Sint biciclisti. Si nu, soferii nu au respect fata de biciclisti. Am o gramada de povesti cu masini care au dat peste mine. Am rupt trei biciclete pina acum. In schimb motociclistii, cind ii aud in urma mea si e aglomeratie, ma apropii de bordura sa le fac loc si dupa ce trec de mine ridica mina in semn de multumire. Tot daca e trafic aglomerat si ei nu au loc sa se strecoare, imi fac loc sa-i depasesc eu (cu bicicleta te strecori mai usor). Deci toate cele bune. Insa soferii... rareori fac "fapte" d-astea. In general merg de parca ai fi din sticla si nu te vad. Cu intersectia goala, te claxoneaza ca nu are loc de tine. Sta cu masina pe loc si daca incerci sa te strecori prin fata lui, inainteaza pina atinge bara celuilalt sa nu te lase...
Majoritatea motociclistior vor sa se dea mari si ignora regulile de circulatie. Daca un motociclist merge corect nu am de ce sa nu ii acord prioritate dar sunt unii care se dau smecheri. Oricum incerc sa ii evit in trafic de fiecare data.
Fiind sofer auto, mereu dau prioritate motociclistilor, chiar imi face placere s ai las sa treaca pe langa mine in special atunci cand se circula incet(DN1, valea prahovei).
Drept "donatori de organe" putem fi numiti si noi(soferii), deoarece sunt multi printre noi care apasa pedala mai mult decat sunt capabili.
Sunt sofer profesionist din anul 1998 si ma ferit Dumnezeu de accidente. Din cate stiu eu prioritatea in trafic nu se negociaza daca ai prioritate treci daca nu astepti.Referitor la motociclisti, de cele mai multe ori Motociclisti se expun ca niste inconstienti si devin carne de mici pe asfalt.Iti dau un exemplu in italia sau in franta sau...la o intersectie cand vehiculele asteapta la semafor, mtociclistul are voie sa avanseze pe linga sirul de masini pana in fata daca este loc, in schim in romania lucrul acesta nu e permis prin lege dar motociclisti o fac si de aia se expun la accidente.Nu am nimic cu motociclisti in trafic cat respecta regulile de circulatie.sa auzim de bine
Pt.Maryus37
Eu sunt de acord cu tine ca victime din randul motociclistilor sunt mai numeroase decat cele din randul soferilor, dar ce sa faci cand vrei sa dai frau liber celor 200 de armasari si mai tai calea unui tir sau a unui autoturism suporti cosecintele si de aici raportu victimelor este net in favoarea motociclistilor. P. s Nu era vorba de cei 200 de cai ai motocicletei tale.Sa auzim de bine. si cum se spune in randul participantilor la trafic Drumuri bune
Draga domnule Maryus37 Revin cu o rectificare, am citit cu atentie intrebarea care ai postat-o tu si imi perimit sa te citez "Inca de cand mi-am luat permisul A1" corect si foarte bine dar eu stiu ca permisul A1 se refera la mopede si motorete cu capacitatea cilindrica mai mica sau egala cu 50 centrimetri cubi.corect? Din cate stiu eu un moped sau o motoreta nu poate sa dezvolte o putere de 200 cai putere.Eu nu zic ca nu ai o motocicleta de 200 de cai putere pe care o strunesti pe drumurile publice dar vreau sa-ti amintesc ca esti in abatere si comiti o infractiune conducand o astfel de motocicleta pe drumule publice. Daca zici ca esti si tu cond.auto trebuie sa stii ca pentru motociclete iti trebuie cat. A. Te rog sa nu imi iei aceasta rectificare ca un afront adus tie.pa pa, sa auzim de bine si sa ai parte de Drumuri bune. O zi buna
Pt Maryus37.
Iti multumesc pentru lamuriri dar totusi eu mai am o nelamurire.Nu stiu zau cum tu poti conduce o motocicleta de 125 cc cu categoria A1. si ca argument recomand celor care au permis de conducere sa se uite pe verso la permisul de conducere la categoria A respectiv sub categoria A1 si se pot convinge ca nu bat campii.De aici pot trage doua concluzii. 1permisul meu o fi fals
2.sau legislatia rutiera care reglementeaza circulatia motocicletelor pe drumurile publice s-a schimbat si eu am ramas in urma cu legislatia, lucru de car ma indoiesc.
Inca odata multumesc, si ia raspunsul meu ca pe unul pertinent.cateodata prieteniile se leaga si din nelamuriri si controverse. sa ai o seara buna si sa auzim numai de bine.Cu stima, Toma necredinciosu
Pt MarYus37.
Asta e altceva ce spui tu, acum tu vorbesti acum de cai putere. Dar eu vorbeam de cm cubi ceia ce e cu totul altceva.Promit sa nu mai polemizez cu tine sa nu-ti faci cumva o impresie gresita despre mine daca nu cumva ti-ai facut-o dar asta e fiecare avem propria personalitate si avem dreptul la parere.pa pa. Sa auzim de bine.
Ce intelegi prin prioritate? Ceva ce meritati voi?
Prioritate primiti atunci cind legea va da prioritate! In rest, nimic si nici nu vad pentru ce motiv! Pina una alta voi cei pe doua roti, sfidati pe toata lumea si daca niste politisti ar vrea sa " va faca " ati ramine pietoni in 100 m! Prima oara invatati voi si respectati regulamenul de circulatie!
Ps. Ridicatul miinii de pe ghidon pentru " salut " este interzis! Se conduce cu ambele miini pe ghidon! Nu scrie asa la carte?
Am facut scoala, dar nu am mai dat examenul. Sun multi motociclisti inconstienti, cum sunt si multi soferi inconstienti. Acord prioritate cand are prioritate, dar cand nu are loc sa treaca de mine cand astept la semafor, ii fac loc, pe cat posibil. Consider ca imi face un bine, avand motocicleta, si nu masina, pentru ca nu mai e inca unul la coada.
Oricum ar fi traficul, prima iubire ramane Motocicleta, apoi masina de care sunt plictisit. Insa cand sunt in masina si vad motociclisti, imediat le fac loc si pentru biciclisti
@Sensei -Biciclistii sunt fratii nostri, mai mici. Si de aceea ne ajutam intre noi. La primavara te iau la o plimbare cu motocicleta sa zici care e diferenta
@mg -Si la masina se spune: Ambele maini pe volan, dar nu e asa! Nimeni nu poate interzice salutul intre motociclisti. Cum a zis si @minerva este si o proba la examen. La 200 de cai putere cat am pe motocicleta imi este greu sa merg cu 40 km/h, parca merg pe jos. Cati soferi au murit din cauza inconstientei unui motociclist? Cati motociclisti au murit din cauza prostiei soferului, care face drifturi pe sosea?
@marcel -tarile enumerate de tine sunt cu traditie moto. In Romania unu care a condus caruta il vezi in Bucuresti spaima soselelor. Baietii din Dorobanti(unii) care se plimba cu limuzine si cred ca soseaua e a lu' tasu. Femeile care isi aranjeaza parul in oglinda in loc sa se uite dupa motociclisti. Tiganii cu BMW care asculta manele la maxim si nu mai aud motorul cand trece. Si tot asa... Dar noi mereu ii vom respecta! Si viteza, agitatia, galagia pe care o provocam in trafic, este o manifestare de nemultumire.
@bacemi -cand vine primvara si daca sunt in tara, nu mai ma eviti langa masina ta ma pun si turez la maxim, sa vezi ce inseamna sa nu auzi nimic
Maryus37, stiu cum e cu masina, cu motococleta si cu bicicleta. E misto cu fiecare in parte. Fiecare inti ofera propriile avantaje si satisfactii. Dar la cursiera n-as renunta niciodata daca ar trebui sa aleg, imi place senzatia pe care o ai cind pedalezi pina nu mai poti misca picioarele de oboseala si cum te dor muschii cind "dai tot ce poti"
@marcel - De ce te grabesti sa tragi concluzii? La varsta de 12 ani m-am inscris la scoala de motociclism, unde am invatat pe motoare de 50cmc si 125 cmc, apoi am urcat. La 16 ani am obtinut permisul A1, cu care poti conduce motoare pana la 125cmc. Aveam pe vremea aia o Aprilia, a fost prima mea motocicleta ce am condus-o pe drumurile nationale. L-a 18 ani am dat o diferenta am obtinut permisul A complet, chiar profesionist, deoarece aveam in spate ani de activitate la scoala moto si campionate. In prezent detin mai multe motociclete, dar preferata mea ramane Ducati.
Noi motociclistii avem o vorba: Cele japoneze, Yamaha, Suzuki, Honda sunt niste curve, oricine le poate calarii. In schimb Ducati ramane o doamna Trebuie sa ai sange sa o ti pe drumul cel bun.
Am inteles ca nu e nici un atac. Ma bucur ca te-am lamurit. Numai bine!
Marcel respect parerea oricui, dar atat timp cat este la subiect. O sa intalnesti si tu pe site tot felul de "inteligenti"(precum scelerat, pe care mai bine il eviti, ca omul ala e o bomba a prostiei.)
Si cred ca suntem apropiati la varsta, ai intre 25-30? Eu pe aici ma incadrez.
Da... cu A1 si B, poti conduce si motociclete cu cilindreea pana in 125cmc. Motocicletele de 125cmc, in acte scrie 124, 8 (exemplu) Sunt pentru incepatori. Acum conduc de 800 cmc, 1000cmc si 1300
Ma bucur ca te pasioneaza motocicletele