1.Pe a face curat. 2. Da. Fiecare hotel are protocolul său de curățenie, se face instructaj.
De obicei, personalul de la curatenie face si un inventar rapid, sa fie toate obiectele (bauturile/gustarile, prosoapele, pernele, paturile, telecomanda, paharele, telefonul, etc).
Aaaapoi: scoate lenjeria de pat, aeriseste, ia prosoapele si paharele folosite (desigilate), aspira pe jos, sterge praful/geamurile daca e cazul sau daca in hotelul respectiv se face asta la fiecare curatenie, dezinfecteaza wc-ul, cabina de dus si chiuveta, sterge pe jos, pune prosoape curate, sapun si ce mai contine pachetul hotelului respectiv. Aspira camera si pune lenjerie curata pe pat, apoi il aranjeaza.
La final anunta receptia ca e gata camera.
Mai este si curatenia zilnica, in care se intra in fiecare camera cazata, se ia gunoiul, se aspira daca e nevoie, se schimba prosoapele si paharele folosite, se pune hartie igienica.
Pe curatenie zilnica, nu doar la eliberare. Apoi, pe activitati conexe celei de curatenie in camere, gen logistica spalarii lenjeriei, curatenia pe coridoare, lifturi, spatii comune, gestiunea stocului de produse de curatenie, eliberarea gunoiului samd.