1. sunt de acord cu uniforma sau cu niste reguli de imgracaminte (de exemplu: pantaloni albastri sau negri si camasa alba), care sa se aplice elevilor, dar in acelasi timp si profesorii ar trebui sa aiba un regulament, ok nu uniforma, dar ar trebui niste reguli, nu sa apara cu mini si decolteu.
2. daca bei apa plata, ca aia minerala scoate sunete cand o deschizi si deranjezi ora, nu ar trebui sa fie probleme.
3. Nu mi-se pare normal sa fie limitata libertatea de exprimare a elevilor, daca isi prezinta nemultumirile cu bun simt si respect, ar trebui luate in seama, sau macar ascultate.
4. Desenul ar trebui sa fie obligatoriu doar daca esti la liceu cu profil artistic. Si religia tot obtionala, si ar trebui respectate credintele elevilor, chiar daca nu sunt in concordanta cu credintele profesorului. In cel mai rau caz profesorul ar putea sa tina o discutie in contradictoriu cu elevul pasnica fara umilinte, ar deveni chiar o dicutie educativa. Si nu e normal sa predea cineva unor copii de clasa a 3-a povestiri horror.
Eu numa' la uniforma am de comentat ca restul nu ma prea intereseaza. Uite cam cum am inteles eu ca sta treaba:
Obligativitatea uniformelor este in totala contradictie cu Legea Educatiei Nationale care are niste articole foarte clare despre drepturile copiilor : Art. 2. — (1) Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive, capacități volitive și capacități ACTIONALE, cunoștințe fundamentale și cunoștințe, competențe și abilități de utilitate directă, în profesie și în societate; (3) Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a INDIVIDUALITATII umane, în formarea PERSONALITATII AUTONOME și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea șI dezvoltarea PERSONALA, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii.Art.3 c) principiul relevanței — în baza căruia educația răspunde nevoilor de dezvoltare PERSONALA și social- economice:n) principiul LIBERTATII DE GANDIRE și al independenței față de ideologii, dogme religioase și doctrine politice; u) PRINCIPIUL RESPECTARII DREPTULUI LA OPINIE AL ELEVULUI/ STUDENTULUI CA BENEFICIAR DIRECT AL SISTEMULUI DE INVATAMANT."