Sunt perfect de acord cu tine.
În mod normal, la facultate ar trebui să intre doar cine merită și cine consideră că ar putea face față. La ora actuală, cel puțin 50% din cei care depun admiterea sau chiar intră la facultate... fac acest lucru doar la impulsul familiei, al prietenilor sau a societății și, poate că, ei nu-și doresc facultate cu adevărat. Părerea mea e că mulți tineri care dau la facultate, o fac și pe motivul că este „cool" să fii student.
E logic faptul că, la momentul de față, altă soluție mai bună în afară de examen nu este pentru a departaja candidații. Însă, pe lângă examen, eu consider că ar trebui și alte soluții conexe pentru departajare (spre exemplu, un interviu sau o scrisoare de motivație eu consider că ar fi cele mai potrivite).
Conteaza cum termini facultatea... e mai putin relevant cum intri acolo.
Stii tu vorba aia, intra cine vrea, iese cine poate.
Daca facultatea facuta de mine ar baga admitere scrisa nu ar mai da cel putin 1/2 din studenti. Aceste facultati stiu ca minim jumatate din studenti renunta si astfel echilibreaza numarul total de studenti din anul universitar. Prea putini studenti inseamna desfiintarea facultatii
Facultatile care sunt in risc de desfiintare, sunt de obicei facultatile proaste si inutile. e doar parerea mea si nu jignesc pe nimeni
În 1997 a început haosul în învățământul românesc, în sănătate și tot ce era românesc. Guvernele CDR, președintele Constantinescu au început negocierile pentru aderarea României la Uniunea Europeană prin poziția umilă și a accepta fără a se opune, tot ce se cerea.
Poate multi nu vor fi de-acord cu mine, dar sistemul educational din comunism era mult peste ce se intampla acum.
Ma bucur tare mult ca esti de-acord cu mine!
Pe jumatate sunt de-acord cu tine, dar in acelasi timp daca vrei sa mergi la facultate trebuie sa dovedesti ca merti, iar din ounctul meu de vedere examenul e cea mai buna solutie.
Și, încă un amănunt, la multe facultăți din Occident cică există și alte metode conexe pentru departajare pe lângă examenul de admitere. Ei pun accent atât pe examen, cât și pe așa numite „interviuri de selecție" și/sau scrisori de motivație. Aceste interviuri și scrisori de motivație sunt susținute și analizate de psihologi bine pregătiți. Aceste metode conexe de departajare îi ajută foarte mult pe cei din învățământ să își selecteze studenții potriviți și, implicit, să reducă drastic abandonul universitar. În cazul studenților neacceptați, li se transmite, pe lângă rezultatul departajării, și motivul (pe larg) pentru care au fost respinși.
În unele universități din Occident și din Asia, admiterea la o facultate constă în mai multe probe (pe lângă examen) și durează mai multe zile. La noi, însă, nici examen nu se mai dă.
Sunt perfect de acord cu tine.
În mod normal, la facultate ar trebui să intre doar cine merită și cine consideră că ar putea face față. La ora actuală, cel puțin 50% din cei care depun admiterea sau chiar intră la facultate... fac acest lucru doar la impulsul familiei, al prietenilor sau a societății și, poate că, ei nu-și doresc facultate cu adevărat. Părerea mea e că mulți tineri care dau la facultate, o fac și pe motivul că este „cool" să fii student.
E logic faptul că, la momentul de față, altă soluție mai bună în afară de examen nu este pentru a departaja candidații. Însă, pe lângă examen, eu consider că ar trebui și alte soluții conexe pentru departajare (spre exemplu, un interviu sau o scrisoare de motivație eu consider că ar fi cele mai potrivite).