Un patrat daca il pui in cap i ti iese romb depinde de unghi sau de presiune...cam cu asta se ocupa fizica
Graficele adica... reprezentarea grafica?
Pai ce este asa de greu? Ce nu stii? :)
Ai o functie, asa se numeste ea, pentru ca depinde de o variabila, un x, adica este reprezentata in FUNCTIE de acel x.
Gandeste-te la viata :D, fiecare dintre noi suntem un "x", si in functie cum este fiecare, viata este diferita pentru toti. Fiecare are un punct stabilit, pe un "grafic".
Graficul de coordonate xoy, dupa cum stii, are axa x si axa y. Pe axa x se pune x-ul, pe axa y, se pune practic y-ul :D. Ai un punct, A(x, y), orice este in loc de x se pune in x, orice este in loc de y se pune in y. A(1, 2), inseamna ca tu pe grafic, o sa numeri 1, pe axa oX si 2 pe axa oY si apoi unesti punctele si asa afli punctul A.
Orice punct, poate sa se numeasca oricum, de exemplu A(x, y), este determinat pe baza functie, care se noteaza f(x)=...x... (orice ecuatie poate sa fie dupa egal) ce este dupa egal este y-ul. Sa presupunem ca f(x)=2*x (repet, orice poate sa fie dupa egal. Deci f(1)=2*1 (inlocuiesti), deci f(1)=2. Asta inseamna ca 2-ul dupa egal este y. Deci x=1, y=2 :D
Si asa ai aflat punctul. Similar pentru toate celelalte. Stiu ca este mai greu de explicat aici, dar sper ca ai prins ideea.
https://www.youtube.com/watch?v=i1pRXQ8ktT0
Depinde despre ce fel de grafice e vorba, da exemple concrete.
Ca regula generala, valorile grafice reprezentate pe un grafic sunt o multitudine de perechi de puncte
(x, y de exemplu) ce pot lua diferite valori,
dupa anumite reguli
(aceste reguli sunt de regula niste functii,
sau o corespondenta intre doua seturi de valori)
Aceste valori grafice se afiseaza intr-un sistem de coordonate 0xy, adica 2 axe perpendiculare, impartite in unitati foarte mici, in diferite unitati de masura:
(mm, cm, m...
secunde (unitatea de masura pentru timp),
m/sec (adica unitatea de masura pentru viteza),
etc ).
De regula axa x e cea orizontala, iar axa y e cea verticala, insa cel care creeaza graficul poate sa adopte liber orientarea dorita**.
**Cand o sa creezi tu un grafic, poti stabili axa y ca fiind orizontala, totul e sa nu uiti sa o notezi corespunzator pe grafic/axa.
SAU nu e obligatoriu sa fie notate mereu cu litere, axele pot fi notate si cu termeni reprezentativi, precum in graficul de mai jos (timp, inaltime, durata (h) )
https://lh3.googleusercontent.com/......4Xvn0znDOk
in graficul de mai sus, e vorba despre o corespondenta de valori...nu despre ecuatii
In anul 2000, ceva (orice ar fi acel ceva, de exemplu realizarea unei operatii...) a durat 1, 6 minute, iar in anul 2009, acelasi lucru a durat 9, 4 minute.
Pe scurt, unui punct de pe axa orizontala ii corespunde un punct de pe axa verticala.
La final, poti trage o linie prin toate punctele de pe grafic.
In cazul tau banuiesc ca e vorba despre functii.
Dand valori functiei, afli diferite puncte, pe care le reprezinti in grafic la coordonatele corespunzatoare calculului tau.
Sjhxjcks întreabă: