anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut, salut lume buna. Multimetru Digital este mult mai usor de citit si mult mai sigur. Cum putem folosi un multimetrul la capacitate maxima? Mai exact. Ce putem masura/testa cu fiecare functie al multimetrului? Ce putem masura sub tensiune? Spre exemplu cu un UNI-T M890C+ pe care l-am achizitionat azi de pe Maica Domnului cu 68.26 lei

2 răspunsuri:
| LostInPark a răspuns:

Nu-l poti folosi la capacitate maxima, ca doar nu e bormasina.O sa-l prajesti in urmatoarele ore, daca nu ai facut-o deja, pentru ca esti in dubii cum sa-l setezi pentru o masuratoare.
Pentru amatori trebuia sa-ti iei un multimetru cu autoscalare.Dar si pe ala il poti praji usor.
http://www.aparate-masura-control.ro/......ke-87v.php
El e un Fluke, iti va arata exact ce trebuie sa stii dar nu si ceea ce nu ai invatat. Fluke e cu garantie pe viata, dar garantia nu acopera arsurile.
Daca nu eram suspendat iti faceam eu sursa de la TV, o trimiteai prin posta si in 48 de ore era... gratis ca n-are integrate scumpe.Dar sunt suspendat, adica nu pot ajuta pe nimeni, n-am voie.
Sa-ti mai zic ca electronica nu se invata in 5-10 ani? Dupa 30 de ani de experienta inca mai descoperi cat de multe nu stii.Tocmai asta e si satisfactia meseriei, ca inveti lucruri noi in fiecare zi.Asta doar daca iti place, daca nu, trebuie sa te apuci de banking, contabilitate, sau de ce nu poate si teologie.

| oprescudorin11 a răspuns:

Sub tensiune se poate masura tensiunea.Pare simplu.Dar si curentul debitat unui utilizator. Nu ma pune sa-ti spun si cum se face! Poti masura cu aparatul rezistente (fara tensiune pe sistem).Ce poti sa spui mai mult? Poate temperatura. Desigur, la acest pret, sunt doar masuratori calitative. Sa nu ai pretentii la precizie, cantitativ.Deseori chiar nu ar conta la un anume nivel de experienta.