| Sezonul3 a întrebat:

Am vazut Rommel, 2012, biografic,drama, razboi.Si am descoperit ca n-a fost totul chiar asa cum stiam eu din alte filme mai vechi,artistice,documentare,etc.,sau din ce mi-a mai povestit bunicu`…
Chiar am ramas profund impresionat.N-am vazut un general dintr-ala care sa urle ca apucatu`,sau sa se-ncrunte macar, n-am vazut vreun SS-ist sa zbiere sau sa dea macar o palma unui evreu, ori sa calce pe cap(scuze) vreun civil de prin tarile ocupate de ei.Nimic.Pana si Hitler abia daca ridica putin glasul( parca o facea mai mult ca sa se faca auzit,ca zumzaiau generalii prea tare),nici vorba sa se tureze,sau sa aiba spume pe el(scuze inca o data), ba ma mult – desena frumos la masuta lui, in timp ce ofiterii lui se jucau cuminti pe harta cu tancurile alea micute.Si precum concurentele alea la ``miss univers``, toti vroiau pacea in lume.
Deci lapte si miere nazismul asta si restul`…
Stie cineva cand apare si un film tot de genu` asta cu Osama bin Laden? Sau cu Saddam Hussein.
Era sa zic ``sau cu Basescu?``.

Răspuns Câştigător
| sublime89 a răspuns:

Aici conteaza ce preferinte au unii, mai ales regizorii. Multi aleg sa ignore realitatile istorice doar pentru ca nu sunt pe placul lor.

De exemplu, Sergiu Nicolaescu a facut filme de propaganda comunista in perioada lui Ceausescu pentru ca atunci nu prea avea de ales, dar imediat dupa Revolutie a facut filmul Oglinda, in care nu mai simpatizeaza cu comunistii, ci cu fascistii. Si-n acel film, Hitler apare ca un politician corect si foarte calculat. Ion Antonescu e intruchiparea patriotismului, iar regele Mihai e ultimul tradator. El a facut acel film anti-comunist pentru ca a vrut sa arate lumii care e adevarata lui opinie despre evenimentele de atunci, si ca inainte de 1989 toate filmele lui au fost pro-comuniste pentru ca asa cerea statul, si nu pentru ca asa gandea el. Practic, a cazut dintr-o extrema in alta.

1 răspuns:
| corolav a răspuns:

Nicolaescu a fost exemplul cras de o portunist.
Plus că, și acele filme făcute înainte de 89 au și ele destule neajunsuri și greșeli de ordin tehnic, de documen tare, preluări de idei din filme străine.
El fiind, d.p.d.v. al creării filmelor, omul de casă al clanului ceaușist, avînd deci posibilități mari de a accesa arhive și documente la care mulți alții nu au avut acces.
Cînd ziceam de a copia pe alții, mă refer la o scenă copiată aproape iden tic de Nicolaescu în filmul "Mihai Vi teazul "(reg.Sergiu Nicolaescu- 1970)
Este vorba de scena turnirului de la curtea lui Sigismund de Batori, care seamănă aproape ca două picături de apă cu aceea de la curtea ducelui de Burgundia, Filip Temerarul, din filmul „Miracolul lupilor" (reg. Andre Hunebelle - 1961).
Și acesta ar fi doar un exemplu.