| Klaudya27 a întrebat:

Care sunt caracteristicile scrisorii? funda.

Răspuns Câştigător
| Miranda29 a răspuns:

Elementele componente ale scrisorii. Conform uzantelor internationale scrisoarea oficiala are urmatoarea structura: antet; numarul si data; referintele; adresa destinatarului; formula de salut/de adresare;
obiectul scrisorii;
- continutul;
- formula de incheiere/de salut;
- semnatura;
- anexe.

ANTETUL
In general, hartia folosita pentru corespondenta are antetul tiparit sau gravat, plasat in partea superioara, pe mijloc sau in partea stanga a paginii. Uneori apar completari ale antetului in subsolul paginii. In lipsa unui antet tiparit acesta este dactilografiat.

Forma si grafica antetelor este extrem de variata, dar el trebuie sa fie simplu si cu aspect placut, fara elemente ornamentale inutile, indeplinind, pe langa functia de identificare si informare si pe cea de publicitate.

Antetul cuprinde:
– elementul grafic (sigla sau logo-ul. Numai pentru antetele institutiilor centrale de stat, sunt folosite in antet tricolorul si stema tarii.);
– denumirea societatii;
– forma sa juridica;
– adresa si sediul central (se indica strada, numarul, localitatea, codul postal, tara);
– numarul de inregistrare la Registrul Comertului;
– codul fiscal;
– contul bancar si banca unde societatea are deschis contul respectiv;
– numarul de telefon, precedat de prefixul orasului, eventual si cel al tarii (in cazul corespondentei cu partenerii straini);
– numarul de fax;
– e-mail-ul.

O hartie de corespondenta continand toate informatiile de la adresa pana la contul bancar nu este indicata in orice situatie. De exemplu, pentru corespondenta protocolara, pe invitatii la dineuri si receptii, pentru felicitari, se recomanda crearea unui alt model de antet (cu numele firmei si eventual numele celui care semneaza).

De mentionat, faptul ca firmele care au relatii de afaceri cu tari din spatiul vorbitor de limba engleza, adresa din antet trebuie sa fie aproape identica cu cea care se cere in Romania din punct de vedere postal (este important ca postasul sa inteleaga unde sa duca corespondenta).

Pentru toate cazurile in care nu dispunem de hartie oficiala de corespondenta (un cetatean care se adreseaza unei autoritati publice), obiceiul este de a adauga informatii privind autorul scrisorii, titlul si adresa sa, dupa semnatura, sau scrise sus in partea dreapta Nu trebuie sa ne dam noi insine un titlu de politete: „Domnul" sau „Doamna".

0 răspunsuri:
Întrebări similare