sa fac si vloguri dar momentan nu
Nah, vreau sa "joc" cinstit
Ținând cont de domeniu, o sa ai mult de munca.
Stiu. Dar nici bani nu prea vreau sa bag
Hello! În primul rând ai nevoie de o temă a canalului care să atragă pe cel care vizualizează, asta este cheia principală a succesului pe YT. Grafica canalului trebuie să fie la ultima modă sau sa aiba elemente unice față de alte canale. Sunetul trebuie să fie de calitate, pentru un inceput de canal, decent, inteligibil. Calitatea videoclipului cât mai bună, ideal ar fi să ajungi măcar la 1080p cu maximul. Încearcă să încarci cât mai multe videoclipuri, iar dacă nu ai timp să o faci, bagă atât cât îți permite timpul, dar videoclipul să aibă un conținut care atrage privitorul. Încadrează videoclipul la categoria potrivită, pentru că respectivul conținut să nu primească strike, mai apoi să îți șteargă videoclipul și să îți fie afișate videoclipurile mai greu și iti poți promova canalul, fie cu bani sau gratis. Dacă vrei monetizare, această opțiune îți va fi deblocată după un anumit număr de ore acumulate la canal de la cei care ți-au vizionat videoclipurile ( se numără orele a toate videoclipurile pe care le deții )
Dacă te referi la YouTube, cred că pentru a avea succes ai nevoie de:
1) o aparatură bună (astfel încât să ai o calitate ok);
2) editare mișto;
3) personalitate, originalitate etc. (fii diferit prin a FI TU ÎNSĂȚI, nu copia mot-a-mot ideile altora, doar inspiră-te și fă-le-n propriul tău stil, nu fi un robot cerșetor de like-uri și fii mândră dacă cineva ajunge să te aprecieze cu adevărat, nemilogindu-te ca mulți alții)
Iar pentru a avea mulți-mulți abonați alege una din astea:
- te deosebești de ceilalți prin niște calități deosebite
- sau prin prostie exagerată
- ori caută video-uri populare sau youtuberi renumiți din străinătate sau România (mai ales), fii atentă... cam ce place, ce urmăresc românii și apoi fă-le într-un mod inedit, pe cât se poate, DAR NEAPĂRAT să se potrivească mănușă cu ceea ce ție îți place (adică dacă vezi că un youtuber s-a filmat în timp ce făcea o reacție la un altul, a ajuns să facă sute de mii de vizualizări prin umorul și modul unic de a-și da cu părerea, iar tu ești un papă-lapte care nu atrage atenția prin nimic, nu-ți recomand să faci de astea)
Și ca un pont, nu te frustra și nu te mai zbate să faci CU ORICE PREȚ UN NUMĂR MARE DE ABONAȚI, nu acesta ar trebui să fie scopul principal! Fă YouTube din plăcere, nu o privi ca pe o competiție și nici nu te gândi că faima-i totul. Ține minte asta, ca să nu regreți mai târziu. Fii fericită și mulțumește-te cu puțin și acceptă că n-o să fii pewdiepie peste noapte, altfel doar te necăjești având așteptări prea mari.
Mai poți să-ți faci reclamă oriunde, pe stradă, la școală, pe orice site sau aplicație, oricum și oricând, dar nu cred că vrei să te înjosești de bunăvoie (excepție făcând doar dacă vrei să faci pe proasta și ești o actriță îndeajuns de bună... să poți ameți o țară întreagă).