| simona_1560 a întrebat:

ma numesc simona si am o nelamurire. iau anticonceptionale yasmin de 2 saptamani. dar saptamana trecuta marti si joi am uitat sa iau...marti am uitat complet si am luat 2 miercuri [ pentru ca asa citisem pe prospectul anticonceptionalelor] si joi am luat cu o ora mai tarziu.credeti ca mai sunt protejata? prietenul meu vrea sa o facem fara prezervativ.nu stiu ce sa fac... avand in vedere ca nu am nici cilcu regulat si imi este frica sa nu raman insarcinata.am nevoie de un sfat urgent.va multumesc mult.

9 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Nu, nu esti protejata. Pana la urmatoarea menstruatie trebuie sa folosesti prezervativ. Mai puteti astepta doua saptamani, n-o sa moara nimeni.
Si mai citeste prospectul, eu tocmai m-am uitat pe el si spune: daca ati uitat o pastila mai multe de 24 de ore nu o mai luati. NICIODATA nu luati doua pastile o data.

Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Gabriela, da sunt medic. Intamplator sau nu.
Da, am un prospect vechi de Yasmin si imi cer scuze. Au modificat prospectul in functie de saptamana in care se adminsitreaza (probabil in urma unor studii noi). Imi cer scuze pentru eroare, n-a fost cu intentie si nici cu rautate.

Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Simona, conform noului prospect ai fi protejata. Totusi, daca as fi in locul tau, as astepta pana dupa urmatoarea menstra.
Anticonceptionalele, daca le iei corect, iti vor regla menstruatia si te vor proteja foarte bine. Insa trebuie sa intelegi o chestie: sunt o responsabilitate, nu le poti trata superficial. Ginecologa mea mi-a spus din start: iti prescriu daca te simti in stare sa le iei corect, administrarea de anticonceptionale nu este pentru femei superficiale (ma rog, a zis-o mai dur).