| RAY a întrebat:

As vrea sa raspunda doar persoanele mature

nu credeti ca doar prin intrebari putem cunoaste lumea din jurul nostru sau o limba straina?,curiozitatea a creat lumea din ziua de azi e pacat ca ne oprim din a pune intrebari,nici nu ma mira rezultatele de la bac cand un elev nu se intreaba macar o data despre cea ce invata,o toceala si atat fara ratiune,logica,sincer cati din elevi dupa o ora de toceala se intreaba de ce? sau cauta sa afle mai multe, de ce avem minte daca nu o folosim

11 răspunsuri:
| мιнαɛℓα36 a răspuns:

Nu generaliza, Ray! Sunt oameni care invata din mers, din viata, din carti! Fara a intreba nimic!
Sunt mai multe aspecte, depinde foarte mult de intrebare! "Curiosul moare repede" de foarte multe ori este doar un mit! Insa, sunt intrebari ce nu ar trebui sa le pui! happy
Pe de alta parte, imi amintesc vorba lui Voltaire: "Judecă un om după întrebările pe care le pune, şi nu după răspunsurile pe care le dă."
Mno...

| RAY explică (pentru мιнαɛℓα36):

Mihaela trebuie sasi pui intrebi va veni ziua cand vei vi mort si atunci nu vei putea, scopul vietii este cunoasterea, vorba lui Albert Einstein pe mine nu ma intereseaza lucrurile marunte vreau sa inteleg natura asa cum este ea

| MMihai a răspuns (pentru RAY):

Pentru asta ar trebui să urmezi o facultate tehnico-științifică.
Eu nu știu nimic despre tine!
Chiar ce studii urmezi? / sau ai făcut?

| мιнαɛℓα36 a răspuns (pentru RAY):

Da Ray! Te inteleg! Probabail tu acum esti la varsta marilor intrebari. Si e foarte bine ca intrebi. happy
Eu vorbeam in general si despre alti oameni. Depinde foarte mult si de varsta celui care intreaba, la cat de mult a citit la viata lui! Raspunsul exista in carti, Ray! Daca citesti indeajuns, corect si pricepi din prima, nu mai este necesar sa intrebi!
Exista si astfel de oameni!

| RAY explică (pentru MMihai):

Din pacate prea putine am facut, desi imi place stiinta

| MMihai a răspuns (pentru RAY):

Ziceau niște copii că nu se descurcă la matematică și le-am dat niște sfaturi.
Îți voi copia și ție acele sfaturi că nu îți strică să citești ce le-am scris lor.

Prima etapă este că trebuie să înțelegi teoria.
Asta presupune și să astupi cu cunoștințe golurile din anii anteriori, dacă există asemenea goluri.

Am dat acest răspuns unei alte persoane, care zicea că nu este așa bună la matematică, dar răspunsul îți poate fi util și ție, deci îl copiez și pentru tine.


Prima etapă este înțelegerea terminologiei din lecție!
Deci trebuie să cauți în dicționarele de pe internet ce înseamnă foarte exact cuvintele și expresiile utilizate în lecție.
Fiecare lecție nouă, este ca o limbă străină, drept pentru care trebuie să cunoști foarte bine sensul cuvintelor folosite ==adică ce înseamnă exact == cuvintele și expresiile folosite, în acea lecție.
Deci citești lecția și îți scoți cuvintele și expresiile pe care nu ești sigură și le cauți înțelesul adevărat în dicționare.
După asta, după ce te-ai lămurit exact, recitești lecția și gândești legat de conținutul celor afirmate, în textul lecției, „ de ce este așa, de ce nu este altfel, șamd. ".
După ce ai gândit privitor la textul respectiv recitești lecția și îți reprezinți în minte, dar preferabil în scris pe hârtie, un fel de schemă a lecției, pe blocuri de idei.
După asta recitești din nou lecția, mai gândești legat de textul de lecție și astfel ai trecut de prima etapă cea a înțelegerii conținutului lecției.
După asta te gândești la eventuale aplicații ale textului de lecție.
Fiecare disciplină școlară trebuie abordată specific.
La matematică, fizică, chimie te uiți după probleme rezolvate care ar avea legătură cu teoria din lecția respectivă.
După ce te uiți pe niște probleme rezolvate legate de teoria din lecție, te gândești să îți scrii tema, dacă ai ceva de scris legat de acea lecție.
Rezolvarea de exerciții și probleme, răspunsuri la întrebări etc.
După ce ai scris ce aveai de scris, recitești lecția, ținând cont de blocurile de idei, din lecție.
Fiecare materie are metodologia sa specifică de abordare.
Sunt disciplinele tip „ zid de cărămidă " unde ne-învățarea la o lecție sau la mai multe, face imposibilă învățarea ulterioară, deci ca un zid de cărămidă, unde lipsa unor cărămizi de la bază face ca totul să se prăbușească.
Astea sunt: matematica, fizica, chimia, informatica etc.
La istorie se poate să nu fi învățat despre Nabucodonosor sau despre Hamurapi și să vorbești despre Napoleon, că nu au legătură una cu alta.

http://www.scribd.com/doc/4776263/Tehnica-invatarii-
, este un material bun, dar puțin prea teoretic.
Dacă dispui de timp poți să îl și citești, dar nu trebuie pus în practică tot ce scrie acolo, că ai avea nevoie de o zi de 72 de ore, iar zilele au din păcate numai 24 de ore.



La formarea noțiunilor, trebuie să conștientizezi genul proxim și diferențele specifice.

Gen proxim este mulțimea imediat mai mare și diferențele specifice sunt cea ce face să separi elementele mulțimii date, de restul elementelor mulțimii mai mari, deci cea ce caracterizează numai elementele mulțimii despre care se face vorbire // elementele mulțimii de interes.

Concret mulțimea pătratelor are ca mulțime imediat mai mare fie mulțimea dreptunghiurilor, fie mulțimea romburilor. Deci acela este genul proxim.
Deci pătratele sunt dreptunghiurile cu 2 laturi alăturate (care sunt și perpendiculare ), egale== congruente. Restul dreptunghiurilor care nu au două laturi alăturate = nu sunt pătrate.
Pătratul are 4 laturi egale dar dreptunghiul are laturile opuse paralele și =., iar dreptunghiul cu 2 laturi alăturate =este obligatoriu pătrat. Nu sunt pătrate dreptunghiurile care nu au laturile alăturate egale. Acestea sunt diferențele specifice.
Pătratul este rombul care are un unghi de 90 de grade,/un unghi drept.
Având un singur unghi de 90 de grade și fiind romb le are pe toate = și de 90 de grade.
Mulțimea Triunghiurilor echilaterale are ca gen proxim mulțimea triunghiurilor isoscele.
Triunghiul isoscel care are un unghi de 60 de grade este și echilateral. Nu sunt echilaterale triunghiurile isoscele, care nu a cel puțin un unghi de 60 de grade. Iar asta face diferența specifică. Totdeauna când întâlnești noțiuni noi, trebuie să te gândești, care este genul proxim și care sunt diferențele specifice, dacă vrei să înveți serios.

Tu pentru cine înveți?


Pentru tine și pentru viața ta sau ...pentru cine?

Numai proștii iau note mici... la matematică!

S-ar putea să nu înțelegi, anumite lucruri la matematică tocmai pentru că ai acumulat foarte multe goluri și se prăbușește „ zidul ", că sunt prea multe „ cărămizi", care lipsesc.

Ar fi multe de scris, dar în practică, meditațiile totuși...în România, încă, se dau pe bani.

Încă și așa, ți-am scris mult prea multe fără bani!

Treaba cu genul proxim și diferențele nu se învăța în toate facultățile de la Universitate.

Nouă ni s-a explicat numai în anul 4, la cursul de metodica predării disciplinei.
Cu alte exemple normal.

Dacă în exemplul prezentat anterior, cu mulțimea pătratelor dacă nu ai știi că există nici mulțimea dreptunghiurilor și nici mulțimea romburilor, și nici proprietățile acestor figuri geometrice, ai putea să zici că genul proxim pentru mulțimea pătratelor este mulțimea paralelogramelor iar atunci ar apare foarte multe, sau oricum mult mai multe diferențe specifice, decât în cazul prezentat anterior.
În aceste condiții ai putea spune că pătratul este paralelogramul cu 2 laturi alăturate perpendiculare și egale ca mărime, iar în terminologia nouă congruente.

Când formulezi o definiție nu trebuie folosite cuvinte în plus care nu sunt necesare.

http://ro.wikipedia.org/wiki/P%C4%83trat
Pătratul reprezintă poligonul regulat cu patru laturi și, în același timp, un caz particular de romb și dreptunghi.

definiție greșit formulată că alege ca gen proxim poligonul și nici măcar nu zice că este unul convex!
Îți spune că este un caz particular de dreptunghi, respectiv de romb, dar nu indică diferențele specifice,
dar... nu am scris eu această definiție.
Proprietăți

laturile opuse sunt paralele;
toate laturile sunt egale;
toate unghiurile sunt drepte;
laturile alăturate sunt perpendiculare;
aria este egală cu pătratul laturii;
aria este egala cu produsul diagonalelor împărțit la 2
perimetrul este egal cu latura înmulțită cu 4;
diagonalele sunt congruente și perpendiculare;
diagonalele sunt și bisectoarele unghiurilor;
mijloacele laturilor formează un alt pătrat;
are 4 axe de simetrie.

Paralelogramul este patrulaterul plan convex, care are laturile opuse paralele și egale (congruente), 2 câte 2.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Paralelogram

Paralelogramul este patrulaterul convex cu laturile opuse paralele si congruente.

Proprietăți

Laturile opuse sunt paralele și congruente;
Două unghiuri alăturate sunt suplementare (suma lor este egală cu 180 grade);
Diagonalele sale se taie în segmente congruente (se „înjumătățesc");
Într-un paralelogram unghiurile opuse sunt congruente (egale), iar unghiurile alăturate sunt suplementare.
Aria A a unui paralelogram este A=b•h, unde b este baza paralelogramului și h este înălțimea sa cu piciorul perpendicularei pe b.
Aria unui paralelogram este egală cu dublul ariei triunghiului format de două laturi alăturate și diagonala opusă acestora;
Aria unui paralelogram este egală cu produsul dintre lungimile a două laturi alăturate și sinusul unuia dintre unghiurile paralelogramului.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Patrulater
Patrulaterul reprezintă poligonul cu patru laturi. Patrulaterele pot fi simple sau complexe, iar cele simple, concave sau convexe.
Patrulatere convexe

Patrulaterele convexe reprezintă cele mai cunoscute patrulatere. Următoarea listă cuprinde câteva dintre acestea:

trapezul: două laturi opuse sunt paralele;
trapezul isoscel: două laturi sunt paralele și celelalte două sunt congruente; prezintă proprietatea că diagonalele sunt congruente;
paralelogramul: laturile opuse sunt paralele și congruente două câte două;
rombul: paralelogramul cu toate laturile egale; prezintă proprietatea că diagonalele sunt perpendiculare;
dreptunghiul: paralelogramul cu toate unghiurile drepte; prezintă proprietatea că diagonalele sunt congruente;
pătratul: rombul cu toate unghiurile drepte sau dreptunghiul cu toate laturile egale; prezintă proprietatea că diagonalele sunt congruente și perpendiculare;
patrulaterul inscriptibil: patrulaterul ale cărui vârfuri aparțin unui cerc; pătratul, dreptunghiul și trapezul isoscel sunt patrulater inscriptibile;
patrulaterul circumscriptibil: patrulaterul în care poate fi înscris un cerc; Teorema lui Pithot se referă la acest tip de patrulatere. "Într-un patrulater circumscriptibil suma lungimilor laturilor opuse este egală"
Aria patrulaterelor particulare

Patrulaterele particulare sunt: paralelogramul, dreptunghiul, pătratul și rombul.

Aria paralelogramului
A=b×h; unde b- baza; h- înălțimea.

Aria dreptunghiului
A=l×L; unde l- lățimea; L- lungimea.

Aria pătratului
A=l×l=l2; unde l- latura

Aria rombului
A=(d1×d2)/2
http://ro.wikipedia.org/wiki/Romb
Rombul reprezintă un caz particular de paralelogram, având toate laturile egale.
Proprietăți

Deoarece rombul este un paralelogram particular, toate proprietățile paralelogramului sunt valabile și pentru romb.

laturile opuse sunt paralele și egale;
unghiurile opuse sunt congruente (egale), iar unghiurile alăturate sunt suplementare;
două unghiuri alăturate sunt suplementare (suma lor este egală cu 180 grade);
diagonalele se taie în segmente congruente (se „înjumătățesc");
aria este egală cu dublul ariei triunghiului format de două laturi alăturate și diagonala opusă acestora;
În plus:

toate laturile sunt egale (congruente);
diagonalele sunt (reciproc) perpendiculare;
diagonalele sunt și bisectoarele unghiurilor;
perimetrul este de patru ori latura.
aria este egală cu jumătate din produsul diagonalelor;
aria este egală cu produsul dintre pătratul unei laturi și sinusul unuia dintre unghiurile rombului;
aria este de patru ori mai mare decât aria triunghiului dreptunghic format de o latură și cele două semidiagonale.
Pătratul reprezintă un caz particular al rombului, în care toate unghiurile sunt egale (congruente). Un romb cu un unghi de 90 de grade este pătrat.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dreptunghi
Dreptunghiul reprezintă un caz particular de paralelogram, având toate unghiurile drepte.
Proprietăți
laturile opuse sunt paralele și congruente;
latura mai mare se numește lungime, iar cea mai mică, lățime;
aria este egală cu produsul dintre lungime și lățime;
aria este egală cu dublul ariei formate de lungime, lățime și diagonală;
aria este de patru ori mai mare decât aria triunghiului format de o latură și cele două diagonale;
diagonalele sunt congruente;
pătratul reprezintă un caz particular de dreptunghi, în care lungimea și lățimea sunt egale;
unghiurile sunt congruente și au măsura de 90 de grade;
Aria dreptunghiului este :L • l(lățimea înmulțită cu lungimea) Perimetrul dreptunghiului este : (L+l)*2

http://ro.wikipedia.org/wiki/Trapez
Trapezul reprezintă un caz particular de patrulater convex, având două laturi opuse paralele și celelalte neparalele. Laturile paralele ale unui trapez se numesc baze. Distanța dintre cele două baze se numește înălțimea trapezului. Trapezul care are laturile neparalele congruente se numește trapez isoscel. Trapezul oarecare - are cele doua laturi neparalele inegale, si niciuna din ele nu formeaza unghi drept cu bazele Trapezul dreptunghic - una din laturile neparalele este perpendiculara pe baze. Formula generala de calcul a ariei trapezului este: semiprodusul intre inaltime si suma celor doua baze.
Trapez isoscel

Trapezul isoscel e un caz particular de trapez, care are laturile neparalele congruente;

diagonalele sunt congruente;
în cazul în care diagonalele sunt perpendiculare, înălțimea este egală cu linia mijlocie, iar aria este egală cu pătratul înălțimii;
laturile neparalele sunt egale fiecare cu radical din suma pătratului înălțimii și pătratului semidiferenței laturilor paralele;
aria este produsul dintre linia mijlocie și înățime;
unghiurile opuse sunt suplementare.
Proprietăți ale trapezului isoscel
Într-un trapez isoscel unghiurile alăturate unei baze sunt congruente.
Într-un trapez isoscel ambele diagonalele sunt congruente.
Teoreme reciproce
Dacă într-un trapez unghiurile alăturate unei baze sunt congruente atunci trapezul e isoscel.
Dacă într-un trapez diagonalele sunt congruente atunci trapezul e isoscel.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Triunghi
Fiind date trei puncte distincte necoliniare, figura geometrică dată de reuniunea segmentelor închise determinate de ele se numește triunghi și este una dintre formele poligonale fundamentale ale geometriei.

La triunghi nu îți copiez că este prea mult de copiat. Citești tu de pe site.


Ăsta este un dicționar one - line.

Unele definiții sunt bune, dar altele sunt mai nefericit formulate, că nici ăștia nu știau de treaba, cu genul proxim și diferențele specifice.

Definiția bine formulată, este primul pas spre adevăr!

Dacă nu cunoști semnificația și sensul cuvintelor folosite în lecții, umbli ca un căpitan de navă nebun, care nu are sistemele de navigație funcționale și care umblă cu nava noaptea pe ocean, dar nu are idee, pe unde ar trebui să meargă nava lui.

Dacă nu știi foarte exact ce înseamnă, de fapt, fiecare cuvânt din lecția de matematică, textul lecției este ca și un text în limba chineză, pentru tine, din care, de fapt, nu înțelegi nimic.

Prima etapă esențială, în cadrul procesului foarte complex de învățare, este etapa de înțelegere al textului lecției.

A doua mare etapă este studiul de probleme și exerciți rezolvate legate de textul lecției respectiva.

După treaba asta, trebuie recitit materialul, deja cu alți ochi, că ai priceput ca ce este util textul acelei lecții.
Dacă ai timp faci și un conspect / minimal un rezumat / legat de textul din acea lecție.

După asta, când stăpânești cât de cât problematica lecției, te apuci și faci tema care ți-a fost dată să o faci acasă conexă, acelei lecții.

Eu nu dau meditații, în general, dar am fumat aproape un pachet de țigări, gândindu-mă ce să îți scriu ție, ca să îți fie de folos.

Nici nu am idee în ce clasă ești tu, și nici nu mai știu ce capitole de matematică, se mai fac, în fiecare clasă de școală acum, că eu am terminat liceul, de mulți ani.

Poate încă tu nici nu faci geometrie la școală, și poate nici nu ai cum să înțelegi exemplele date, că ești într-o clasă prea mică, în care încă nici nu studiați geometria plană.

Deci cuvintele care nu știi sigur ce înseamnă, să le cauți pe Internet și asta este valabil la orișicare disciplină de învățământ.
Tot pe internet găsești și informații în plus față de manualele de școală.

Asta cu învățatul la modul foarte serios, și căutat cuvintele pe care nu știi foarte exact, ce înseamnă pe net, este ceva foarte util.

Tu fiind în clasa a 8 a, ai făcut geometrie și nu ai cum să nu înțelegi exemplele date.

Ca să înțelegi cum este treaba cu genul proxim și diferențele specifice o să încerc să îți dau și un exemplu din biologie.

Sunt animale și plante.
Între animale unele se numesc vertebrate și astea au schelet interior și o coloană vertebrală.
Vertebrate sunt peștii, broaștele, șerpii, șopârlele +crocodilii, păsării, și mamifere.
Mamiferele nasc pui vii și îi hrănesc cu lapte.
Mamiferele sunt de mai multe feluri după modul de hrănire: carnivore, =care mănâncă carne, ierbivore= care consumă plante, omivore =care papă diverse, insectivore =care papă insecte șamd.
Leul este „rudă" cu pisica, tigrul, jaguarul, leopardul, puma, ghepardul, linxul, leopardul zăpezilor, etc.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Pisic%C4%83_de_cas%C4%83
http://ro.wikipedia.org/wiki/Pisic%C4%83_de_nisip
http://ro.wikipedia.org/wiki/Pisic%C4%83_s%C4%83lbatic%C4%83
tigrul,
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tigru
Tigru bengalez (P. tigris tigris)
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Gen: Panthera
Specie: P. tigris
Nume binomial
Panthera tigris
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tigru_siberian
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Subfamilie: Pantherinae
Gen: Panthera
Specie: P. tigris
Subspecie: P. tigris altaica
Nume trinomial
Panthera tigris altaica
http://www.descopera.ro/natura/930448-tigrul-adevaratul-rege-al-junglei
ghepardul,
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ghepard
Ghepard
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Subfamilie: Felinae
Gen: ''Acinonyx''
Brookes, 1828
Specie: ''A. jubatus''
Nume binomial
''Acinonyx jubatus''
leopardul,
http://ro.wikipedia.org/wiki/Leopard
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Gen: Panthera
Specie: P. pardus
Nume binomial
Panthera pardus
http://ro.wikipedia.org/wiki/Leopardul_z%C4%83pezilor
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Familie: Felidae
Subfamilie: Pantherinae
Gen: Uncia
Specie: Uncia uncia

puma,
http://ro.wikipedia.org/wiki/Pum%C4%83
jaguarul, etc.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Leu
Leul este un mamifer din familia Felidae.

Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Familie: Felidae
Subfamilie: Pantherinae
Gen: Panthera
Specie: Panthera leo
Tigrul
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tigru
Tigrul (Panthera tigris) este o specie de mamifere răpitoare din familia felidelor, fiind una dintre cele patru specii ale genului Panthera, reprezentant al subfamiliei felinelor mari.
Tigrul este cea mai mare felină și unul dintre cei mai mari răpitori tereștri.
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Gen: Panthera
Specie: Panthera tigris
http://ro.wikipedia.org/wiki/Jaguar
Jaguarul (Panthera onca) este un mamifer specific continentului american, din familia felidelor. Împreună cu leul, tigrul, leopardul, care sunt specifice zonelor euro-asiatice, este una din marile feline, aparținând, ca și celelalte trei, genului Panthera. Arealul actual al jaguarului se întinde din Mexic, se continuă prin America Centrală și ajunge până la sud de Paraguay și nordul Argentinei.

Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Subfamilie: Pantherinae
Gen: Panthera
Specie: P. onca
Nume binomial
Panthera onca

Leul, tigrul, jaguarul, și leopardul sunt din neamul pisicilor adică al felidelor și anume genul Panthera adică animale asemănătoare cu pisica dar mari.
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Subîncrengătură: Vertebrata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae

http://ro.wikipedia.org/wiki/Felidae
FAMILIE FELIDAE
Subfamilie Pantherinae
Gen Panthera
Putem zice că mulțimea tigrilor, mulțimea leilor și mulțimea jaguarilor sunt incluse în mulțimea pisicilor mari de tot, care mulțime este inclusă în mulțimea animalelor care seamănă cu pisica. Mulțimea animalelor care seamănă cu pisica este inclusa în mulțimea mamiferelor carnivore. Mulțimea mamiferelor carnivore este inclusă în mulțimea mamiferelor. O mulțime mai mare decât mulțimea mamiferelor este mulțimea vertebratelor.
Genul proxim este mulțimea imediat mai mare. Diferențele specifice sunt prin ce diferă de alt element al mulțimii mai mari.
Dacă mă întorc la tigru.
Punem întrebarea prin ce se deosebește tigrul (panthera tigris) de un altul care este tot o pantheră ( din genul panthera )/ de o altă pisică mare.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Panthera
Și ne apucăm să înșirăm diferențe specifice, până ne plictisim //sau până le scriem pe toate.

Chestia cu genul proxim și cu diferențele specifice, ne folosește, să formulăm definiții mai clare și mai corecte.

| MMihai a răspuns (pentru RAY):

Eu am făcut un liceu foarte serios

( Liceul Nicolae Bălcescu = real clasa specială de Fizică = Acum se numește colegiul Național Sfântul Sava ==din București )

și la bac am luat 9 și 9 la română, 10 și 10 la matematică și 10 la fizică.

Am picat ==nu am întrat== la Pictură ==.

În toamnă, în același an, am dat la altă facultate și am scos, fără meditatori : 10 la mate și 10 și 10 la fizică.

Pe atunci se intra la facultate prin concurs adevărat, și nu contau notele din liceu și de la bac.

Și tu ai putea, să faci o facultate!

| RAY explică (pentru мιнαɛℓα36):

Bine ursulet

| MMihai a răspuns (pentru RAY):

Să cauți prin anticariate sau pe net cărți de matematică și fizică de pe vremea lui Asasinatu ( manualele de școală de liceu ) ==mai bătrâne decât tine.
Precum și :
Mică enciclopedie de Matematică
http://www.okazii.ro/......a123849816
Compendiu de fizică
http://www.okazii.ro/carti-de-stiinta/fizica/compendiu-de-fizica-a124659657
http://www.okazii.ro/carti-de-stiinta/fizica/compendiu-de-fizica-a127044721
Dicționar de fizică
Dicționar de matematică.
Dicționar de mecanică.
Marcel Roșculeț Analiză Matematică
http://www.okazii.ro/......a127023896
Miron Nicolescu Analiză Matematică
Flondor & Donciu Culegere de Analiză Matematică
http://www.okazii.ro/......a116330775
http://www.okazii.ro/......a126285308

Lia Aramă Culegere de Analiză Matematică
http://toread.bjbraila.ro/opac/bibliographic_view/23754; jsessionid=8192C6091751842CCE407448224273F3
http://bjarges.adisan.ro/opac/bibliographic_view/28946; jsessionid=C1B2B4D6B48EF322C202618C73B8B70B
http://www.cartile.ro/? p=books&cat=Invatamant%20si%20Educatie&limit=3140
http://www.cartile.ro/popup.php? id=53900
http://www.cartile.ro/popup.php? id=29344
http://anticariatultau.ro/probleme-de-calcul-diferential-si-integral-h5a
http://www.okazii.ro/......rozan.html
http://www.okazii.ro/recomandate/56518829/twitter.com/okaziiro
Curs De Calcul Diferential Si Integral Vol.1, 2 și 3 - G. M. Fihtenholt
http://www.okazii.ro/......a117227094

Necșoiu Probleme ( rezolvate) de Fizică
http://www.okazii.ro/......a121313498

Gheorghiu Probleme de Fizică
http://www.okazii.ro/......-a58848696
etc
și să ți le cumperi și să înveți din ele!

| MMihai a răspuns (pentru RAY):

Ăsta este un material care ar trebui refăcut dar, l-am copiat așa


Eu cred că există reîncarnare și nici nu pot admite ideea păcatului Adamic, și în pus creștinismul nu vorbește de obligația creației, iar fără creație umană = fără oameni care să facă lucruri noi și bune==nu există progres, iar eu nu pot să fiu creștin și deci nu sunt creștin, eu am ideile mele religioase ultra-originale.

În Biblia creștinilor se zice că Dumnezeul Creator a făcut o grămadă de lucruri bune.

Însă asemănarea om -Dumnezeu, nu este o asemănare de fotografie, /de poză / de formă, ci o asemănare de esență!

Dumnezeul Creator i-a hărăzit pe toți oamenii cu harul creației!
Și deci oamenii au obligația să creeze.

Din creștinism nu trebuie să iei decât ce este bun.

Eu eram în clasa a 12 a și Bogdan avea în jur de 3 ani.

El stătea la un cămin săptămânal,
că mă-sa lucra pe ture și nu putea altfel,
că puștiul stătea cu ea.

Mă-sa era ocupată,
că îi spăla și îi călca hăinuțele și mai și gătea,
și nu avea timp de el,
și nici răbdare cu el,
că punea aceiași întrebare de mai multe ori
dacă nu îi convenea răspunsul primit,
iar asta o înfuria teribil.

Atunci se apuca să îmi povestească mie,
tot ce îi trecea lui prin minte!

Punea o grămadă de întrebări,
care pe mă-sa o cam încurcau,
dar eu inventam răspunsuri,
dacă nu puteam să îi dau răspunsurile corecte,
că era prea mic, să îi răspund corect.
Îi găseam explicații plauzibile și logice,
pe care el le considera,
până la urmă corecte sau măcar relativ corecte.

El mi-a povestit, că a fost o discuție între copii,
la cămin, despre cum au apărut oamenii!

Îmi zicea, că este o fetiță proastă,
cu la el la cămin,
care zice că a fost la țară, la bunicul ei
și popa de acolo zicea cum Dumnezeu,
i-a făcut pe oameni din pământ.

Bogdan era supărat că fetița,
a putut repeta o asemenea prostie.

Bogdan s-a apucat să îmi explice,
că dacă pe oameni îi prinde o ploaie
foarte puternică și bate vântul tare,
ei răcesc tare rău, rău, rău de tot
și atunci vine nenea doctoru
și îi ia cu salvarea și ajung la spital
și le face injecții.

Dacă oamenii ar fi făcuți din pământ
și i-ar ploua foarte tare,
s-ar face noroi și asta, nu se întâmplă!

Pentru că oamenii, udați cu multă apă, nu se fac noroi, înseamnă că oamenii nu sunt făcuți din pământ.

Iar să zici că oamenii sunt făcuți din pământ,
când nu este așa, este o prostie mare,
mare, mare de tot.

El mi-a spus, că este mic
și că nu l-a cunoscut pe Dumnezeu
și că nu știe cine este ăsta, și nici cu ce se ocupă.

Bogdan la cei 3 ani ai lui,
nu știa că refuză creaționismul creștin.

De fapt, avea o gândire foarte corectă,
pentru un copil de 3 ani.

De atunci, au trecut mulți ani.

Următorul material trebuie refăcut,
în totalitate, dar și așa, este mai bun, decât nimic!


„ Religia creștină, cu falsul păcat adamic, a fost și este și acum, un mijloc de manevrare și de îndobitocire, al oamenilor, ( de anihilare a opiniilor individuale) și de ținere a acestora sub ascultarea „Cezarilor" vremelnici, --dă cezarului ce este al cezarului & întoarce și celălalt obraz, & ferice de cei săraci cu duhul etc----.
Și că pe oricare dintre ramurile sale creștinismul este o religie incorectă, o aiureală, ce trebuie combătută că Dumnezeu, de fapt, ne vrea învățând și cunoscând și cunoscători și creatori & creativi, și că a pune problema că este un păcat să vrei să cunoști, este o invenție a popilor / a castei parazitare a prelaților, care îi voiau pe oameni proști și necunoscători tocmai spre a îi putea parazita cât mai eficient, pe oameni, cu totul contrară voinței adevărate a lui Dumnezeu.

Trebuie să lămurim care este treaba cu păcatul adamic.
Câți oameni fac invenții și inovații? --(Acum au făcut un haos din acești termeni, anterior invenția era noutate absolută pe plan mondial și inovația noutate pe plan național.)---
Cei care fac invenții și inovații primesc și premii.
Toți acești oameni fac ceva creativ. Toți ăștia crează.
Câți dintre ăștia sunt creștini?
Jumătate sau mai puțini.
Toți oamenii independent de apartenența religioasă crează sau explicat altfel au fost hărăziți de Dumnezeul Creator cu capacitatea de a crea indiferent de apartenența la o religie sau alta, sau dacă sunt atei.

În rezumat Dumnezeul Creator i-a hărăzit pe toți oamenii cu „harul creației", indiferent dacă cred în vreo religie sau alta sau dacă sunt atei.

Pentru mai multe citește acest material :


" _____________( Păcatul Non Creației. ) _______________

Sunt și alte tipuri de păcate, despre care preotul nu îți va vorbii.
Mă refer la păcatul non creației, care în spate are alte serii întregi de forme de păcătuire.
Nu este nici momentul și nici locul să abordez probleme serioase privind păcatul non creației.

( Păcatul Non Creației cunoscut de foarte mulți, ar cam, lăsa muritori de foame, peste 90% din prelații, de pe planeta asta, care predică religii (incomplete), unde nici nu se vorbește explicit, despre păcatul non creației.)

Și religia trebuie înțeleasă ca ceva, care trebuie perfecționat și îmbunătățit mereu / în permanență, în funcție de nivelul de cunoaștere al Omenirii.

Toți oamenii independent de religia în care cred, au fost hărăziți de Creator cu „harul creației".

Evident că nu de idiot ce, este Creatorul i-a hărăzit, pe oameni cu harul Creației.

Ci pentru că oamenii trebuie să creeze, fiecare după puterile și capacitățile sale.

Extinzând raționamentul cu Creatorul ne idiot, putem pune problema obligației oamenilor de a crea și chiar despre păcatul non creației.
Pentru că fiecare om are datoria și obligația creației.

Deci ca după puterile sale să pună cărămiduțele lui la edificiul abstract de cunoaștere, progres și prosperitate al omenirii.

Ai obligația / datoria creație, ai obligația ( încă nescrisă în cărțile religioase, ale religiilor incomplete,) de a așeza cărămiduțele tale, după puterile tale individuale, la maiestosul edificiu abstract, dar necesar, cel de prosperitate și progres al Umanității.

Dacă careva ți-ar fi predicat din evanghelia creației, ( care nu apare ca evanghelie explicită în nici o religie incompletă ), ai fi înțeles că ai obligația creației.

Deci ai datoria să trăiești, să înveți permanent și pe parcursul vieții tale să pui și tu, după puterile tale, cărămiduțele tale, la edificiul abstract de progres și de prosperitate al Omenirii.

Că nu de cretin, ce este, Dumnezeul Creator, te-a hărăzit și pe tine, cu harul creației, așa cum a hărăzit, pe toți oamenii indiferent că sunt creștini, necreștini, sau atei, cu harul creației, și cu capacitatea de a crea.

Nu ai știut, că ai obligația / datoria creației, dar acum știi!

Ăsta este rostu vieții tale, să creezi pentru a așeza și tu cărămiduțele tale, după puterile și după capacitatea ta, la impozantul edificiu de cunoaștere, creație, progres și prosperitate al Umanității.

Asta este calea cea adevărată, ăsta este drumul de urmat, în rest nu sunt decât vorbe.

Te-am ajutat, prin ceia că ți-am indicat drumul pe care TU trebuie să mergi, ți-am indicat și motivația de a trăii.

Păcatul non creației este un păcat grav.

Caută să nu păcătuiești, prin non creație.

Sunt evident și multe alte păcate, despre care se mai vorbește în / prin diverse religii.

A păcătui înseamnă de fapt, / în realitate, a face rău cu gândul sau cu fapta, voluntar sau involuntar, asupra a ce are suflet.

Chestia drăguță este că și ne viul are suflet.

Dacă acceptăm că și ne viul are suflet, aspectele legate de ecologie și de valorificarea energiilor neconvenționale capătă niște valențe filozofico- religioase teribil de interesante, în acest context.

Și evident o altă justificare și ar necesita o altă abordare la nivelul gândurilor acțiunilor și non acțiunilor umane.

O dovadă concludentă a faptului că ne viul are suflet este memoria apei.
Caută pe net despre memoria apei!
Ar fi cam aiurea să afirmi că apa este vie și este o ființă, dar apa are memorie... și în context putem vorbi deci și despre sufletul ne viului.
Merită să vezi neapărat cu ochii tăi filmele astea :
http://www.youtube.com/watch?v=cmp6MgrPb24
http://www.youtube.com/watch?v=cxROTKBW4hU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=e8d-RbtD0uU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ElFJLKG22nE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TBB6V8Vhbkg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=o4XuNSZ1tZA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TURwuGkaFTU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TSPjlhT0yEM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FxtvBs4KNrI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9RkwWJCyFYE&feature=related
Sunt și altele dar mai mici.

Într-un asemenea context, ecologia capătă dimensiuni religioase foarte clare, iar ecologia devine astfel o componentă esențială a filozofiilor religioase ADEVĂRATE.
Faptul că apa funcționează aproape ca o vietate, este cu mult mai adevărat, decât multă maculatură legată, de diverse religii ==biblie, coran, talmud, șamd ==care acum au acum încă, adepți.

Nu trebuie să ardem aiurea combustibilii fosili ci numai să îi chimizăm, și trebuie să ne ocupăm, noi oamenii, foarte serios de valorificarea energiilor neconvenționale, deci fără să stricăm natura.


Ideea este că trebuie să demonstrăm / să probăm iubire pentru tot ce are suflet.


Caută să nu păcătuiești în general.

Că păcatele nu au iertare.
Sunt și religii mincinoase, care vorbesc despre iertarea păcatelor.

( Nu există burete pentru șters /spălat păcatele/radieră pentru șters păcatele.

Păcatele pot fi contrabalansate parțial, cu fapte și gânduri „ suplimentar voluntar bune". )

Iar păcatele tale vor atârna ca niște pietre de moară în toate planurile existențiale, prin care va trece sufletul (și spiritul ) tău, în existențele tale ulterioare.

Tot păcatele tale vor implica / vor genera o predestinare mizerabilă, în toate existențele tale ulterioare, cu trup material.


Păcatul non creației, este o formă particulară de păcătuire, specifică numai ființelor, care au fost hărăzite / dăruite/ cadorisite de Dumnezeul Creator cu capacitatea de a crea.

Nu am spus că trebuie să faci neapărat, statui ca Michelangelo, picturi ca Rafael sau ca Leonardo sau lucruri de astea, cu totul ieșite din comun.

Am spus numai de cărămiduțele tale, după puterile și capacitățile tale.

Dacă vei lucra într-un domeniu tehnic sau științific și vei face o descoperire epocală cu atât mai bine.

După ce vei face asta, vei putea spune spune : „astea sunt cărămiduțele, puse de mine ", și vei avea o mulțumire a ceva bine făcut.

Dumnezeu vine de la latinescul Dominus Deus /
/ Șeful/stăpânul zeilor.

Am voie să îi spun, despre o Divinitate de Ordin Suprem al Întregului Univers?

Aceasta în condițiile în care am definit, ca fiind Univers suma a tot cea ce există.
În aceste condiții cea ce alții denumesc Universuri capătă denumirea de porțiuni, zone de Univers.

Sub aspect terminologic nu mai putem să mai vorbim de universuri paralele ci vorbim de zone de univers în care au loc fenomene similare.

Nu mai vorbim de expansiunea universului ci de modificări de poziție relativă a unor ansambluri de corpuri, în cadrul aceluiași univers etc. ////


Cred că a apus epoca filozofiilor religioase statice, declarate mincinos, că sunt de sorginte divinică, în favoarea filozofiilor religioase dinamice, permanent perfectibile, //care trebuie îmbunătățite mereu,// permanent, în funcție de gradul de cunoaștere al Umanității.

///// Ideea este să nu păcătuiești la modul general și să nu păcătuiești în particular cu Păcatul Non Creație, că în măreția sa Creatorul, (în speță Divinitatea de Ordin Suprem al Universului,) i-a hărăzit pe toți oamenii, independent de apartenența la o religie sau alta, sau non apartenența la o religie sau alta,
( că și ateism-ele sunt tot ca niște religii, dar cu panteon divinic vid (= zero zeități bune ) și simultan cu panteon malefic vid (= zero zeități rele )
)
cu cu harul creației.

Și nu a făcut-o de prost ce este!


Îți recomand să citești Istoria credințelor și ideilor religioase carte în trei volume de Mircea Eliade și "Filozofia esoterica a Indiei " Autor: CHATTERJI C. J. (Format: 13 x 20 cm număr de pagini: 144 )

Poate misiunea ta, sau rolul tău pe acest Pământ, ar putea să fie, să pui și tu cărămiduțele tale, la imensul edificiu imaterial, de prosperitate, progres și cunoaștere al Umanității!

Ce a ce ți-am spus eu : să creezi, să nu păcătuiești și să dovedești iubire sunt corecte și în situația limită de panteon divinic vid & simultan de panteon malefic vid.

Deci chiar dacă nu există nici un fel de Dumnezeu, astea rămân valabile oricum."


Nu este un material foarte bine elaborat, dar nici nu este foarte prost scris.

A vorbii de păcatul " de a vrea să cunoști" este ceva împotriva voinței reale a Creatorului!

Asta cu falsul păcatul Adamic, păcatul dorinței de a vrea să cunoști, este o minciună tipică castei parazitare a prelaților, care îi voiau pe oameni proști și necunoscători tocmai spre a îi putea parazita cât mai eficient, pe oameni.

În consecință nu există la modul real, nici un fel de păcat adamic, asta fiind o mare minciună inventată de prelați că Dumnezeu ne vrea învățând, cunoscând și creatori, că altfel nu hărăzea specia oameni cu capacitatea de a creea.

În consecință ca membru al speciei oameni, trebuie să păcătuiești cât mai puțin, să demonstrezi / probezi iubire față de cea ce are suflet, și să creezi -- existând etapele învățare, cunoaștere și creație---.

Din creștinism trebuie reținut numai ce este bun : că nu trebuie să furi, că nu trebuie să omori, etc,."

În acest material se face precizarea că :

„ A păcătui înseamnă de fapt,/ în realitate, a face rău cu gândul sau cu fapta, voluntar sau involuntar, asupra a ce are suflet."

| OoBunnyoO a răspuns:

Nu cred ca rezultatele la bac sunt datorate faptului ca lumea nu se intreaba de ce, ci mai degraba lipsei de interes si unui stil de invatare superficial. Orice materie invatata, daca este invatata logic, citind si rationalizand in acelasi timp ceea ce citesti, nu ar mai trebui sa ridice alte intrebari, evident exista exceptii. Nu spun ca nicio materie nu ridica alte intrebari, evident poti scoate intrebari din orice dar acestea ar trebui sa fie pertinente, pentru ca exista si intrebari care nu au rost.
Revenind la elevi, acestia nu invata, in general. Nu este vorba ca invata si nu se intreaba, ci pur si simplu nu invata. Si nici nu cred ca este vina lor, ci mai degraba a sistemului educational. Atunci cand profesorii sunt dezinteresati si elevii vor fi la fel.