În primul rand nu e ok sa presezi copilul sa facă ceva ce nu ii place,adică sa fie as la o materie ce pur și simplu nu se leagă de el, sau sa facă o meserie pe care nu o agreaza.Dar școală nu e un lucru rău.
Indiferent ca ajungi cineva sau nu,nu cred ca e nimic rău în a termina o școală,a învață lucuri și chestii noi și a fi educat.
Pe urma da,poate ai nevoie de părinți cu bani, de pile și etc.Dar și părinții aia cu bani pornesc de undeva nu? Adică nu am eu bani, dar copilul meu poate fi un avocat sau medic de succes și sa fie el tatal/mama unui copil cu bani.
Nu toți se nasc în puf, iar pentru o meserie bună sau o afacere trebuie sa ai școală.Nu cred ca nu ai văzut ca peste tot în săli, cabinete etc sunt diplomele pe pereți.Si indiferent cât de smecher ești, la dosar tot îți trebuie diploma de la școală x.
Ai dreptate, oamenii care chiar au o afacere sau o întreprindere chiar au niște diplome, excepție cei care au lucrat fără diplomă (și funny îi că uneori oamenii ăștia fără diplomă te surprind că e posibil totuși să știe mai multe decât ăia, să zicem, ce-i care au diploma, dar nu s-au implicat 100% în studiu și aprofundare) sau poate și cei care nu s-au implicat prea mult în studii, dar în final, oamenii de succes au totuși ceva realizări intelectuale.
Oricum întrebarea Motanului Myersss este bună de analiză și pertinentă ea ca întrebare, dar și răspunsul tău îmi place și cred că și cel al domnului Hamurabi dar cum spuneam, răspunsul tău, dpmdv ar merita funda și ar fi un răspuns bun pentru întrebarea lui, deaorece mi se par că schițează împreună cumva tot paradoxurile vieții și virgulele astea ale vieții. Adică e clar că există niște pași siguri pentru succes, tu i-ai evidențiat aici, și așa este, acum sincer vorbe' profa din mine, dar fără educație, fără până la urmă programul ăla de 4, apoi 7-8 ore, elevul nu ar fi acomodat pentru munca aia draconică de la job de 10-12 ore. Evaluarea lui și notele lui, până la urmă sunt cumva (oarecum) materializate în salariul din școală, dar aici intervine viața, bit*h și virgulele ei, chiar curbele ei, în sensul că unul cu 10 poate să ajungă medic/avocat, dar poate să ajungă și mafiot, câți oameni prea buni ca și intelect, mă refer, nu au ales în final metoda mai ușoară sau după ce au obținut ușor tot ce au dorit, de plictiseală au ales și alte drumuri, pe când ăla cu 5, 6 sau 7, 8 poate se mai chinuie și azi să ia bacul sau licența aia sau să intre pe nu știu unde și doar se luptă pentru asta corect. În final să spui sigur că există rețeta sigură pentru succes și aia sau aia, nope. Nu-i!
P. S. Observație strict personală. Observ că totuși oamenii de 10, întradevăr au un IQ mare și cumva, chiar dacă mulți spun că proful îl ține în brațe sau bla, bla, elevul de 10 se pricepe mereu la orice. Observ totuși asta la elevii mei, de când profesez, orice i-aș pune să facă ei nu spun nu, în primul rând, iar implicându-se ei devin cei mai buni.
Pe când un elev care are dificultăți în ceva, când mai apare altceva, e ușor mai dificil pentru el să îndeplinească task-ul dat. Aici nu spun de cine știe ce să analizeze, gândească, ci pur și simplu să rezolve un task. Ăia de 10 îl fac mai repede și mai fidel cu ceea ce cerea taskul, ăia cu note mai mici mai le scăpau 2-3 chestii.
Faza e că eu elev fiind, la fel gândeam și eu, la fel nefiind elev chiar de 10, ci mai mult de mediu așa. Vreau să spun că mă frustram că ăla de ce ia 10 și eu nu.
Dar răspunsul l-am aflat doar traversând pârleazul. Am văzut acum de ce lu' ăla i se dădea 10 și lu' altul nu.
Dar evident că și acolo ca oriunde, există și minine influențe subiective. Mai ales atunci când în final nota o oferă tot un om. E și un mic subiectivism pe care nu-l poți controla foarte mult, oricât vrei, tot iese pe ici colo, dar per total m-am convins și eu că elevul de 10 e apt și cel mai important are o putere huge de adaptare. Că în fond cam asta înseamnă IQ, nu să tocești x sau y pagină și carte, ci orice problemă ți s-ar oferi tu să știi să-i oferi un răspuns/o concluzie pertinentă.
E clar ca să fi elev de 10 ai meritele tale, ca și pe pile iei o data de doua ori 10, dar nu îți e asigurat pe veci și de la orcine.Mai sunt și profesori corecți ce dacă nu meriți nu ti-l da.
Eu una am avut o profesoara de istorie destul de severa în liceu.Preda foarte bine dar nu suporta sa vorbești la ora ei sau sa faci lucuri pe lângă subiect.Iar un coleg de al meu mai "inteligent " el decât toți, s-a tot pus sa comenteze, sa facă gălăgie iar profa i-a dat o replica bună zic eu, aia fiind "dacă vrei sa îți demonstrez ca ești prost, îți demonstrez".Iti dai seama ca să ofuscat dansul ca a îndrăznit profa sa îl facă prost și a provocat-o în continuare iar ea a făcut următoarea chestie.
"Din lecția de azi, cu cartea și caietul deschis cu tot ce v-am predat îți pun o singura întrebare la care dacă nu sti sa răspunzi îți trec 2".Nu mai lungesc povestea pentru ca e clara nota pe care i-a dat-o ca nu a stiut.A răsfoit toate caietele și cărțile, la un moment dat cauta pe internet pe telefon și tot degeaba.Ia dat răspunsul profa ce era fix sub nasul lui și ia demonstrat ca e prost.
Legat de faza cu diplomele și meseria eu cred ca indiferent ca e liceul, facultatea sau un curs de calificare tot trebuie sa ai o hârtie la mana ce sa ateste ca ai făcut ceva.Pana și la pus unghii trebuie sa faci cateva luni de școală plus practica, d-apoi dacă vrei sa ajungi doctor.
Dacă vrei sa mergi în America îți trebuie bacul luat, sa ști engleza...și din câte am înțeles pentru cetățenie sau tot asa pentru anumite vize ai nevoie sa înveți lucuri despre tara respectiva.
Iar astea ce au o funcție pentru ca sunt smecheri nu pentru ca au școală, fac o ilegalitate pentru care nu au liniște niciodată. Chiar dacă nu ii închid, pot fi hăituiți frecvent pe tema asta (a fost exemplu cu Viorica Dancila, câți si-au bau joc de ea?).
Cu asa mentalite clar nu o sa te imbogatesti. Cei pe care ii duce mintea fac bani si din piatra seaca, iar scoala e utila sau nu in functie de cat de relevanta e pentru ce vrei tu sa faci pe viitor.
Esti cumva vreun milionar si nu stiu eu?
Nu trebuie neapărat să înveți bine și să ai note bune ca să ajungi ceva în viață. Dar nici școala nu e egală cu zero.
Poate școala nu te învață mare lucru, dar parcurgând anii de școală ți se dezvoltă fără voia ta modul de a gândi. Probabil nu vei deveni mai inteligent, dar vei învăța și vei știi să folosești inteligența cu care te-ai născut, pe care ai fi avut-o oricum. Doar că fără anii petrecuți în școală, ar fi existat și varianta să o ai degeaba acea inteligență. Să nu știi unde și cum să o utilizezi.
Ce, nu ai întâlnit niciodată oameni inteligenți, dar care au ajuns vai-de-mama-lor în toate privințele? Pentru că n-au știut să-și folosească inteligența nativă în folosul lor?
Degeaba ai o pușcă, că dacă nu știi să tragi cu ea, ai toate șansele să mori de foame.
Școala nu-ți dă pușca. Dar dacă o ai, te învață să vânezi.
Majoritatea prietenilor mei care au facultate, au joburi destul de bine plătite, au locuințe și mașini, au si rate e adevărat, dar își permit și câteva vacante. În schimb dintre cei ce nu au școala eu nu cunosc printre cunoscuți sa fii ajuns sa aibă bani sau situație bună acasă. Gândește te ca medicii, cei din IT, chiar au salarii mari. Nu contează notele, dar contează sa te ții de școală.
Statistic cei care au scoala o duc mai bine fata de cei fara.
Cati din cei fara scoala sunt milionari ( statistic vorbind), cati milionari nu au scoala (tot statistic)?
Muaaaa! Thank you, student Meyersss! de când așteptam să dezbat așa ceva.
Cum văd că ai și o pisică la profil, o să consider că îți plac pisicile sau ai un spirit de pisică așa că profa, Alexandra îți dă și un os pentru întrebarea adresată.
Ți-aș da și un 10, dar nu sunt profa ta Deși o să ai un 10 la întrebare.
Deci pregătește-te de romane! )
De asemenea am de făcut și o corectare e corect "să fii"
Amu, ca și profă, bă, dar te aprob pe deplin. În primul rând, eu una aș spune că în viața elevului nu e doar așteptarea lu' ta-su/mă-sa, mai e și așteptarea lu' profă-su/să, dirigă-su/sa. )
Tu ai idee câtă presiune se pune pe noi ca profi, ca apoi să nu vii la rându-ți să pui presiune pe pici? E crunt sincer, toată această piramidă educațională, pentru că îi, inspectorul vrea rezultate pe județ, voi ați observat că de când cu media până și bacul/titularizările îi ceva ce parcă, parcă dezunește România în loc să o apropie? Adică la bac și titularizări deja se afișează în public media județului de promovabilitate. Păi, asta arată cam deja ce vrea inspectorul de la județul lui, apoi directorul, fiind șeful direct, vrea performanță și promovabilitate la rândul lor, apoi proful, mai ales fiind într-o școală unde există deja A, B, C îți dai seama câtă luptă acolo și competență, apoi evident rămâne săracul elev care vine și el cu ce îi mai cere și mă-sa/ta-su, dar și cu ce vede în jur, adică luptă/competență și după sincer ne mai întrebăm și de ce lumea îi așa de invidioasă.
La aia cu ferari și vila m-ai atins, you know?! Asta deja îmi spun și eu, că până nu ajung babă la pensie, e timpul să mă uit la alte joburi, asta mai ales dacă vreau să trăiesc pe barba mea și numai pe barba mea, dar să am măcar și doar parterul unei case ) ce să mai visezi și tu gazonul ăla, mașina de tuns gazonul, pomii fructiferi și exotici și cine știe ce minunății printr-o grădină
) ce să mai zici măcar o mașină străină mai fiță
) Deci și aici ai dreptate, ca prof chiar nu câștigi mult
dar ai vacanțe în schimb
)
Ca și părinți în schimb, pot să-ți fac un roman întreg despre cum sunt ei ) cred că în anii în care am intentat să lucrez prin învățământ, am învățat mai multe despre părinți decât despre copii/elevi
)
Ideea este că părintele vrea tot ce este mai bun pentru a lui odraslă. Cum apogeul în tot este 10, evident că părinții vor asta. Ăia ceva mai educați mai vor și să mai învețe, mai pun ei replica "vreau ca fi-miu, orice notă o lua, dar să învețe" dar nici ei habar nu au ce ar vrea să învețe
) acum totuși ăștia din orașele mari, mai ales ăștia de la capetală, mai au și habar de ce vor să facă copii lor, majoritatea chiar îi dau la ceva suplimentar numai ca copilul lor să fie și mai și, dar în fond și ei vor tot același lucru, ăla de mai sus de care-ți spuneam că-l vehiculează și promovează Ministerul/Inspectoratul, dar în fond îi de fapt tot mentalitatea și gândirea societății, evident că societatea aspiră la 10 și la apogeu, iar primul și cel mai perfect exemplu îl avem în fața ochilor, tehnologia și toată evoluția/progresia, acum că suntem aici și vedem/citim și istoria îți dai seama că presiunea unei nații/societăți e și mai mare pentru a merge mereu și mereu înainte și a afla și mai, și mai, dar faza îi că iar ne lovim de paradox
afurisitul
) cu cât evoluăm și tot se schimbă, oamenii, copiii/elevii în mod expres, devin tot mai slabi și mai proști.
Apreciez faptul ca iti creezi timp pentru a scrie raspunsuri asa lungi si interesante de citit
Timp!
Că bine zici, trebuie să las TPU, trebuie să mă duc la școală să fac pe profa, la școală, nu pe TPU )