| KyroAlex a întrebat:

Buna lumee.Ei da,am ajuns la o rescruce de drum si anume, clasa a 8-a.Ma tot gandesc ce sa fac, dar nu par sa gasesc o solutie.Sunt din Ploiesti si vreau sa dau la un liceu bun.Media...e cam mica,dar am inceput sa fac pregatiri destul de serioase zic eu si la romana si la matematica, in curand si la spaniola.Parintii mei vor sa dau la Jean Monnet, pentru ca cu bilingv-ul spaniola se intra cu o medie rezonabila.Imi place ideea de spaniola,intotdeuna mi-a placut,insa,nu prea imi place liceul din ce am vazut poze si astea,iar recenziile pe orie site m-am dus sunt proaste,plus de asta,eu nu vreau sa ajung profesoara,si asta am auzit ca este,ca doar na,e un liceu pedagogic.
In fine,eu as vrea sa aleg LMV pentru ca cand am fost impreuna cu diriginta si clasa, mi-a placut foarte mult de director si de liceu in sine.Are un aspect foarte ingrijit si m-a cucerit, daca pot spune asa cu totul.
Insa...mai este o problema.Am o prietena foarte buna,acum in generala,cu care da,imi faceam planuri de a merge la acelasi liceu...dar parintii mei spun ca este imposibil,ca drumurile noastre oricum se vor separa,orice vom face,insa,fiind o visatoare, vreau sa cred ca se poate.
Fara sa va mai plictisesc...Va intreb.Ce pot face?

Răspuns Câştigător
| AnaMariaJRock a răspuns:

Buna :) Si eu sunt tot din Ploiesti.
Eu cred ca ar trebui sa te gandesti bine la ce ai vrea sa faci in viitor.
In primul rand si eu am o prietena foarte buna cu care am ajuns in acelasi liceu(din intamplare :D ) si chiar daca nu mai suntem in aceeasi clasa si nu ne intalnim mai deloc prin liceu, am ramas cele mai bune prietene si ne intalnim in weekend-uri si in vacante si vobim la telefon.
Asa ca nu iti face griji daca inradevar sunteti prietene mersul la licee diferite nu va fi o problema.
In al doilea rand, eu de exemplu merg la liceul Nichita Stanescu si pe langa mai invat si japoneza(nu la liceu ci singura acasa), tu ai putea sa inveti singura spaniola deoarece nu e o limba asa de grea si din cate am auzit sunt clase la facultate la care te ia cu limba respectiva de la 0 ( http://ciocp.ro/2015/LLS.pdf )
Asa ca depinde de tine si este poisibil sa mergi la acelasi liceu ca ea si sa inveti spaniola in acelasi timp fara sa te duci la Jean Monnet, :)

Sper ca am fost de ajutor. ^^

3 răspunsuri:
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Eu am să mă refer doar la specializarea de BILINGV;)


Dacă doreşti să faci MULTE ore de Limba Spaniolă ( spre exemplu ), atunci trebuie să alegi o specializare de "intensiv spaniolă".

Dacă doreşti să faci diverse materii în Limba Spaniolă ( spre exemplu ), atunci trebuie să alegi o specializare de "BILINGV spaniolă" :)



Dacă vrei să te înscrii la o specializare cu predare INTENSIVĂ a unei limbi străine, atunci este INDICAT să dai proba de "bilingv"!


"Conform Art. 11 din Anexa I la Ordinul MECTS nr. 4802/31.08.2010 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, la specializările cu predare intensivă a unei limbi străine au PRIORITATE elevii care au susținut proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă.
...
Dacă, după repartizarea la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne a candidaților care au susținut proba de verificare a cunostințelor de limba modernă mai rămân locuri libere, Colegiului va organiza o nouă probă de verificare a cunoștințelor la limba modernă." - SURSA :
http://cnion-creanga.ro/....../index.php


În general, un liceu ( serios ) care are specializări de "intensiv limbă străină" CERE/organizează probă de limbă străină!

Cu toate că, TEORETIC, pentru clasele cu "intensiv" NU se dă probă scrisă la limba străină; aceasta se dă ( teoretic ) doar la "bilingv"!


"Art. 4. (1) Înscrierea în clasa a IX-a, în liceele de stat se face fara examen, pe baza mediei de admitere.
...
(10) Excepţie de la prevederile alin.(1) fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor de limba moderna si clasele cu predare în limbile minoritaţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor la limba materna. Pentru aceste clase, admiterea se face în conformitate cu prevederile prezentei metodologii." - SURSA = Metodologia de la linkul :
http://admitere.edu.ro/......i_2011.pdf

La "bilingv" se dă probă scrisă!


Dacă vrei să te înscrii la o specializare de bilingv, trebuie să ai medie de trecere ( minim 5 - media de admitere ) şi TREBUIE să dai probe eliminatorii ( bilingv )!
Media finală a celor admişi depinde şi de concurenţă, precum şi de liceu/localitate...


Trebuie să dai Evaluarea Naţională normală ( Română + Matematică ) şi, în plus, TREBUIE să dai ( în luna mai 2015 ) Probele de limbă străină ( bilingv ) - vezi detalii în "Calendarul admiterii 2015" = Anexa 1 la Ordinul M.E.N. nr. 4432/29.08.2014 de la linkul :
http://www.edu.ro/index.php/legaldocs/22040

http://www.isjbraila.ro/......u_2015.pdf



Dacă vrei să te înscrii la o specializare cu predare BILINGVĂ a unei limbi străine, atunci TREBUIE să dai proba de "bilingv"!
În funcţie de localitatea de domiciliu ( sau cea în care urmează să dai examenul ) sunt stabilite Centre pentru examenele bilingve.

În funcţie de materia la care vrei să dai examen, trebuie să te ÎNSCRII la centrul respectiv, în perioada înscrierilor.


"4. Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:
a) Proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orală, pentru care se acordă un punctaj maxim de 30 de puncte.
5. a) Subiectul pentru proba scrisă va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunoştinţelor de gramatică şi vocabular (tip text lacunar, alegere multiplă, exerciţii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba modernă întâi de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat.
6. a) Proba orală va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de examinare şi evaluare şi vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct. 3);
- răspuns la patru întrebări (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: două întrebări de înţelegere globală, două întrebări de înţelegere în detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performanţei la proba orală se vor aplica următoarele criterii:
> Vocabular şi elemente de construcţie a comunicării:
10 p - elevul foloseşte bine un număr mare de unităţi lexicale/gramaticale, care îi permit să-şi exprime bine ideile; face puţine greşeli;
8 p - elevul foloseşte un număr suficient de mare de unităţi lexicale/structuri gramaticale, se exprimă clar, fără a-şi căuta cuvintele; greşelile făcute nu împiedică comunicarea;
6 p - elevul are cunoştinţe lexicale/gramaticale satisfăcătoare, exprimă idei cu o oarecare ezitare/greşeli, dar realizează comunicarea;
4 p - elevul foloseşte puţine structuri lexicale/gramaticale, face multe greşeli, comunicarea este dificilă;
2 p - elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greşeli, nu poate realiza comunicarea;
> Înţelegerea contextului şi fluenţa exprimării:
10 p - elevul se exprimă fluent şi spontan; răspunsul dovedeşte înţelegerea în detaliu a temei;
8 p - elevul se exprimă fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o bună înţelegere a temei;
6 p - elevul se exprimă inteligibil, cu mici pauze pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o înţelegere globală satisfăcătoare a temei;
4 p - elevul foloseşte enunţuri incomplete, cu pauze lungi şi dese ezitări; răspunsul dovedeşte o defectuoasă înţelegere a temei;
2 p - elevul nu poate produce decât enunţuri scurte, fără legătură cu contextul, cu pauze mari între ele; răspunsul dovedeşte că nu a înţeles tema.
> Pronunţia şi intonaţia
10 p - elevul are o pronunţie apropiată de pronunţia standard;
8 p - elevul are o pronunţie bună, cu puţine abateri de la normă;
6 p - elevul are o pronunţie acceptabilă, care permite realizarea comunicării cu uşurinţă;
4 p - elevul are o pronunţie defectuoasă, care împiedică comunicarea;
2 p - pronunţia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestaţii la proba orală.
7. a) Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului la proba respectivă.
Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte la 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.
b) Se consideră admis la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă elevul care a obţinut minimum nota 6. " - SURSA = Anexa 4 din Ordinul MECTS nr. 4802/2010 de la linkul oficial :
www.edu.ro/index.php?module=uploads&func=download&fileId=11913

http://www.edu.ro/index.php/articles/14197


Toate cele bune.

| SergiuBoss11 a răspuns:

Rascruce de drumurisurprisenumai cei cu inima puternica pot trece peste asta.intrarea la liceu nu este pentru orice muritor

| Bonda_Ionel_1960 a răspuns:

Cred ca ar trebui sa acorzi o atentie marita la ce te sfatuiesc parintii tai