| GulDan a întrebat:

Are cineva o idee ce sa invat pentru bac? La Romana

De exemplu caut pe net si la fiecare sursa zice ceva diferit... iar eu nu mai stiu ce sa invat! nu voi mai lua bacu sad

Stiu ca trebuie sa stiu tema si viziunea (1 pg) si rezumatu (2 pg in functie de opera, etc)

6 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Da tu nu ai profesor de romana la scoala?

| GulDan explică (pentru suntserios):

NU! nu isi da interesu si nu imi pasa daca nu ma ajuta vreau sa caut alte metode sa invat!

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

DEPINDE şi de liceu/profil/specializare...

Vezi lista "originală"/minimală EDU ( a lecturilor/operelor/romanelor ) la linkul :
http://www.google.ro/......http?/url


Vezi şi un exemplu de listă ( obligatorii/suplimentare ) în funcţie de liceu/profil/clasă la linkul :
http://www.netbuzz.ro/......-q-61.html

http://nicolaeiorga.wordpress.com/......sa-a-ix-a/

http://cnprsv.ro/......ANA_IX.pdf

http://bookspot.ro/......a-X-a.aspx

http://totusilectura.blogspot.ro/......limba.html

http://bookspot.ro/......-XI-a.aspx

http://bookspot.ro/post/2011/06/19/Lista-operelor.aspx


Poţi primi un text din ORICE autor ( nu doar cei canonici ) la categoria "texte literare la prima vedere"!


"NOTĂ: Conform programei şcolare în vigoare, examenul de bacalaureat nu implică studiul monografic al scriitorilor canonici, ci studierea a cel puţin unui text din opera acestora.

Textele literare la prima vedere pot aparţine atât autorilor canonici, cât şi altor autori studiaţi.

Pentru proba scrisă, elevii trebuie să studieze în mod aprofundat cel puţin numărul minim de texte prevăzute în programa şcolară, aparţinând autorilor canonici sau prozei narative, poeziei sau dramaturgiei româneşti, despre care să poată redacta un eseu structurat, un eseu liber sau un eseu argumentativ, în care să aplice conceptele de istorie şi teorie literară (perioade, curente literare/culturale, elemente de analiză tematică, structurală şi stilistică) menţionate în prezenta programă.

Tematica studiilor de caz şi a dezbaterilor din programele şcolare, regăsită în programa de examen, poate fi valorificată în cadrul probelor orale şi scrise, prin solicitarea argumentării unor opinii sau judecăţi de valoare pe marginea acestora." - SURSA = Programa de la Română - vezi linkul :
http://www.ebacalaureat.ro/......a-751.html


"Pentru proba scrisă, elevii trebuie să studieze în mod aprofundat cel puţin numărul minim de texte prevăzute în programa şcolară, aparţinând autorilor canonici sau prozei narative, poeziei sau dramaturgiei româneşti, despre care să poată redacta un eseu structurat, un eseu liber sau un eseu argumentativ"!

Deci, TREBUIE să ŞTI textele prevăzute în programa şcolară ( cls. 9-12 ) atât pentru autorii canonici, cât şi pentru ALŢI autori ai "prozei narative, poeziei sau dramaturgiei româneşti"!


Vezi şi programele şcolare în vigoare la linkul :
http://programe.ise.ro/......20IX-a.pdf

http://programe.ise.ro/......%20X-a.pdf

http://programe.ise.ro/......0XII-a.pdf

Vezi şi informaţiile de la linkul :
http://mariana-badea.ro/? p=945


Toate cele bune.

| nikname a răspuns:

La romana ar c-am trebui sa inveti c-am toate operele literare!

| LNK a răspuns (pentru nikname):

Si tu CAM toata gramatica...

| Sofia_Slavița_1998 a răspuns:

Fundamente ale culturii române (originile şi evoluţia limbii române (prezentare generală), Perioada veche (formarea conştiinţei istorice) (prezentare generală), Curente culturale/ literare în secolele al XVII-XVIII: Umanismul şi Iluminismul (prezentare generală), Perioada paşoptistă: Dacia literară – Introducţie (prezentare generală), România între Orient şi Occident (un text, la alegere)
a) Vasile Alecsandri, Chiriţa în provinţie
b) Vasile Alecsandri, Balta-albă
Perioada paşoptistă (un text, la alegere)
a) Vasile Alecsandri, Miezul iernii
b) Vasile Alecsandri, Malul Siretului
c) Ioan Heliade-Rădulescu, Zburătorul
d) Grigore Alexandrescu, Umbra lui Mircea. La Cozia
Curentul literar Romantismul (prezentare generală)
Nuvela romantică
a) Costache Negruzi, Alexandru Lăpuşneanul
Poezia romantică (cel puţin un text)
a) Mihai Eminescu, Luceafărul
b) Mihai Eminescu, Odă (în metru antic)
c) Mihai Eminescu, Scrisoarea I
d) Mihai Eminescu, Floare albastră
e) Mihai Eminescu, Glossă
f) Mihai Eminescu, Epigonii

Criticismul junimist: Junimea, Titu Maiorescu (un text, la alegere) (prezentare generală)
Curentul literar Realismul (prezentare generală)
Nuvela psihologică (un text, la alegere)
a) I.L. Caragiale, În vreme de război
b) Ioan Slavici, Moara cu noroc
Nuvela fantastică (un text, la alegere)
a) Mircea Eliade, La ţigănci
b) Mircea Eliade, Nopţi la Serampore
c) Mihai Eminescu, Sărmanul Dionis
Basmul cult (un text, la alegere)
a) Ion Creangă, Povestea lui Harap-Alb
b) Ion Creangă, Dănilă Prepeleac
c) Ion Creangă, Păvestea lui Stan Păţitu
Comedia (un text, la alegere)
a) I. L. Caragiale, O scrisoare pierdută
b) I. L. Caragiale, O noapte furtunoasă
Prelungiri ale clasicismului şi romantismului (un text, la alegere)
a) Octavian Goga, De demult...
b) Octavian Goga, Rugăciune
c) George Coşbuc, Moartea lui Fulger
d) George Coşbuc, Nunta Zamfirei
Simbolismul (cel puţin un text) (prezentare generală)
a) Ion Minulescu, Acuarelă
b) Alexandru Macedonski, Noapte de decemvrie
c) George Bacovia, Plumb
d) George Bacovia, Lacustră
Eugen Lovinescu, teoretician al modernismului (prezentare generală)
Modernismul (cel puţin câte un text pentru fiecare scriitor modernist)
a) Lucian Blaga, Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
b) Tudor Arghezi, Testament
c) Ion Barbu, Din ceas, dedus...
Tradiţionalismul (un text, la alegere)
a) Vasile Voiculescu, În grădina Ghetsimani
b) Ion Pillat, Aci sosi pe vremuri
Avangarda literară: dadaismul, constructivismul, suprarealismul (prezentare generală)
ORIENTĂRI TEMATICE ÎN ROMANUL
DIN PERIOADA INTERBELICĂ
Romanul obiectiv, realist, tradiţional:
a) Mihail Sadoveanu, Baltagul
Romanul modern, obiectiv, realist
a) Liviu Rebreanu, Ion
Romanul modern, subiectiv, realist, psihologic (un text, la alegere)
a) Camil Petrescu, Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război
b) Camil Petrescu, Patul lui Procust
c) Liviu Rebreanu, Pădurea spânzuraţilor
d) Mircea Eliade, Maitreyi (şi roman al experienţei)
e) Mircea Eliade, Nuntă în cer (şi roman al experienţei)
Romanul balzacian, obiectiv, obiectiv (are şi elemente tradiţionale şi elemente moderne)
a) George Călinescu, Enigma Otiliei
Teatru (un text, la alegere)
Drama de idei
Camil Petrescu, Jocul ielelor
Teatru mitologic
Lucian Blaga, Meşterul Manole

PERIOADA POSTBELICĂ
(DUPĂ AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL)
Curentul literar Neomodernismul (un text, la alegere)
a) Nichita Stănescu, Către Galateea
b) Nichita Stănescu, În dulcele stil clasic
c) Nichita Stănescu, Elegia a noua

Curentul literar Postmodernismul (un text, la alegere)
a) Mircea Cărtărescu, O motocicletă parcată sub clar de lună
b) Mircea Cărtărescu, Ciocnirea
c) Mircea Cărtărescu, Levantul
Înainte de 1980 (un text, la alegere)
a) Romanul obiectiv: Marin Preda, Moromeţii
b) Romanul subiectiv: Marin Preda, Cel mai iubit dintre pământeni

După 1980 (un text, la alegere)
Mircea Nedelciu, Zmeura de câmpie

Teatru parabolic
Marin Sorescu, Iona