Rândurile în principiu da, se face o medie a cuvintelor pe rând și se numără rândurile și se înmulțeșc număru de rânduri cu media de cuvinte pe rând, acum practic nu știu dacă și stau să facă asta.
Da, stiu. Am auzit. Dar dupa 100 de lucrari corectate, nu cred ca mai fac asta. Ca exemplu, in clasa a 8 a, o colega a luat la romana 8, 5, in conditiile in care, daca o puneai sa spuna trasaturile genului epic si raportarea lor la un text la prima vedere, nu stia efectiv ce sa spuna. Ce vreau sa spun este faptul ca uneori, poate, profii nici nu inspecteaza atat de atent continutul, se uita sa vada daca ai 2-3 pagini la ultimele lucrari, caci la primele corectate sunt mai odihniti. Acum, deoinde de noroc. Pot sa iti dea fie punctaj mare, fie punctaj mic, care se rezolva la contestatii. Cel putin asa am auzit de la o ruda, prodesor de romana si engleza, care a vazut cum corecteaza unii lucrarile. Asa se explica ori note super mici dupa contestatii, ori foarte mari. Mi-a mai spus si ca, uneori, din cei doi corectori doar unul corecteaza lucrarea, iar celalalt semneaza si spune ca este de acord cu nota, fara sa citeasca. Nu stiu daca asa e in toate cazurile, insa asa am auzit dela ruda mea, care mi-a explucat cum sunt nedreptatiti unii elevi, iar altii pot primi note mari.
Doar la.
Nouă profa de romana ne-a spus ca profesorii care corecteaza au o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le atingi... cel mai probabil iti vor numara randurile. De asemenea, profesorii care corecteaza te vor vedea mai bine daca introduci citate din critica literara si folosesti notiuni mai ''pompoase''. La al treilea punct poti scrie mai mult de doua concepte conpozitionale (sau cum s-or numi ele), ca sa fii sigura ca raspunsul tau e complet si asa iti faci si eseul mai lung.
P.S. si eu imi fac eseurile pentru ca sunt in clasa a 12-a Succes!
Nu se numără rândurile
Eu imi fac eseurile, ca sa fiu sincera, ca sa am anumite repere dupa care sa ma ghidez. Dupa ce comentez, asa cum am structurat, de obicei, asa fac si la teze si teste, mai comentez, uitizand si alte explicatii mai inflorite, bineinteles potrivite contextului, ma descurc bine la interpretare pe loc. Marea mea problema este eseul final, insa la primele doua subiecte ma descurc.
Eu sunt sigura ca nu voi putea retine atatea eseuri, asa ca invat ce am scris si incerc sa le repet cat de des pot, iar la examen mai comentez eu ceva, deoarece nu pot invata limbajul pompos, nu il pot reproduce papagaliceste, insa il pot crea pe loc.
Am o intrebare: daca am un eseu mai lung, insa nu este plin numai de limbaj de critic, pot lua 25 de puncte din 30 de puncte? Eseurile mele au 3 pagini si jumatate, unele chiar mai mult, sunt dezvoltate, au mai multe elemente de structura si ceva citate ale criticilor. As fi foarte multumita daca mi-ai raspunde la intrebarea de mai sus.
Voi incerca, deoarece am nevoie de 9, 50 la romana, 9 la istorie si 9 la sociologie, deoarece anul asta, la facultatea la care as vrea sa merg eu, am vazut ca ultima medie de intrare a fost 8, 50, sa sa fiu sigura ca intru am nevoie de note putin mai mari decat ultimele mesii de intrare(admiterea se face pe baza de dosar)
Da, exact. Acolo, oricum nu o sa poti sa iti aduci aminte tot, insa daca citesti cartea respectiva, sau, ma rog, poezia si o intelegi, la eseu, daca uiti ceva, o sa iti fie mai usor sa faci conexiuni si sa poti comenta si din gandurile care iti vin pe moment. Sper doar ca cei care corecteaza sa nu fie chiar asa de stricti cum am auzit si sa rasplateasca un eseu bun, chiar daca nu e facut cu limbaj de critic, insa respecta cerintele si mai are si lucruri in plus.
Succes tuturor!
alexcatalin13 întreabă: