NU economisesti benzina. Daca o lasi in viteza, motorul este invartit de trenul de rulare, din inertie. Uita'te pe o masina cu computer de bord, ca in frana de motor cand cobori o panta, ai consum 0. Si asa e, e 0. Pe cand daca scoti din viteza se consuma benzina ca sa ramana pornit. Plus ca daca doamne fereste trebuie sa ocolesti ceva, sau sa accelerezi, etc, nu ai masina sub control daca e scoasa din viteza. Peste tot scrie asta. O lasi in viteza, fara sa apesi pe nici o pedala, pe nimic(eventual pe frana daca ia viteza prea mare). Crede'ma vorbesc din surse sigure, testat si de mine si asa e cel mai bine
Dai drumul la frana de mana si folosesti frana de motor si frana de picior, depinde de inclinatia pantei daca nu e mare lucru poti sa lasi masina si in punctul mort sa coboare.
Eronat se crede ca prin coborarea unei pante cu maneta schimbat-orului pe liber se economiseste combustibil. Frana de motor NU consuma mai mult combustibil decat motorul la relanti. In aceste conditii coborarea unei pante cu frana de motor SI frana de serviciu cand e nevoie are avantajul ca e mai sigura si evita uzura prematura a placutelor de frana. Drum bun!
Mutubal întreabă: