Da, încă nu. Are lacune, dar se încearcă rezolvarea lor.
Sunt și nu-s de acord cu temele pentru acasă, nu în formula dată cel puțin.
Ideea e că orice informație se prinde mai ușor dacă o pui în practică folosind exemple reale. Deci o metodă de a consolida informația e bine să existe.
Însă se exagerează. Sunt învățători/profesori care dau zeci de exerciții de pe o săptămână pe alta, de parcă elevul respectiv nu ar mai avea și alte materii pe cap. În plus, decât mult și prost, mai bine puțin și bine. Deci cred că temele pentru acasă sunt ok, of course, atâta timp cât copilului îi mai rămâne și timp de odihnă pentru relaxare și sedimentarea informației.
Dacă vorbim despre temele de vacanță, un mare nu din partea mea. Vacanța e vacanță ca să te odihnești, să te relaxezi, să te deconectezi. Că nici în concediu nu stai să răspunzi la mailurile și telefoanele de la muncă.
Înțeleg de ce ai întrebat dacă toți elevii ar trebui să primească aceeași temă. Cred că pot primi toți aceleași exerciții de nivel ușor spre mediu. Iar dacă există elevi pasionați de materia respectivă, profesorul să dea și exerciții suplimentare sau alternative. Îți place materia lui și vrei sa aprofundezi? Perfect, uite exercițiul ăsta de nivel avansat. Dacă vrei să îl faci este spre binele tău, dacă nu vrei nu ți se întâmplă nimic că poate te pasionează altă materie din orar.
Ah, one more thing. Văd pe aici că lumea e fixată pe metoda tradițională de a face școala, deși produce o grămadă de analfabeți funcționali.
În sistemul de învățământ norvegian (considerat dacă nu cel mai eficace, atunci printre cele mai) nu există teme, iar elevii vin maxim 4 ore la școală. Tocmai ce ziceam și anterior că ce e mult nu e musai și bun, cum are românul impresia.
În schimb, după cele 4 ore de lecții, copiii au parte de un fel de after-school, tot la școala de stat. Și fiecare elev poate alege în ce activități practice să se implice, în funcție de pasiune lui.
Pentru că e mult mai important să ajuți fiecare copil să-și găsească vocația și să-l ajuți să se formeze în direcția respectivă, decât să-l forțezi să fie bun la o materie la care nu va putea niciodată să fie bun pentru că o detestă.
Mulțumesc pentru răspunsul amplu.
Nu ajunge ce se face la clasă. Trebuie și studiu individual. O temă pentru acasă mobilizează elevul să studieze, să înțeleagă și să pună în practică ce se învață în școală.
Nu e nevoie chiar zilnic, dar cât mai des, în funcție de ce se predă și de obiect. E bine să facă toți aceeași temă pentru că toți trebuie să știe aceleași lucruri. Cine vrea mai mult, poate face mai mult. Când există timp, e bine ca tema să fie verificată de profesor. After school înseamnă mai multe ore de școală și elevul nu e lăsat să învețe în ritmul lui propriu, dar dacă mai învață câte ceva în plus e ok.
Temele pentru acasă au scopul lor. Cum a zis și @halogen001, ceea ce se face în clasă nu e suficient ci e nevoie și de studiu individual. În felul ăsta elevul poate vedea dacă e a înțeles ce s-a studiat în clasă. De asta ar fi bine să se dea teme zilnic, pentru că zilnic înveți ceva nou în clasă.
"Toți elevii unei clase trebuie să revolze aceeași temă?"
De ce s-ar da teme diferite?
"De ce s-ar da teme diferite?"
Pentru că elevii au nevoi și capacități diferite.
Surpriză, dar nu am propus ceva nou. Se procedează așa dinainte să mă știu.
Până în clasa a VIII-a se fac elemente ce țin strict de CULTURĂ GENERALĂ pe care orice om, indiferent de specialitate TREBUIE să le știe. Doar pentru că ești un matematician de geniu, de exemplu, nu înseamnă că poți să nu ști cine a fost Ștefan cel Mare.
Ok, asta îți dorești...
ți-am trimis cerere din greșeală, n-am vrut la tine.
Sunt de acord cu temele cat timp nu sunt exagerat de multe. Mi se pare o tâmpenie de exemplu sa primești o ditamai tema pentru o vacanță de o săptămână spre exemplu sau pentru atunci când se nimerește ca o sărbătoare pentru care se da zi libera sa se nimerească lipita de un weekend.
Și de asemenea consider ca doar la materiile importante precum romana, matematica, fizica, biologia și limbile străine sa primești teme. Ocazional la istorie și geografie. Dar chiar nu sunt de acord sa se mai dea teme și la materiile mai puțin relevante care nu o sa te ajute prea mult în viata. Aici ma refer la educația tehnologica, muzicala, desen și sociala. Apropo de educația tehnologica, desi o fac de ani buni tot nu inteleg ce mama naibii vor sa ne învețe la aceasta materie. Ne pune doar sa tocim nu știu ce și sa spunem chestia aia ca pe tatăl nostru. Unii mai prosti ca mine chiar au rămas corigenți
Unii sunt talentați la desen ori au voce și ureche muzicală, sau altele Poate îți sună mai bine implicarea în activități extrașcolare sau cor la cei cu talent muzical.
Văzând materiile enumerate, mă întreb ce părere ai destre Educația civică? Dacă ai făcut-o, desigur. Pentru mine a fost foarte interesant, cât și provocator(trebuie să mulțumesc și profesorului).
Eu încă sunt în gimnaziala, dar pana acum n-am învățat efectiv nimic nou la ora de sociala (eu stiu ca e echivalenta civicii.). Dar nimic! Într-o singura fraza pot rezuma tot ce am învățat: Nu fii rasist și nu discrimina pe nimeni și fii bun cu mediul înconjurător.
În loc sa ne învețe mai multe despre legi, politica sau solutii pentru mediu ei nu spun efectiv nimic.
Andrey11 întreabă:
anaadiaconu întreabă: