Hm, hai sa vedem.
Eu te ajut, acum sa nu se faca un obicei, sau cel putin sa intelegi ceva
Ma tem1/ sa nu pierd trenul, 2/ care nu-i asteapta pe intarziati.3/
1-PP
2-CI
3-ATR
De cine nu invata, 2/ relele se agata.1/
1-PP
2-CI
Cum a reusit2/ nu-mi dau seama.1/
1-PP
2-CI
Baba Dochia era o soacra rea1/,care,intr-un an, de 1 martie, s-a gandit2/ sa-si trimita nora dupa fragi.3/Un mos i-a dat fetei o mana de fructe4/ si Dochia nu si-a dat seama5/ ca inca n-a venit primavara.6/ Baba a urcat la munte7/ si s-a bucurat8/ ca poate9/ sa arunce pe rand cele noua cojoace10/ pe care le avea.11/ Nu s-a temut12/ ca ploua, 13/ dar apa s-a facut gheata14/ si ea a devenit o stanca15/ pe care oricine o poate vedea in Ceahlau.16/
1-PP
2-ATR
3-CI
4-PP
5-PP (raport de coordonare prin conj copulativa "si")
6-CI
7-PP
8-PP ( tot in raport de coordonare prin "si")
9-CI
10-CD
11-ATR
12-PP
13-CI
14-PP
15-PP
16-ATR
"sa nu pierd trenul',"de cine nu invata","cum a reusit" nu-mi mai amintesc daca se pune si elementul regent(de cine, cum)
" sa-si trimita nora dupa fragi","ca inca nu venise primavara";"ca poate sa arunce pe rand cele noua cojoace","ca ploua",