A invata presupune a reține informatia. A intelege presupune a-i da inteles informatiei raportat la abilitatile tale cognitive.
A invata este ca si mersul unseva.
A intelege este cand ai si sosit la destinatie.
A înțelege este primul proces, a învăța ar fi al doilea.
Învățarea fără înțelegere nu se poate, chiar și mecanic de ai învăța, tot utilizezi o minimă înțelegere.
ÎNȚELEGEREA o văd mai mult legată de simțuri(văz, auz, miros) și de percepții. Percepi ceva.
ÎNVĂȚAREA ține mai mult de memorie, limbaj, gândire și reprezentări, pe baza a ceea ce ai reperat/perceput, poți să-ți faci o reprezentare a acelui lucru, acelei percepții. Faci și analogii atunci când ai învățat ceva, știi să iei informația x și s-o pui și în problema z și în problema a, învățarea este un proces de durată. Pe când înțelegerea este în prezent și țin să cred că are loc pe calea simțurilor mai mult și a percepției.
Dar totuși țin să cred că învățarea nu ar putea avea loc fără înțelegere, deși invers nu e musai o regulă, adică nu e sigur că ceea ce ai înțeles ai și învățat.
Organele de simț percep stimulii externi. Aceasta informatie este transmisa si analizata de creier. Dupa care se formeaza imaginea/ realitatea pe care o vedem si eventual intelegerea asupra subiectului in cauza.
Eu intelegeam totul din clasa nu imi faceam nici o tema si luam 7...8
Colegii mei invățau și isi faceau temele si 3.dintre.acesria care invatau chiar au rămas repetenti
Asta inseamna sa invrti ca papagalul
Sau sa fii atent si sa intelegi
Erween întreabă: