| noink a întrebat:

Am 19 ani. Inainte cu 2 sapt de primul act sexual vreau sa incep sa iau anticonceptionale, desi o sa folosim prezervativ. Am o fobie fata de prezervative si de faptul ca se pot rupe. Am considerat ca mai bine iau o masura ca aceasta ca sa ma simt mai comod si linistita. Sunt impreuna cu iubitul meu de 3 ani. Voi merge la un medic ginecolog sa mi le prescrie in functie de analize. Daca sunt prescrise de medic, efectele secundare sunt mai mici? Am vazut femei carora li s-a dereglat toroida, femei care s-au ingrasat, femei carora le era foarte rau de la ele si chiar femei care au ramas insarcinate pentru ca erau foarte grase si doza era prea mica pentru ele.

6 răspunsuri:
| Lostlyric a răspuns:

Doctorul trebuie sa-ti prescrie anticonceptionalele potrivite pentru tine si trebuie sa-l anunti daca apare orice fel de reactie la ele. Femeile carora le apar reactiile descrise de tine, posibil sa ia anticonceptionale dupa ureche sau sa insiste pe un singur fel de anticonceptionale. Eu nu iau anticonceptionale dar nici o femeie pe care am cunoscut-o pana acum si ia nu a avut probleme cu ele. Ideal sa nu le iei dupa ureche sau pentru ca i-a facut bine alteia sau sa intrebi farmacistul. Anticonceptionalele trebuie sa fie personalizate si sa ai avizul ginecologului.

| corbulalbrosu a răspuns:

Sunt simple ''mituri'' fara nicio baza reala. Hormonii existenti in pastilele AC sunt teoretic aproape identici cu hormonii produsi de glandele tale endocrine. Bineinteles ca acest lucru este valabil in cazul in care pastila AC a fost aleasa de catre medic pe baza profilului hormonal personal al tau care este unic, profil intocmit in urma unei consultatii ginecologice complexe si complete. Doar procedand asa medical poate sa aleaga din cele peste 55 de marci de AC existente, pe cel care se potriveste si se muleaza cat mai perfect pe activitatea hormonala proprie. Rolul si rostul hormonilor administrati prin pastila AC, este cel de a bloca activitatea OVARULUI in vederea impiedicarii acestuia de a mai putea dezvolta, maturiza, produce si elibera ovulul in trompa uterine pe perioada in care se administreaza prin intermediul pastilei AC respectivul/respectivii hormoni in organism. Este adevarat ca pe perioada administrarii de anticonceptionale in cazul majoritatii femeilor se manifesta o marire a apetitul/poftei de a manca mult mai mult si in cazul in care NU rezista tentatiei de a manca pe saturate. in mod logic se va produce o crestere in greutate. In cazul femeilor care sufera de obezitate exista posibilitatea ca metoda sa nu functioneze. Iti sugerez, fiindca ar fi indicat sa intrebi medicul ginecolog si de posibilitatea de a folosi inelul NuvaRing. Multa sanatate!

Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Nu stiu unde ai vazut tu atatea femei cu reactii adverse severe, ca eu sunt medic si nu am vazut nici macar a o mia parte din cate reactii adverse spui tu ca ai vazut. NU am auzit niciodata de dereglari tiroidiene date de contraceptive (ba chiar se pare ca femeile care iau contraceptive au o incidena mai mica a acestora). Am intalnit si eu femei care s-au ingrasat, fiindca contraceptive cresc pofta de mancare si ele au mancat prea mult. Daca ar fi continuat sa manance cat mancau inainte ed a lua contraceptive, nu se ingrasau. Am vazut insa multe femei acre au slabit in perioada in care au luat contraceptive (fiindca isi supravegheau mai atent dieta si faceau mai mult sport). Am vazut putine femei insarcinate pe contraceptive, absolut nici una fiindca era prea grasa (trebuie sa ai peste 350 de kilograme ca sa se intample asta si eu nu am cunoscut nici o femeie atat de grasa, nu stiu unde ai vazut tu mai multe). Insa toate, absolut toate care au ramas insarcinate in timp ce luau pastile, le luau aiurea, adica cu abateri de ore intregi si frecvente (uneori mai multe abateri intr-o luna, uenori chiar uitari de pastile, etc). Femeile care le iau responsabil, fara abateri mai mari de 5-10 minute, nu raman insarcinate.
In alta ordine de idei, administrarea de anticonceptionale se face numai la recomandarea medicului. La femei tinere si sanatoase nu sunt, de obicei, necesare analize, un simplu consult ginecologic ci un test Papanicolaou fiind suficiente. Ele nu se iau cu doua saptamani inaintea actului sexual, ci din prima zi a unei menstruatii.

| 愛日本 a răspuns:

Nu o sa te ingrasi pentru ca anticonceptionalele din ziua de azi nu mai contin o cantitate atat de mare de hormoni.

| zăGhost a răspuns:

Mi se pare o frică cam nefondată. Sunt sanse mici sa se intample ceva cu prezervativul ala daca e marimea tipului si daca e folosit corespunzator. Plus, ai varianta pilula de a 2-a zi, daca chiar se întâmplă ceva cu el (care ar fi bine sa fie evitata, daca se poate)... Poate as intelege frica ta si dorinta de o protectie dubla dacă chiar ai fi patit sa se spargă, dar asa, mi se pare un ''daca pica drobul de sare''.

| Violleta2022 a răspuns:

Parca in decembrie aveai 15 ani, sau ai uitat minciuna?
Uite aici:
"în 13 Decembrie 2017 | noink a întrebat:
Am 15 ani. Nu am avut contact sexual niciodata..."

sursa: arhiva intrebarilor tale, aici:
https://www.tpu.ro/utilizator/ctjr/intrebari/