Depinde de obiect. Acum nu prea mai am chestii de invatat, dar cand o faceam, foloseam deductia in principiu si scrisul free-style pe o tema. De exemplu la bac nu am tocit absolut deloc comentariile. Pe multe nu le-am citit macar o data fiindca sunt mizerabile. Ce am citit au fost cartile - bine, nici acolo nu am citit chiar tot, fiindca cel putin la poezie, majoritatea sunt niste mizerii. Am devorat Arghezi si Bacovia, totusi. Siiii... am invatat datele despre autor. Simplu. Cind am avut la scris Bacovia, am turnat 2-3 prostii despre autor ce invatasem si in rest am tras eu un comentariu pe baza textului. Propriu, personal, pe baza a ceea ce simteam eu fata de text. La basm sau ce naiba a fost subiectul celalalt am batut cimpii aiurea vreo doua pagini, mi-am dat seama ca eram complet pe linga, am taiat, apoi am scris vreo 3 pagini la subiect. La Bacovia cred ca am scris vreo 4 pagini... In functie de materie, acum ai mult mai multe posibilitati de studiu fata de ce aveam eu in 1999. Poti sa urmaresti documentare, sa asculti podcasturi, sa te joci cu aplicatii interactive pe telefon, si asa mai departe.
Eu nu pot asimila rapid.
Repet în zilele 1, 2, 4, 8, 16, 32
Dar nu repet citind ci redând din minte, căci scoaterea din mintem redarea este diicilă. nu înmagazinarea. Când în una din zile constat că nu am reținut, reiau ciclul de la început.
Nu încerc să rețin tot. Fac schemă, schiță, schelet, rescriu cu cuvintele mele, fac un desen. Poza și formula, spunea un prof al meu,
Eu stiam ca materia se invata clar si concis.
Dar mai este o chestie pe care ai poate ratat-o.
Cand ai prea multa materie de invatat in timp scurt se cheama ca vrei sa ingrasi porcul in ajun.
Ceea ce ai ratat este poate cel mai important aspect: organizarea.
Asa ca, cu organizare vei putea sa inveti in ritmul tau, fara sa apesi pe repede-inainte si dupa o luna sa nu mai stii cum se cheama.
Cand am multa materie, si stiu ca examenul e important, fac tot posibilul sa ma apuc din timp, si impart materia totala pe numarul de zile ramase pana la examen. Si in fiecare zi imi scot ideile importante din bucatica pe care o am pentru ziua respectiva. Nu invat tot cuvant cu cuvant. Incerc sa invat cam 50% de pe fiecare foaie, adica doar chestiile mai esentiale.
Si dupa, a2a zi repet din nou ce am invatat in ziua de dinainte, si dupa invat si ce am pentru ziua respectiva.
Cand am multe de invatat citesc, sa inteleg despre ce e vorba, asta in caz ca nu sunt formule, etc. Daca sunt formule, gen matematica, fac multe exercitii pana reusec sa le fac corect.
Citesc lecția respectivă de 2-3 ori, apoi o sintetizez, încerc să fac o schiță pe baza lecției, cu informații clare, concise, cât mai bine structurate. Decât să învăț ad litteram așa cum a predat profesorul, prefer să am în mintea mea deja schița lecției și eventual 2-3 informații suplimentare. Într-adevăr, la o anumită materie am avut un profesor care avea pretenția să îi știm lecția perfect, exact așa cum ne-a predat-o el. Acolo mă foloseam de memoria vizuală, și efectiv citeam frazele pe rând până le știam perfect. Din păcate, eu, una, cu modalitatea asta de învățare uit în maxim 2-3 luni ce am învățat. Și când e vorba de un comentariu la lb. română, memorez câteva informații despre autor, eventual o expresie sau două care mi-au plăcut în mod deosebit din comentariul dat de profesor, iar restul comentariului îl scriu eu, din ceea ce înțeleg din text.