"din prostia celor care corecteaza si din principiul "imi place, dau puncte, nu imi place, nu dau"
dar dacă e din prostia celor ce (le) scriu?
La mine la scoala, de exemplu, o colega care a dat bacul anul acesta, a scris pe ciorna structura eseului, apoi a spus ca a corectat ce a scris cu profa, si dansa i-a spus ca a facut un eseu perfect, insa, a luat doar nota 7, 5, iar dupa contestatii i-a iesit 9, 4. La asta m-am referit. Unii profesori nu iau in calcul doar continutul baremului, se asteapta sa vada o adevarata epopee, care sa fie complexa si scrisa de parca ar fi fost conceputa de un critic literar, nu de un elev de liceu.
Se numeste "stil", iar asta e diferenta intre o carte buna si una proasta, chiar daca cea proasta are lucruri interesante de spus, stilul cum e prezentata povestea te face sa te lasi de citit
stiu, pentru ca am citit odata o carte pe care nu am putut lasa-o din mana pana am terminat, si apoi am constatat ca de fapt e doar o poveste amarata si chestii de gen Pavel Corut... care e EFECTIV obositor sa citesti
Ori ți-a spus doar ce a vrut, ori ai înțeles greșit.
Profesorii au fixurile lor, unii consideră că unele exprimări nu sunt corecte, alții trec cu vederea. Și mai sunt care punctează după bareme de acum 10 ani.
Dacă faci eseul după barem iei o notă bună, în funcție și de cum te împaci cu româna.
Da,exact asta a explicat profa, ce am mentionat mai sus, de asta imi e teama, de ce considera unii dintre profesori scriere buna, o lucrare completa, pe cand altii o pot considera ori prea pompoasa, plina de figuri de stil, ori prea simpla, reunind doar limbajul cotidian. Multumesc de raspuns!
Nu m-am referit la lucrare prea pompoasă sau nu știu cum, ci la una greșită, în care folosești construcții cum ar fi " se focalizează pe tema...", dar nu ești la fizică, sau încercând să folosești termeni greu de reținut, îi încurci. Plus că la contestații profesorii obișnuiesc să dea un punctaj cât mai mare. Subiectivitatea face diferență maximum 1 punct, restul e indulgență.
Romana nu e matematica.Nu te poti lua dupa un barem anume la romana chit ca el exista. Unii formuleaza mai frumos subiectul 3 si e normal sa primeasca un asemenea punctaj, fata de cei care merg pe "modelul clasic". Punctajul maxim se acorda de la prof la prof, dar daca faci un eseu normal, e miracol sa primesti punctaj mare.
Buna Erin, trebuie sa intelegem ca disciplina Romana nu este o stiinta exact precum Matematica, chimie, fizica etc. Acolo exista doar un singur raspuns corect, iar personalitatea si starea de spirit ale corectorului nu pot influenta rezultatul. La Romana sta altfel treaba. Unii profesori mai stricti sau rigizi pot aprecia, de exemplu, modul tau de exprimare ca nesatisfacator sau necorespunzator nivelului de pregatire pe care ar trebui sa-l ai. Cei care au un scris mai elevat si manipuleaza mai bine decat altii figurile de stil vor fi rasplatiti mai generos. Dar si aici depinde de profesor, daca lucrarea ta este corectata de un profesor mai modest intelectual, s-ar putea sa nu aprecieze un scris pompos sau mai academic, pe temeiul ca este dificil de inteles. Uneori profesorul nu este de acord cu modul in care caracterizezi un personaj, desi proful tau de clasa gandeste contrariul.
Nu e vorba de lipsa de corectitudine, asta e natura materiei, e imposibil sa pastrezi o pozitie 100% obiectiva, desi profesorii crede-ma chiar se straduiesc.
Daca faci un eseu care stii sigur ca a fost aprobat de profa ta de romana nu ai cum sa nu iei punctaj peste medie. Eu am trimis la contestatie si am primit aceeas nota, majoritatea au avut aceeasi experienta, celor carora li s-a majorat nota nu au observat o diferenta mare de punctaj.Sunt putini sunt cei care primesc un punctaj mult mai generos in urma unei contestatii. Sa ai grija la greseli gramaticale acolo se pierde mult, unii profesori sunt mai severi cand vine vorba de asa ceva. Eu am facut corect sub1 si am dat un eseu sigur la 3, cu toate astea am luat 7.70 din cauza ca m-am grabit si am gresit mult la scris.
Sper ca te-am ajutat, toate bune
"daca lucrarea ta este corectata de un profesor mai modest intelectual, s-ar putea sa nu aprecieze un scris pompos sau mai academic, pe temeiul ca este dificil de inteles"
Nu știi ce vorbești!
Tu nu stii ce vorbesti!
Sa stiti ca amândoi aveți oarecum dreptate, atât tu, cât sin"floresdemayo", deoarece, da, sunt unii profesori cărora nu le place polologhia, discursul nesfârșit și limbajul elevat, ei apreciază mai mult corectitudinea scrierii, căci se pot plictisi de la atata scris și cuvinte pompoase, însă sunt și unii profesori cărora le place limbajul mai îmbrăcat, mai atrăgător, și cred că ar fi perfecta o sinteza a celor două, adică să fie un limbaj cizelat, cât de cât atrăgător, însa nu înflorit până la extrem, pentru ca poate deveni plictisitor.
Va mulțumesc amândurora!
E ciudat că vrei să mă "înveți" tu pe mine!
Si ai vorbit cu toti profesorii din Romania?
Wow! Câtă prostie... De ce implici toti profii din Romania? Sunt atâtea discipline...
M-am referit strict la profesorii de limba și literatura română!
E greu de crezut, ca după atâția ani de facultate (unde bibliografia e foarte stufoasă), plus altii de studii aprofundate, master, grade didactice sau doctorat, ori de studiu pe cont propriu (ținând cont că un profesor nu incetează niciodată să învețe), să nu fie capabil să înțeleagă limbajul "academic", al unui elev de liceu, oricât ar fi el de eminent!
Ai înțeles acum, da? Revenind la problema de fond, să nu mai subestimezi niciodată un cadru didactic.
Referindu-mă strict la fraza respectivă, nu are dreptate!
Am explicat și de ce, puțin mai sus.
Si la ce profesori crezi tu ca ma refer? Nu se subintelege? Nu asta e subiectul discutii? Trebuie sa specific limba si literatura romana altfel nu esti capabila sa faci legatura?
"E greu de crezut, ca după atâția ani de facultate (unde bibliografia e foarte stufoasă), plus altii de studii aprofundate, master, grade didactice sau doctorat, ori de studiu pe cont propriu"
Tu in ce tara crezi ca traiesti? Nu cred ca in Japonia, Finlanda sau Suedia. Nu auzi mereu la stiri ca multi profesori intra in invatamant cu note sub 5, profesori repetenti la titularizare, chiar fostul ministru al educatiei a recunoscut faptul. Sistemul romanesc de invatamant e la pamant, intreaba orice student de facultate. Dar bineinteles, profesorii nostri se cred cei mai buni si cei mai bine pregatiti, bubuie de carte, e vina elevilor, ei sunt prostii.
Faptul ca nu ai inteles ce am scris, ca devii agresiva si ca mai si jignesti, imi valideaza opinia despre invatamantul din Romania avand in vedere ca lucrezi in domeniu. Ironic nu?
Trebuie sa fie o placere sa te aiba careva ca profesor.
Știi ce, du-te și studiază in Japonia, dacă crezi că in Romania au dreptul să predea profesori sub nota 5.
" Sistemul romanesc de invatamant e la pamant, intreaba orice student de facultate"
Privată? Știam!
Nu cred, stiu sigur si nu am spus-o eu, ministrul invatamantului e o sursa destul de sigura zic eu( am precizat mai sus, dar tu tot ce vrei intelegi). Dar nu ma mai obosesc, oricum realizez ca e peste puterile tale, ai noroc ca esti frumoasa.
Arată-mi, vreau să văd că a zis exact ce ai zis tu. Și te iert.
:))Dar nu am nevoie sa ma ierti, poti sa ma urasti nu ma deranjeaza.
https://www.digi24.ro/......ti-1189292
Unde scrie in articol că profesorii sub 5 pot preda in invatamant? Asta vreau să văd! Chiar si profesorii care predau in mediul rural trebuie să obțină notă peste 5 la examenul de titularizare, in caz contrar, nu sunt acceptați in invatamant. Inclusiv, profesorii necalificați (!), care susțin examenul in sesiunea din toamnă, angajarea lor in invatamânt e conditionata de obtinerea mediei 5.
Ce să urăsc la tine? Neștiința?
"Până acum, profesorii care nu reuşeau să ia notă de trecere pentru titularizare puteau rămâne în sistem ca suplinitori. După examenul din acest an Ministerul Educaţiei a anunţat că cei care au luate note sub 5 vor fi daţi cu totul afară din sistem. Apoi, același minister s-a răzgândit: profesorii „repetenţi" pot participa totuşi la concursuri pentru ocuparea posturilor rămase vacante în şcoli."(La finalul articolului)
" 46, 8 la sută dintre candidaţi, au reuşit să ia 7, nota minimă care le asigură un post de titular la catedră." Chiar daca e cum spui tu ca " angajarea lor in invatamânt e conditionata de obtinerea mediei 5. ", faptul ca jumate din profesori abia reusesc sa treaca spune multe despre nivelul lor de pregatire.
Alt profesor recunostea ca a facut de 2 dar a luat 7, de unde denota ca multi sunt trecuti ca sa ocupe locurile vacante.Asa se practica oriunde, la facultatea mea 80% din studenti luau 5 desi nu scrieau nimic(si nu e privata, e la stat in Iasi).
Eu inteleg ca tu poate ai muncit mult si ai luat note mari, dar nu esti prototipul universal pentru profesorii din romania.In urma acestui articol(si multe altele) reiese ca Imaginea utopica pe care ti-ai format-o despre sistemul nostru de invatamant e departe de realitate.
Angajarea in invatamânt (ca profesor suplinitor calificat) e conditionata de obtinerea mediei 5 la examenul de titularizare.
Pentru obtinerea titularizarii e necesar să obții peste 7 (teoretic), fiindcă, practic, titularizarea și-o iau doar cei cu peste 9.50 (și numai dacă sunt locuri disponibile, iar de obicei, nu prea sunt). Și atunci, rămân in sistem, pe post de profesor suplinitor calificat.
Repet, NU EXISTĂ in invatamant, cadre didactice cu note sub 5!
Curiosul999 întreabă: