ORIGINEA
Denumirea provine de la adventus – venire si ziua sabatului – invataturi doctrinare de baza. Adventistii de ziua a saptea au aparut in prima jumatate a secolului trecut. Doctrina acestui cult are ca punct central apropiata venire a lui Cristos, care va intemeia o imparatie de o mie de ani pe pamant.
Venirea a doua, numita si parusie, de la gr. paristimi – dogma despre a doua venire a lui Iisus Cristos, a preocupat dintotdeauna pe crestini. Aceasta este strans legata de conceptul de mileniu. Biserica crestina din primele veacuri impartasea credinta in parusie, dar nu era de acord ca Cristos va intemeia o imparatie pe pamant, ci una cereasca, iar durata acestei imparatii de o mie de ani era privita simbolic.Milenistii sau hiliastii de atunci au fost socotiti eretici si tratati ca atare.Pe masura ce secolele treceau si venirea lui Cristos intarzia, sperantele in parusie au incetat de a mai fi pe primul plan, dar n-au fost niciodata abandonate.Cultul
Case de rugaciune cu: amvon, baptisteriu, scaune, loc pentru cor, orga, instrumente, instalaţii moderne.
Zi de odihna: sambăta – care începe de la apusul de vineri.
Vineri seara: cantece, rugaciuni, citiri, predica.
Sambata: dimineata: ora de rugaciune, scoala de sabat si predica; dupa-masa: o ora speciala (de rugaciune, muzicala, pentru caritate sau pentru familie – prin rotatie).
Botez la majorat, printr-o singura scufundare.
Cina – o data la 3 luni, sambata; cei ce se impartasesc anunta acest lucru printr-un bilet sau prin ridicarea mainii; se uneste cu spalarea picioarelor, pe perechi (barbati cu barbati si femei cu femei).
Cununia: duminica sau in alte zile (nu sambata).
Serviciul inmormantarii: acasa si la cimitir.
Punerea mainilor: sambăta, se efectueaza de catre juriul de pastori; ordinatia se da si femeilor.
linarkfts întreabă: