1. Evitaţi fraza "Nu comentez" deoarece oamenii consideră că înseamnă de fapt că organizaţia este vinovată şi încearcă să ascundă ceva.
2. Prezentaţi informaţia clar, evitând jargonul sau termenii tehnici. Lipsa de claritate îi face pe oameni să creadă că organizaţia încearcă intenţionat să creeze confuzie pntru a ascunde ceva.
3. Este necesar să aveţi o apariţie plăcută în faţa camerelor de filmat: evitaţi ticurile nervoase pentru că oamenii le pot interpreta ca semne de înşelăciune. Un purtător de cuvânt trebuie să menţină un contact vizual puternic, să îşi controleze pauzele de vorbire şi „ăăăă-urile" şi să evite gesturile nervoase care distrag atenţia, precum foiala. Coombs (2007a) concluzionează în urma cercetărilor că oamenii vor fi percepuţi ca susceptibili dacă nu menţin contactul vizual, au multe pauze umplute cu "ăăăă-uri" sau fac diverse gesturi nervoase.
4. Creaţi brief-uri pentru purtătorul de cuvânt cu cele mai recente informaţii privind criza şi cu mesajele cheie pe care organizaţia vrea să le transmită stakeholderilor săi.
Sursa: pr-romania.ro