| Catalin0014 a întrebat:

Am nevoie de ajutor pentru un proiect la fizica.Printre unele teme am un punct care imi cere sa vorbesc despre "SCUFUNDARILE SUBMARINE SI PEROCOLELE LOR". Cel mai bun raspuns primeste funda.

3 răspunsuri:
| valentingb a răspuns:

1.pericolul de inec
2.pericolul presiunii apei asupra organismului
3.pericolul animalelor din adancuri
456...sa ramai fara aer, sa te prinda un curent subacvatic, etc

| Pumma09 a răspuns:

Primele submarine erau bărci subacvatice cu vâsle, făcute din lemn şi din piele. În prezent, submarinul nuclear este o maşină militară puternică, capabilă să parcurgă peste 500000 km cu doar 5 kg de combustibil.
Un submarin a fost pentru prima dată folosit pentru a ataca un vas inamic în anul 1776, în timpul Războiului de Independenţă american (1775-1783). Minisubmarinul Turtle a încercat să ataşeze o mină la fregata britanică Eagle în New York Bay. Planul a eşuat, dar Turtle reuşise să ajungă nedetectat la vasul inamic, arătând că submarinele puteau fi folosite în război. Turtle era propulsat de un bărbat care pedala o elice.
Găsirea unui mijloc potrivit de acţionare a submarinelor nu a fost un lucru uşor. Motoarele electrice pentru bărci fuseseră concepute până în anii 1830 şi erau ideale pentru acţionarea unui vas submersibil pentru că nu eliminau gaze şi nu consumau oxigen. Totuşi, motoarele electrice nu au adus răspunsul complet, pentru că bateriile necesare se descărcau curând.
În anii 1860 s-au conceput baterii electrice reîncărcabile numite acumulatoare sau baterii de acumulatoare şi dinamuri capabile să le reîncarce. Totuşi, în ciuda faptului că un submarin propulsat de un motor electric putea folosi un dinam pentru a-şi reîncărca bateriile electrice, trebuia să se adauge un fel de motor pentru acţionarea dinamului.
Pericole :
Cel mai grav lucru care se poate întâmpla unui submarin este avarierea carcasei. Aceasta este una dintre cele mai mari temeri ale echipajului. Carcasa este împărţită în compartimente etanşe, astfel încât doar secţiunile direct avariate vor fi inundate de apă. Dacă sunt inundate prea multe secţiuni, submarinul se va scufunda. Un alt pericol este izbucnirea unui incendiu în compartimentul maşinilor. Aceasta s-a întâmplat cu mai multe submarine ruseşti. În fiecare caz, vasul a reuşit să urce la suprafaţă, unde echipajul trebuie să aştepte intervenţia echipelor de salvare.
Dacă un submarin defectat nu poate să urce la suprafaţă, dar este etanş, stabil şi stă pe fundul mării la o adâncime nu foarte mare, atunci echipajul poate folosi trapele de salvare. Membrii echipajelor submarinelor britanice avariate folosesc o vestă de salvare asemănătoare cu o glugă pentru a urca la suprafaţă. Când intră în turnul de salvare, membrul echipajului îşi umflă vesta conectând-o la un ştuţ de alimentare cu aer. Apoi, o dată inundată, camera se deschide şi membrul echipajului pur şi simplu urcă liber la suprafaţă, respirând normal în interiorul vestei de salvare.
Echipajul unui submarin eşuat la adâncimile extreme ale oceanului nu se poate retrage prin această metodă, deoarece corpul uman nu rezistă la presiunea mare a apei. Singura cale de scăpare este prin intermediul unui submarin în miniatură numit submersibil. Flota Militară SUA şi Flota Militară Regală a Marii Britanii sunt ambele dotate cu submersibile de salvare. LR5, un tip folosit de flota militară britanică, este coborât în apă de pe un vas de la suprafaţă şi apoi ghidat spre submarinul aflat în sinistru maritim. Un coş metalic, numit lizieră de transfer, se potriveşte la trapa de urgenţă a submarinului şi asigură echipajului o cale de a trece în submersibil pentru călătoria înapoi la suprafaţă



Sper ca ti'am fost de ajutor.
Funda? happy

| Catalin0014 explică (pentru Pumma09):

Ar fi foarte folositor ce imi dai tu, dar eu am cerut scufundarile submarine, referinduma la om nu la submarin