In romania parlamentarii isi baga banii cu galetile in buzunar, de exemplu, in grecia din 2002 si pana acum s`au facut autostrazi de la granita cu bulgaria pana in atena si mai departe. deci traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.
Aici e mai rau ca-n vestul salbatic... Si aseara la Realitatea spunea de salariile unor presedinti de la nu stiu ce institutii. cand am vazut numa' m-am crucit. 60000 euro, 20000 euro... noi strangem banii astia in 3 vieti, ei intr-o luna.
Spagile sint mari si se amortizeaza din pretul lucrarii. Evident ca daca tot se preteaza la asa ceva, constructorul vrea si el un profit mai consistent, asa ca pretul creste si mai mult decit daca si-ar amortiza doar spagile. Si uite asa toata lumea e fericita, guvernantii au averi pe care nu le justifica si le pun pe seama matusilor Tamarelor si poporu krapa de foame pentru ca i se micsoreaza salariul din lipsa de bani.
Am reusit! Cea mai scumpa frate! Sa moara dusmanii. Ii punem si haur si agatam si gagicii cu ea
Criticul - "Nu-s nebuni astia?" - ba da, le lipsesc orice "scrupulă", sunt f. odioşi(!)... având în vedere salariile românilor("mici") versus "taxei europene".
Singurele portiuni de autostrada construite dupa 1989 sunt Bucuresti - Fetesti, cu o lungime de aproximativ 134 de kilometri, si centura ocolitoare a Pitestiului, lunga de 15 kilometri. Tronsoanele Fetesti - Cernavoda si Autostrada Bucuresti - Pitesti au fost doar reabilitate (ultima de mai multe ori), ele fiind construite cu mult inainte de 1989.
In cazul Autostrazii Transilvania, MTI va plati companiei Bechtel, potrivit planului, aproximativ 3, 1 miliarde de euro in total. In contractul initial dintre statul roman si Bechtel, costul autostrazii, in lungime de aproape 415 kilometri, era prevazut a fi de 2, 2 miliarde de euro, ceea ce ducea la un pret mediu de 5, 3 milioane de euro pe kilometru. In noile conditii, costul mediu pe kilometru urca la 7, 5 milioane de euro, dar in contextul in care acesti bani sunt prevazuti doar pana in 2012, iar 161 de kilometri de autostrada (portiunea dintre Brasov si Targu-Mures) vor fi finalizati abia la 31 decembrie 2013. Daca suma de 3, 1 miliarde de euro s-ar imparti doar la numarul de kilometri prevazuti a fi finalizati pana in 2012, ar rezulta un cost de 12, 2 milioane de euro pe kilometru.
De departe, cel mai scump tronson de autostrada din Romania este, cel putin pana acum, Comarnic - Brasov. Acesta este primul contract de constructie de autostrazi in concesiune, fiind castigat, recent, de consortiul franco-elen Vinci-Aktor. Potrivit contractului, valoarea lucrarilor de constructii va fi de 1, 507 miliarde de euro, pentru cei 58 de kilometri ai tronsonului, ceea ce inseamna un pret de aproximativ 25 de milioane de euro pe kilometru. Practic, lucrarile vor fi finantate de constructor, urmand ca statul sa returneze banii. Contractul include exploatarea si intretinerea autostrazii pentru o perioada de 30 de ani, statul urmand sa plateasca grupului Vinci-Aktor cate 180 de milioane de euro pe an, timp de 26 de ani, ceea ce duce la un total de 4, 68 miliarde de euro. In acest context, costul total pe kilometru, platit de stat, va fi de 80 de milioane de euro. Autostrada va avea doar doua benzi de circulatie pe sens.
Lucrarile la tronsonul de autostrada cuprins intre Comarnic si Brasov ar trebui sa inceapa in curand, iar pretul total pe care statul roman il va plati pentru cei 55 de kilometri va fi de 4, 8 miliarde de euro. Asta inseamna aproximativ 80 de milioane de euro pe kilometru. Costul foarte mare este justificat de autoritati ca fiind normal pentru o portiune de drum construita prin munte si care va avea multe tunele. Potrivit Bancii Mondiale, acesta este insa cel mai mare pret platit de o autoritate sau de o companie pentru un kilometru de sosea in Europa. Spre exemplu, in Franta, un kilometru costa 18 milioane de euro, iar tunelul de pe Artera 17, care face legatura intre Dresda (Germania) si Praga (Cehia) si se intinde pe 15, 6 kilometri, a costat 226 de milioane de euro.
Totul pleaca de la unele formulari ambigue si de la lipsa definirii unor termeni in contractul incheiat in 2003 intre Ministerul Transporturilor si compania americana.
Astfel, in intelegerea juridica se foloseşte termenul generic de cale de acces pentru orice drum care duce catre santierul autostrazii. Scaparea a fost speculata de antreprenorul american care a folosit soselele nationale sau drumurile judetene pentru a transporta materia prima in buza autostrazii, desi acelasi contract prevedea crearea de drumuri tehnice speciale.
Clujul si alte orase ii cere socotala constructorului ameican pentru distrugerea drumurilor judetene, dar sigur americanii se vor face ca nu aud...si aceste pierderi cine le mai plateste? Americanul castiga ca nu si-a creat drumuri tehnice pentru transport.Cine le-a dat voie? Cine avea dreptul, si asta nu inseamna ca este unu dintre noi, ci "un grup bine intentionat" pentru binele acestei tari.
Cred ca toti strainii ne trateaza ca pe niste infantili, odata ce-si permit asemenea aberatii si in plus sa nu respecte contractul si bunurile tarii.
Pe langa toate acestea, sigur nepotii celor implicati in afacere vor avea un viitor asigurat... dintr-un condei.
Suntem prea mici si neinsemnati pentru un razboi atat de mare, ca sa nu zic...interese de ambele parti.
Ba da, statul nu stie sa imparta banii, mai bine creeaza locuri de munca, si parcuri de distractii.
anonim_4396 întreabă: