Pe videoul dat mai sus Medic Sexolog Dr. Sadovnic iti spune ce este onanofobia.
Poate el ar doar 14 ani, sau poate e somer si locuieste la parinti. Cum ai vrea sa-si faca nevasta?
Iti spune constiinta ca nu e bine, ca nu pe aceasta cale a intentionat Creatorul sa obtina oamenii placerea fizica.Eu am fost mult mai fericita dupa ce am renuntat.
Suferi de onanofobie sistematizata.
https://www.youtube.com/watch?v=k1Mjrx-Ir5U
Intrebare: cand faci sex cu sotul tau, ti-o baga taca-paca din prima, fara sa te mai masturbeze ca preludiu?
Suna bine.plus o constiinta linistita.
Pe zi ce trece pacatele dobandesc denumiri tot mai pompoase.
Madturbarea am citit la dex on line ca se refera la AUTOstimularea organelor genitale
Te inseli, tehnic te poate masturba altcineva.
Masturbarea este stimularea manuala sau mecanica a organelor sexuale, nu conteaza daca o faci singura sau ti-o face altcineva.
Poate te masturbezi langa o tipa si apoi zici ba ce-am facut, puteam ***?
Ca altfel nu vad ideea
Doar glasul Conștiinței.
Nu mai bine iubești o femeie, o faci mireasă și apoi te culci cu ea?
Ok. Și eu îți arăt de ce practica asta e greșită.
https://ibb.co/X5s2Ln4
https://ibb.co/2vGC1pg
https://ibb.co/yNv4fwK
https://ibb.co/BVjQqCm
https://ibb.co/gZFgZw3
Ceea ce vrei sa spui cu asta: ca e gresita la secta ta.
La evanghelicii din SUA nu mai e gresita incepand cu anii '60, cand si-au dat seama ca Biblia nu sustine condamnarea onaniei.
Asta se întâmplă când oamenii dau Dreptarul (Cuvântul) după ei, în loc să se dea ei după Dreptar. Dumnezeu să aibă milă.
De fapt, cred ca James C. Dobson ti-ar acorda un milion de dolari daca poti pune mana pe versetul din Biblie care interzice masturbarea. El e foarte pornit contra pornografiei, dar n-are nimic contra masturbarii, deoarece a constatat ca nu apare nimic in Biblie despre masturbare.
Detalii: Dobson este regele neincoronat al evanghelicilor din SUA.
Povestea biblică a lui Onan este în mod tradițional legată de menționarea masturbării și de o condamnare a ei,[7] dar actul descris în această povestire este coitus interruptus, nu masturbarea.[8][9][10][11][12] Nu există nicio afirmație explicită în Biblie din care să rezulte că masturbarea ar constitui un păcat,[13][14][15][16][17][18][19][20][21] dar emisia de spermă este considerată o problemă de puritate rituală în Levitic cap. 15 (ceea ce ar putea fi interpretat drept referindu-se la masturbare, chiar dacă Biblia nu spune la ce se referă și s-ar referi mai degrabă la poluții nocturne).[18]
Gestul lui Onan a fost condamnat deoarece pentru mintea omenească preștiințifică credința că un copil e conținut de spermă la fel cum o plantă este conținută în sămânța sa era o constantă.[22]
Ilona N. Rashkow afirma: „este discutabil dacă masturbarea este considerată drept o categorie de activitate sexuală 'negativă' în Biblia ebraică" și că Lev 15:16 „se referă la emisie mai degrabă decât la circumstanțele în care se întâmplă ea."[23] Jones și Jones redau viziunea biblică a lui Johnson asupra masturbării: „a considera experiențele sexuale solitare, fie că e vorba de vise umede fie că e vorba de masturbare, drept subiecte care țin pur și simplu de puritatea rituală mai degrabă decât de a fi o problemă de moralitate."[18] Ei afirmă: „Johnson sugerează că Leviticul 15:16-18 trebuie să dea tonul pentru cum ne referim la masturbare. Versetele 16 și 17 afirmă că un bărbat care are o emisie de spermă trebuie să se spele și va rămâne necurat din punct de vedere ceremonial până seara. Versetul 18 afirmă că dacă un bărbat are un contact sexual cu o femeie, se aplică aceleași reguli de curăție. Prin a aborda separat contactul sexual, pasajul în mod sigur implică faptul că emisia de spermă din versetele 16 și 17 a avut loc la un bărbat singur. Pasajul se poate referi la o poluție nocturnă sau vis umed, mai degrabă decât la masturbare, dar fragmentul nu este explicit cu privire la asta. Johnson sugerează că acest fragment din Levitic este semnificativ pentru cum trebuie să ne raportăm la experiențele sexuale solitare, fie vis umed, fie masturbare, drept pură problemă de curăție ceremonială și nu drept problemă etică. Fragmentul nu dezaprobă experiența solitară mai mult decât dezaprobă contactul sexual. Deoarece azi creștinii consideră în mod obișnuit că legea ceremonială din Vechiul Testament nu mai este valabilă, acest autor sugerează că masturbarea nu este în sine o problemă etică din perspectivă biblică și nici nu mai este o problemă de puritate ceremonială."[18]
T.J. Wray explică ceea ce Biblia afirmă (și nu afirmă) despre masturbare: „Întorcându-ne la lista din Levitic a tabuurilor sexuale, în mod curios lipsește din ea orice mențiune despre masturbare."[17] Apoi ea discută Gen. 38 și Lev. 15 și conchide „Niciuna dintre acestea nu reprezintă totuși vreo condamnare clară a masturbării."[17]
Carl L. Jech afirma că „Masturbarea nu este deloc menționată în Biblie!".[15] M.K. Malan și Vern Bullough au afirmat „nicăieri în Biblie nu există o referire clară și incontestabilă la masturbare" și „masturbarea nu este menționată în Biblie sau Cartea lui Mormon".[16]
Totuși, abia „la începutul secolului al XVIII-lea... oamenii au ajuns să se îngrijoreze grav cu privire la masturbare. Atunci a apărut noua isterie cu privire la sexul de unul singur."[24]
7 Vines, Matthew (2014). „4. The Real Sin of Sodom". God and the Gay Christian: The Biblical Case in Support of Same-Sex Relationships. New York, NY: Doubleday Religious Publishing Group. p. 72. ISBN 9781601425171. OCLC 869801284.
8 Coogan, Michael (2010). God and Sex. What the Bible Really Says (ed. 1st). New York, Boston: Twelve. Hachette Book Group. p. 110. ISBN 978-0-446-54525-9. OCLC 505927356. Accesat în 5 mai 2011. "Although Onan gives his name to "onanism," usually a synonym for masturbation, Onan was not masturbating but practicing coitus interruptus."
9 https://web.archive.org/......th-control (lecționar catolic oficial declarat fără greșeală de un cenzor de cărți și aprobat de un episcop) Quote: "The Bible mentions at least one form of contraception specifically and condemns it. Coitus interruptus, was used by Onan to avoid fulfilling his duty according to the ancient Jewish law of fathering children for one’s dead brother."
10 Ellens, J. Harold (2006). „6. Making Babies: Purposes of Sex". Sex in the Bible: a new consideration (în engleză). Westport, Conn.: Praeger Publishers. p. 48. ISBN 978-0-275-98767-1. OCLC 65429579. Accesat în 24 ianuarie 2012. "He practiced coitus interruptus whenever he made love to Tamar."
11 Confirmed by The Web Bible Encyclopedia at http://www.christiananswers.net/dictionary/onan.html quote: "Some have mistakenly assumed that Onan's sin was masturbation. However, it seems clear that this is not the case. Onan was prematurely withdrawing from sexual intercourse with his new wife, Tamar. This is a form of birth control still practiced today (coitus interruptus)."
12 Church Father Epiphanius of Salamis agrees, according to Riddle, John M. (1992). „1. Population and Sex". Contraception and abortion from the ancient world to the Renaissance (în engleză). Cambridge, Mass.: Harvard University Press. p. 4. ISBN 978-0-674-16875-6. OCLC 24428750. Accesat în 24 ianuarie 2012. "Epiphanius (fourth century) construed the sin of Onan as coitus interruptus.14"
13 Patton, Michael S. (1985). „Masturbation from Judaism to Victorianism". Journal of Religion and Health (în engleză). 24 (2): 133–146. doi:10. 1007/BF01532257. ISSN 0022-4197. PMID 24306073. "Nevertheless, there is no legislation in the Bible pertaining to masturbation."
14 a b c d e f g Kwee, Alex W.; Hoover, David C. (2008). „Theologically-Informed Education about Masturbation: A Male Sexual Health Perspective" (PDF). Journal of Psychology and Theology (în engleză). 36 (4): 258–269. doi:10. 1177/009164710803600402. ISSN 0091-6471. Accesat în 12 noiembrie 2011. "The Bible presents no clear theological ethic on masturbation, leaving many young unmarried Christians with confusion and guilt around their sexuality."
15 a b Jech, Carl L. (2013). „CHAPTER 2. Beyond Heaven and Hell". Religion as Art Form: Reclaiming Spirituality Without Supernatural Beliefs (în engleză). Eugene, OR: Resource Publications, Wipf and Stock Publishers. p. 97. ISBN 9781621896708. OCLC 853272981.
16 a b c Malan, Mark Kim; Bullough, Vern (2005). „Historical development of new masturbation attitudes in Mormon culture: secular conformity, counterrevolution, and emerging reform" (PDF). Sexuality & Culture (în engleză). 9 (4): 80–127. doi:10. 1007/s12119-005-1003-z. ISSN 1095-5143. "While nowhere in the Bible is there a clear unchallenged reference to masturbation, Jewish tradition was always seriously concerned about the loss of semen. The Book of Leviticus, for example states: [Bible quote Lev 14:16-18]... Although masturbation is not mentioned in the Bible or Book of Mormon, absence of scriptural authority on the matter, Kimball said, is irrelevant: "Let no one rationalize their sins on the excuse that a particular sin of his is not mentioned nor forbidden in scripture" (p.25)."
17 a b c Wray, Tina J. (2011). „Chapter 7. Should We or Shouldn't We? A Brief Exploration of Sexuality and Gender". What the Bible Really Tells Us: The Essential Guide to Biblical Literacy (în engleză). Lanham, MD: Rowman & Littlefield Publishers. pp. 142–143. ISBN 9781442212930. OCLC 707329261. "Returning to the Levitical list of sexual taboos, curiously missing from the list is any mention of masturbation. Many people assume that this, too, is forbidden, but the truth is, the word masturbation is never specifically mentioned in the Bible, though some argue that it is implied (and also condemned) in several places. The story cited most often is found in Genesis 38... For centuries this obscure passage has been used as an indictment against masturbation though it is not masturbation at all... But if Onan's story is not about masturbation, then where in the Bible is the practice forbidden? Some commentators conclude that the word porneia—a word already discussed in the first two assumptions—is a catchall term to include all forms of unchastity, including masturbation, but others vehemently disagree. In the book of Leviticus, there is explicit mention of purity regulations regarding semen that seem to emanate from either masturbation or possibly nocturnal emission: [Bible quote Lev 15:16-17] None of this, however, represent a clear condemnation of masturbation."
18 a b c d e f g Jones, Stanton; Jones, Brenna (2014). „CHAPTER 13: Developing Moral Discernment About Masturbation and Petting". How and When to Tell Your Kids About Sex: A Lifelong Approach to Shaping Your Child's Sexual Character (în engleză). Colorado Springs, CO: NavPress, Tyndale House. p. 253. ISBN 9781612912301. OCLC 104623265. "1. We are aware of only one argument that attempts to draw directly from the Scripture to establish a basis for the acceptance of masturbation, found in J. Johnson, "Toward a Biblical Approach to Masturbation, Journal of Psychology and Theology 10 (1982): 137-146. Johnson suggest that Leviticus 15:16-18 should set the tone for our dealing with masturbation. Verses 16 and 17 say that a man who has an emission of semen should wash and be ceremonially unclean until evening. Verse 18 goes on to say that if a man and woman have intercourse, the same cleanliness rules apply. By bringing up intercourse separately, the passage surely does imply that the emission of semen in verses 16 and 17 occurred for the man individually. The passage may be referring to a nocturnal emission, or wet dream, rather than masturbation, but the passage is not specific. Johnson suggests that this Leviticus passage is significant for treating a solitary sexual experience, whether wet dream or masturbation, as a purely ceremonial cleanliness issue and not as a matter of morality. The passage also puts no more disapproval on the solitary experience than it does on intercourse. Since Christians today commonly view the Old Testament ceremonial law as no longer valid, this author suggests that masturbation is not in itself a moral concern from a biblical perspective and is no longer a ceremonial concern either."
19 a b John F. Harvey, OSFS. „The Pastoral Problem of Masturbation" (PDF). couragerc.org. Arhivat din original (PDF) la 22 decembrie 2014.
20 a b Dobson, James (2012) [1978]. Preparing for Adolescence: How to Survive the Coming Years of Change (în engleză) (ed. Ebook). Grand Rapids, Michigan: Revell. p. 50. ISBN 9781441224835. "Still, the subject of masturbation is a very controversial one. Christian people have different opinions about how God views this act. Unfortunately, I can't speak directly for God on this subject, since His Holy Word, the Bible, is silent on this point. I will tell you what I believe although I certainly do not want to contradict what your parents or your pastor believe. It is my opinion that masturbation is not much of an issue with God. It's-a normal part of adolescence, which involves no one else. It does not cause diseases, it does not produce babies, and Jesus did not mention it in the Bible. I'm not telling you to masturbate, and I hope you won't feel the need for it. But if you do, it is my opinion that you should not struggle with guilt over it."
21 a b Dobson, James C. (2000). Preparing for Adolescence: Growth Guide (în engleză). Delight, AR: Gospel Light. ISBN 9780830725021. "The Bible says nothing about masturbation, so we don't really know what God thinks about it. My opinion is that He doesn't make a big issue of it. It won't cause you to become crazy, as some people say. So I would encourgage you not to struggle with guilt"
22 Nelson, James (2003). „Homosexuality and the Church". În Laderman, Gary; León, Luis D. Religion and American Cultures: An Encyclopedia of Traditions, Diversity, and Popular Expressions (în engleză). 1. Santa Barbara, CA: ABC-Clio. p. 884. ISBN 9781576072387. OCLC 773527161.
23 Nemesnyik Rashkow, Ilona (2000). „Sin and Sex, Sex and Sin: The Hebrew Bible and Human Sexuality". Taboo Or Not Taboo: Sexuality and Family in the Hebrew Bible (în engleză). Minneapolis, MN: Fortress Press. p. 16. ISBN 9781451409871. OCLC 42603147. "Since it is questionable whether masturbation is considered a category of "negative" sexual activity in the Hebrew Bible, I shall not discuss masturbation. (The sin of Onan [Genesis 38] is not necessarily that of masturbation; otherwise, oblique references to seminal emission, such as "a man, when an emission of semen comes out of him" [Lev 15:16], refer to the emission rather than its circumstances. Female masturbation is never mentioned in the Hebrew Bible.)"
24 The Anglican Commission on Sexual Ethics Radcliffe Presentation
În anii 1940 cărțile evanghelice de sfătuire asupra sexualității condamnau masturbarea, considerând-o un păcat foarte serios, dar astfel de avertismente au dispărut de-a lungul anilor 1960 din astfel de cărți „deoarece evanghelicii care observaseră că Biblia nu afirmă în mod direct nimic referitor la masturbare considerau că au făcut o greșeală prin a o condamna."[71] De asemenea, ei credeau că e preferabil ca tinerii să se masturbeze decât să se dedea la „sex, droguri și rock 'n' roll".[71]
Unul dintre cei mai importanți lideri ai evanghelicilor americani,[72][73][74] James Dobson a afirmat: „Creștinii au păreri variate despre cum vede Dumnezeu acest comportament. Din nefericire, nu pot vorbi direct în numele lui Dumnezeu referitor la acest subiect, deoarece Cuvântul Său Sfânt, Biblia, păstrează tăcerea asupra acestui aspect."[20] El a mai afirmat: „Biblia nu spune nimic despre masturbare, deci nu putem ști ce gândește Dumnezeu despre aceasta. Opinia mea este că El nu îi acordă mare importanță."[21] El a afirmat, de asemenea, „În ciuda avertismentelor terifiante date tinerilor din punct de vedere istoric, nu provoacă orbire, slăbiciune, întârziere mintală sau orice altă problemă fizică. În caz contrar, întreaga populație masculină și aproximativ jumătate dintre femei ar fi oarbe, lipsite de putere, retardate și bolnave."[75]
Alții fac distincție între masturbare și fantezii sexuale.[76] Dr. Richard D. Dobbins susține că adolescenților le este permis să aibă fantezii despre viitoare soție/viitorul soț în cursul masturbării.[77]
Garry H. Strauss, un psiholog care consiliază studenții de la Biola University (o universitate creștină evanghelică) a scris că masturbarea nu este menționată în Biblie, deci masturbarea este ok, dar pornografia și fanteziile sexuale nu sunt ok.[78]
Doi psihologi evanghelici, Alex W. Kwee și David C. Hooper, au abordat această problemă într-un articol academic. Ei observă că „Biblia nu are o etică teologică clară cu privire la masturbare-- Asupra multor aspecte ale sexualității umane pe care le-am abordat în munca noastră, masturbarea este cel mai prost înțeles din cauza lipsei unui dialog deschis și rațional în cadrul comunității creștine-- Printre modelele evanghelice de etică sexuală-- nu a existat niciodată o etică teologică bine definită cu privire la masturbare, spre deosebire de etica sexului pre-marital, căsătoriei, divorțului, care sunt elaborate din perspectiva noastră antropologică creștină despre gen, sexualitate și relațiile lor cu imago Dei-- Masturbarea intră astfel într-o zonă gri consacrată a eticii sexuale evanghelice."[14]
Ei continuă cu „credem că întrebările tinerilor creștini cu privire la masturbare pot fi reduse la două întrebări esențiale. Tinerii creștini doresc să afle dacă masturbarea este «bună sau rea» (care este abordarea morală «corectă» care trebuie s-o aibă în baza Bibliei?) și dacă masturbarea este «normală» (ce putem spune despre dimensiunea psihologică a masturbării?)"[14]
Răspunzând la prima întrebare, ei observă că „Biblia nu abordează direct masturbarea, lăsând creștinilor sarcina de a articula o viziune morală din variate versete care în optica noastră nu pot susține o interzicere deontologică a masturbării-- Astăzi consensul general în comunitatea creștină este că Geneza 38:6-10 este irelevantă cu privire la masturbare. Cititorii moderni înțeleg desigur gestul lui Onan nu drept masturbare ci drept coitus interruptus. Categorisirea tehnică a gestului este însă lipsită de importanță în comparație cu încălcările eticii manifeste prin acel gest. Contextul interpretativ al Genezei 38:6-10 se află în vechea lege israelită (Deuteronomul 25:5-10)-- Oricare ar fi fost motivele sale pentru a nu duce la capăt contactul sexual, Onan a fost pedepsit pentru încălcarea unei legi evreiești specifice și pentru încălcarea datoriei sale vechi-testamentare către fratele său mort. Onan a fost judecat pentru intenții nedeclarate dar fiind probabil de exploatare-- și în mod sigur pentru evitarea obligațiilor sale tradiționale de grijă și responsabilitate familială."[14]
Ei afirmă de asemenea că „Obiecția noastră asupra folosirii Matei 5:27-30 drept bază indubitabilă de condamnare a masturbării este că o astfel de interpretare poate fi susținută doar prin extragerea acestui mesaj din contextul mesajului general al lui Isus-- [iar]-- interpretarea corectă în context a Leviticului 15:16-18 ar susține punctul de vedere că masturbarea este în sine și prin sine neutră din punct de vedere moral."[14]
Ei observă că „Este o deosebire etică a masturbării făcute în prezența pornografiei sau a unui serviciu de sex prin telefon (medii inerent egoiste și exploatatoare) față de masturbarea drept exprimare sexuală a unei dorințe profunde e a avea o legătură cu cineva, o legătură care nu este în mod primar sexuală"[14], trăgând concluzia că „Scriptura nu se referă explicit la masturbare, dând naștere unor prejudecăți care induc vinovăție referitoare la un comportament care este extrem de la temă pentru tinerii creștini necăsătoriți la vârsta la care urmează facultatea și al căror sistem de valori îi face să evite sexul pre-marital".[14]
Cercetătoarea evanghelică Judith K. Balswick în cartea ei Authentic Human Sexuality: An Integrated Christian Approach argumentează că „Masturbarea poate fi o cale sănătoasă și plăcută prin care o persoană lipsită de partener sexual poate experimenta satisfacția sexuală."[79]
Alt scriitor evanghelic, James B. Nelson observă în cartea Embodiment: An Approach to Sexuality and Christian Theology că „Intensitatea fiziologică tipică orgasmului prin masturbare depășește adesea pe cea din cadrul contactului sexual, iar fanteziile de relație acompaniază de obicei acest gest în absența unui partener" indicând că el este un dar de la Dumnezeu pentru cei care nu au nevastă.[80]
În cartea sa Singles Ask: Answers to Questions about Relationships and Sexuality, Howard Ivan Smith îl citează pe teologul evanghelic de la Fullerton Archibald Hart „Nu cred că masturbarea în sine ar fi greșită din punct de vedere moral sau-- păcătoasă."[81]
14 Kwee, Alex W.; Hoover, David C. (2008). „Theologically-Informed Education about Masturbation: A Male Sexual Health Perspective" (PDF). Journal of Psychology and Theology (în engleză). 36 (4): 258–269. doi:10. 1177/009164710803600402. ISSN 0091-6471. Accesat în 12 noiembrie 2011. "The Bible presents no clear theological ethic on masturbation, leaving many young unmarried Christians with confusion and guilt around their sexuality."
21 Dobson, James C. (2000). Preparing for Adolescence: Growth Guide (în engleză). Delight, AR: Gospel Light. ISBN 9780830725021. "The Bible says nothing about masturbation, so we don't really know what God thinks about it. My opinion is that He doesn't make a big issue of it. It won't cause you to become crazy, as some people say. So I would encourgage you not to struggle with guilt"
71 a b Williams, Daniel K. (2013). „5. Sex and the Evangelicals: Gender Issues, the Sexual Revolution, and Abortion in the 1960s". În Schäfer, Axel R. American Evangelicals and the 1960s (în engleză). Madison, Wisconsin: University of Wisconsin Press. p. 104. ISBN 9780299293635. OCLC 811239040. "The leading evangelical sex advice books of the late 1940s had contained strong warnings against masturbation, placing it in the same category of such sexual sins as homosexuality and prostitution. Even in the early 1960s, some evangelical sexual advice books for teens still contained warnings about masturbation, but by the end of the decade, those warnings had disappeared, because evangelicals who noticed that the Bible said nothing directly about masturbation believed that they had made a mistake to proscribe it.19"
72 Kirkpatrick, David (1 ianuarie 2005). „Evangelical Leader Threatens to Use His Political Muscle Against Some Democrats". The New York Times. Arhivat din original la 4 ianuarie 2018. Accesat în 18 august 2016.
73 Olsen, Ted (21 februarie 2005). „Who's Driving This Thing?". Christianity Today. Arhivat din original la 14 septembrie 2008. Accesat în 5 septembrie 2008.
74 Crowley, Michael (12 noiembrie 2004). „James Dobson: The Religious Right's New Kingmaker". Slate. Arhivat din original la 17 noiembrie 2004. Accesat în 18 august 2016.
75 „Q&A – A Question About Masturbation". The Dobson Digital Library. Accesat în 14 aprilie 2021.
76 Cheddie, Denver (2001). „Is Masturbation a Sin?". Bibleissues.org.
77 Dobbins, Richard (2006). Teaching Your Children The Truth About Sex: Discussing Sexuality With Your Children, From Infancy to Adulthood. Siloam Press. ISBN 978-1-59185-877-5.
78 Strauss, Garry H. (septembrie 2002). „Promoting 20/20 Vision: A Q & A Ministry to Undergraduates". Journal of Psychology and Theology (în engleză). 30 (3): 228–233. doi:10. 1177/009164710203000305. ISSN 0091-6471. Accesat în 3 octombrie 2016.
79 Judith K. Balswick; Jack O. Balswick (1999). Authentic Human Sexuality: An Integrated Christian Approach. InterVarsity Press. ISBN 978-0-8308-1595-1.
80 James B. Nelson. Embodiment: An Approach to Sexuality and Christian Theology. Fortress Press. ISBN 978-1-4514-1023-5.
81 Harold Ivan Smith (iunie 1988). Singles ask: answers to questions about relationships and sexual issues. Augsburg Fortress, Publishers. ISBN 978-0-8066-2379-5.
Am inteles: crestini adevarati exista doar in secta ta. Restul crestinilor nu sunt crestini adevarati si habar n-au ce scrie in Biblie, nici dupa ce au citit-o de 70 ori. Iar profesorii universitari de Biblie sunt toti niste afoni, deoarece niciunul dintre ei nu i-a putut spune lui Dobson la ce versete interzice Biblia masturbarea.
Sa-ti spun un secret: versete care interzic masturbarea vor apare-n Biblie doar daca secta ta va rescrie Biblia.
Imediat.
Spune-i să pregătească milionul de dolari.
27. Aţi auzit că s-a zis celor de demult: "Să nu săvârşeşti adulter".
28. Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a şi săvârşit adulter cu ea în inima lui.
29. Iar dacă ochiul tău cel drept te sminteşte pe tine, scoate-l şi aruncă-l de la tine, căci mai de folos îţi este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul să fie aruncat în gheenă.
30. Şi dacă mâna ta cea dreaptă te sminteşte pe tine, taie-o şi o aruncă de la tine, căci mai de folos îţi este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul tău să fie aruncat în gheenă.
Matei 5
Nu e vorba de "femeie" in general, e vorba de "nevasta altuia", traducerea este gresita. Cum stim ca este gresita?
Ce spune Isus e o parafraza in greaca koine a celor Zece Porunci, scrise in ebraica antica. La cele Zece Porunci e clar ca e vorba de a ravni la femeia altui barbat, deci si evanghelia trebuie tradusa acolo conform cu ce scrie la cele Zece Porunci, deoarece cuvantul grecesc poate insemna o femeie sau o nevasta (este un termen ambiguu).
Da, se referă la adulter, adică face referire la încălcarea fidelității conjugale a acelei femei, ai dreptate... însă următoarele versete este clar că trimit la acea practică, înaintea Lui Dumnezeu considerată păcat, întrucât, după cum spune Domnul Isus, "te smintește", adică te face să ratezi ținta (cu aluzie la definiția păcatului). Și oare există cineva sau a existat vreodată cineva care să se gândească la Dumnezeu și la lucrurile sfinte în timp ce face asta? Hai să fim onești... Scrie că Dumnezeu nu se lasă să fie batjocorit.
Unde mai pui că acest lucru duce la dependență? Câți dintre cei ce practică se pot abține măcar o lună de la asta? Cine dorește poate face un experiment să vadă. Scrie că adevărul ne face liberi, dar practica asta nu e din adevăr pentru că robește în loc să elibereze. Și cuvântul oricărui pastor american nu e mai mare decât Cuvântul Lui Hristos, care e Dumnezeu întrupat.
Intimității conjugale*. Scuze...pentru că ea poate nu are nicio vină.
Nu ai oferit nicio dovada ca tu ai stii ce scrie-n realitate in Biblie (in ebraica si in greaca). Pur si simplu faci speculatii nefondate despre ce ar trebuie sa scrie-n Biblie... daca ar fi dupa tine si nu dupa cine-a scris-o.
Interdictia masturbarii nu e Cuvantul lui Hristos, ci este doar propriul tau cuvant. Nu te-a pus nimeni purtator de cuvant al lui Isus Hristos.
Exista versete din Biblie care pot fi interpretate drept interzicand masturbarea, dar e vorba doar de interpretari subiective, nu despre lucruri care reies in mod explicit din text. Taiatul propriei maini se refera la masturbare? Poate ca da, poate ca nu, nu se stie, deoarece Biblia nu spune la ce se refera.
"Adictie de masturbare" este un diagnostic care nu exista. Adica nu exista in DSM-5, ICD-10 si ICD-11. Nu se poate pune acest diagnostic pentru ca nu este recunoscut de breasla medicala si nu poate fi compensat de asigurarile medicale. La fel cum nu pot fi compensate diagnosticele de morgellons, hipersensibilitate electromagnetica sau boala lu' Calache.
Pe videoul dat mai sus Medic Sexolog Dr. Sadovnic iti spune ce este onanofobia.
Poate el ar doar 14 ani, sau poate e somer si locuieste la parinti. Cum ai vrea sa-si faca nevasta?
Ca te gandesti ca alti au gagica si tu stai ca tristul si te mastrubezi...e ok... si eu plang in timp ce scriu asta
George0197 întreabă: