Primul pas pe care trebuie să-l facă elevul ca să se transfere este să depună o cerere la școala unde doresc să se mute, apoi, în baza acordului dat de director, va depune o altă cerere la școala de unde provine, iar după acordul directorilor se pot muta. La noua școală se va duce dosarul cu foaia matricolă, copiile după actele de identitate și certificatele sau diplomele de studii obținute. Trebuie știut însă că unii directori nu acceptă transferul, mai ales în cazul liceelor care au efective la clasă mai mici de 30 de elevi.
Potrivit legii învățământului, transferul elevilor se poate face în vacanțele școlare, respectiv vacanța de vară și vacanța intersemestrială. Elevii din clasa a IX-a se pot transfera după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puțin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul. În situații medicale deosebite, elevii de clasa a IX-a pot fi transferați și în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale județene. Elevii din clasele X-XII se pot transfera la clasele la care media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa în care solicită transferul.
Transferul elevilor în timpul anului școlar se poate efectua, în mod excepțional, la schimbarea domiciliului părinților într-o altă localitate sau de la învățământul de artă ori sportiv sau de la învățământul intensiv ori bilingv la celelalte profiluri.
Trebuie precizat că în unele cazuri, atunci când se schimbă profilul, filiera, specializarea sau calificarea profesională, este necesară susținerea unor examene de diferență, examene care au loc la datele stabilite de unitățile școlare. După aprobarea transferului, școala primitoare are obligația să solicite situația școlară a elevului în termen de cinci zile.
Bineinteles ca trebuie sa dai diferente, din toata materia de mate-info pe care colegii de la mate-info au avut-o pana acum.