La facultate este obligatoriu sa mergi la seminarii si la laboratoare. La cursuri poti sa dormi, nu este nicio problema. La semniarii si la laboratoare se fac exercitii ce se noteaza si se aduna ca punctaj. Media finala la facultate este compusa din 50% seminarii si laboratoare (prezenta+exercitii) si 50% nota de la examenul/evaluarea finala. Pentru a intra in examenul final trebuie sa ai un minim de 25% acumulat in timpul anului.
Nu exista scutiri, daca pierzi un seminar sau un laborator trebuie sa vorbesti cu profesorul si daca este de acord poti recupera cu alta grupa/subgrupa.
In principiu nu prea exista scutiri.
Cursurile sunt in marea lor parte optionale, asa ca nu ii pasa nimanui daca te duci sau nu.
Laboratoarele si seminariile se pote recupera, ori cu alte grupe il alte zile, ori inainte de examene... ori sunt profesori care te lasa si cu 1-2 seminarii lipsa in examen.
Fiecare facultate are diverse reguli, dar in principiu unele lucruri se aseamana.
La cursuri de exemplu, adica la o anumita materie ai odata pe saptamana un curs de 2 ore sa zicem. La curs participa toata seria (120, 60 sau cati sunteti). Acolo doar explica cursu. Poti sa nu mergi si il iei de la altcineva. La alte materii la fel. ( dar la unele trebuie sa mergi).
Dupa vin seminariile, laboratoarele si cam atat. Tot la fel. Numai ca avolo trebuie sa mergi.