anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am 18 ani si sunt in clasa a 12-a. Peste cateva luni dau bacul, iar problema este ca eu m-am obisnuit pana acum sa invat mecanic, "cuvant cu cuvant". Acum, cand vine examenul la sfarsitul anului, m-am apucat sa invat, dar a aparut o problema: nu reusesc sa retin.

Eu dau bacul din romana, istorie si geografie, plus celelalte probe la oral.La istorie mi se pare cel mai greu; nu reusesc sa retin datele acelea abstracte si mi-e teama de ce va fi la bac.Profesoru nu explica prea bine astfel ca sunt nevoita sa invat mai mult eu singura.

Nu am posibilitatea sa-mi iau ore particulare si mi-as dori tare mult sa iau nota buna la bac la istorie si la celelalte materii. La romana si geografie e un pic mai usor, ca profesorul mai explica si nu sunt termeni asa de abstracti, dar si la romana e greu sa retin si comentariile alea de zeci de pagini.

Cum as putea sa invat logic si in asa fel incat sa retin macar ideile principale?
Si cum sa-mi schimb stilul asta de invatat?

Va rog frumos sa ma ajutati, multumesc!

Răspuns Câştigător
| EfraimAshdothabediahKochBar a răspuns:

La istorie imi permit sa iti dau cateva sfaturi-deh, am luat 10 la bac, sunt la facultatea de profil. Perceptia elevilor despre istorie in cei 8 ani de studiu este total eronata. Istoria nu se rezuma la insiratul steril de ani si evenimente, presarat pe ici pe colo cu cateva anecdote anistorice. A invata istorie e a deprinde la nivel elementar(pentru bac) constructia teoretica pe care se bazeaza expunerea istorica. Sa luam un exemplu: Domnia lui Burebista.U n elev silitor va avea cateva notiuni elementare despre el, ca: ani de domnie,principalele repere politice interne si externe si cateva date ambigue de geografia regatului sau.O abordare "istorica" a subiectului-deci a oricarei teme istorice-comporta urmatoarele cerinte:mostenirea si contextul venirii sale la putere, date relevante ale activitatii sale politice, context intern sau extern determinant in fizionomia evolutiei locale a statului, factori interni de natura economica, sociala relevanti pentru evolutia statala, raportarea dimensiunii statalitatii la nivel regional si european, astfel incat sa se desprinda o imagine istorica cat de cat in consonanta cu realitatile trecute.Ca sa sintetizez, orice eveniment, domnie, lupta, personalitate istorica -atunci cand ii creionezi un contur istoric trebuie sa ai in vedere urmatoarele repere:contextul aparatiei, descrierea relevanta(implica putina toceala)consecinte, raportarea la dimensiunea locala/regionala/europeana a evenimentului respectiv.Bineinteles cand iti faci schema de invatat asa urmaresti, atat pentru un eveniment major-cum e revolutia pasoptista, cat si atunci cand faci un medalion/portret de domnitor.Retine chestiile astea si iti garantez succesul la examen. Daca nu iei in considerare regulilea astea, sa stii ca o lucrarea de istorie la bac se corecteaza dupa parametrii mai sus expusi. Nu uita context local, extern favorizant de aparitie, repere importante, consecinte pentru evoltuii ulterrioare raportat la cele 3 dimensiuni.Aaa si sa nu uit cand faci eseul la punctul 3, orice subiect iti va cadea, nu uita sa prezinti succint in 2 maxim 3 fraze ca o introducere realitatea politica sau/si sociala la momentul aparitiei/desfasurarii evenimentelor istorice care iti sunt cerute. Daca vrei da mesaj, ca sa iti dau cateva sfaturi de redactare pentru pct 3 la examen.Nu urmaresc nimic, ma ajuta si pe mine aceste lucruri. Succes!

8 răspunsuri:
| ZoeyMe a răspuns:

E bine ca inveti pe derost caci vei avea nevoie de acest stil de invatare de exemplu atunci cand trebuie sa memorezi formule.Pentru invatatul,, logic'' iti las un site, este de fapt o carte ce explica metoda fluxului de imagini.

http://www.scribd.com/......l-Einstein

Acum nu stiu cat timp ai de citit, eu am inceput-o dar m-am plictisit mai ales pentru ca stapaneam deja bine metoda si exercitiile acelea erau pentru mine simple.Cand ai ceva lung de invatat incearca sa creezi o poveste sau sa faci anumite asemanari(de exemplu poti asemana descrierea unui munte cu cea a unei case, iar daca o personalitate l-a escaladat poti sa o asemeni cu mama ta care intra in casa sau se urca pe ea sa repare acoperisul). Termenii dificili trebuie repetati de multe ori si ajuta daca ii scrii de mai multe ori pe o foaie si incerci sa ii explici. Einstein spunea:,, Daca nu sti sa explici, atunci nu intelegi destul de bine''. Succes!

| Diabolique a răspuns:

Într-adevăr, la istorie nu este ușor. Trebuie să mergi pe logică, să faci legătura între evenimente care s-au întâmplat la zeci de ani distanță. Totuși, nu te gândi că este imposibil.
Cel mai bun sfat pe care ți-l pot da este să înveți în ordine cronologică și logică. Din câte îmi amintesc, la istorie sunt în jur de 10 capitole, într-o ordine total aiurea, parcă sunt create să îți facă creierul varză. De aceea, trebuie să-ți structurezi singură capitolele în ordinea evenimentelor istorice (de la romanitate până la comunism). De învățat nu este imposibil, dacă încerci să și gândești ce scrie acolo, nu mecanic. De fapt, totul este logic. Până la urmă nici nu ai nevoie de toată informația aia de zeci de pagini, ci doar câteva lucruri esențiale.
Dacă nu îți permiți să faci meditații, nu este o tragedie. În mod normal, după ore se țin acele consultații pentru bacalaureat. În cazul în care consideri că profesorul tău te încurcă, cere-i unui alt dascăl de istorie din școală să te ajute măcar cu câteva sfaturi. Totul este să vrei!
Încearcă să te ocupi de un capitol într-o săptămână, să zicem. Îți dedici măcar două ore pe zi. În acest timp iei lecțiile pe rând (o lecție, două pe zi). Citești cu atenție ce scrie acolo, și încerci să ÎNȚELEGI. Numai așa îți va intra în cap informația. În săptămâna aia te ocupi serios de capitolul respectiv, faci teste din el, eseurile, și vei vedea ce ușor va fi la sfârșit.
Îți urez mult succes la bacalaureat. Nu mai fi terifiată, nu este atât de rău cum vrea să pară. Cu toții am reușit să trecem de hopul acesta, vei reuși și tu!
Baftă!

| codrinstefan2103 a răspuns:

Cea mai bună metodă de a învăța este să iei un marker în mână și începi să subliniezi ideile principale din lecții și apoi citești de cât mai multe ori. Nu trebuie să-ți lipsească și schemele la lecții. unde ai multe clasificări spre exemplu (cum e la biologie). Îți pui pe o foaie toate clasificările cu mici notițe la fiecare iar memoria ta va umple spațiile goale. Contează totuși să citești de cât mai multe ori posibil, nu toci cuvintele că nu le reții decât pe moment.

| taviyamato2 a răspuns:

Pai tu suferi de anafabetism functional, e o problema uriasa. Romania are cel mai mare numar de analfabeti functionali, nu e de gluma, si eu am fost ca tine. Trebuie sa iti dezvolti memoria, armele recunoscute, sunt - limbile straine -, fii atenta la orele de limbi straine, incearca sa le inveti, sa iti imbogatesti vocabularul, ele singure iti dau putere sa fi buna la geografie si alte materii. Pe langa asta, citeste carti, vorbeste cu profesoara ta de limba romana si spune-i sa iti dea lista cu carti de citit si citestele pe TOATE, daca vrei sa iti imbogatesti memoria cu noi cuvinte. Daca tu ai in minte mai multe cuvinte, le poti folosi ca arme la bacalaureat, te poti exprima mult mai usor, doar cititul te mai poate salva, citeste carti si in timpul liber, nu bea cafea, nu bea bere, nu fuma, fa sport de 2 ori pe saptamana si incearca sa iti dezvolti memoria, ia vitamine, suplimente alimentare, dimineata trebuie sa mananci multe proteine, am termiant de mult bacalaureatul, nu as vrea sa repet acea experienta dar eu asa am facut, am citit mult si m-a ajutat, am luat note mult mai mari, este un test prin care pui la lumina calitatea intelectuala a personalitatii, acea calitate nu se formeaza decat prin citit! succes... bla

| taviyamato2 a răspuns:

Nu cred ca vei avea probleme, unde e de tocit e de tocit, cum ar fi la matematica... asta este...

| disa a răspuns:

Intrebare: ai luat nota mare la bac la istorie? nu de alta dar vreau sa vad daca metoda lui aristar da roade. pe mine una m.a convins big grin