Nu stiu de unde sa incep...
In primul rand, majoritatea profesorilor. Sunt toti pe mentalitatea toceste, iti ascult ce-ai reusit sa memorezi si-ti dau o nota. Ar trebui ca orele de curs sa fie sub forma unei dezbateri, sa se vorbeasca despre o tema iar copiii sa colaboreze. Ar trebui ei lasati sa-si ia notite cu ce li se pare esential iar pentru nota sa vorbeasca deschis despre tema respectiva.
Profesorii ar trebui alesi mai atent, trebuie sa aiba in primul rand charisma ca sa te atraga, sa vrei sa-i asculti si sa inveti ceva de la ei.
Examenele. N-ar trebui sa mai fie permisa spaga de orice fel.
Inspectiile. Toti profesorii, fie ei cat de prosti trec o inspectie. Asta n-ar trebui sa fie permis deoarece din aceasta cauza sunt elevi atat de slabi la anumite materii. Cunosc cazuri personale cand profesori care n-aveau nicio treaba cu materia respectiva, au invatta pe dinafara tot "discursul" pe langa faptul ca se mai uitau si-n foaie si se balbaiau in ultimul hal, ba chiar facand greseli grave de exprimare si teoretice.
Mancarea. Ar trebui ca magazinele cu tot felul de prostii: patiserie veche de zile intregi, chipsuri, sandwhicuri vai de mama lor, sa mai acorde cativa banuti si sa organizeze o cantina in incinta scolilor unde sa fie o ora de pranz, dupa modelul american.
Dulapuri pentru carti. Mi se pare de-adreptul inutil sa-ti cari dupa tine acasa-scoala tot felul de carti pe care la majoritatea orelor nici nu le folosesti si dupa se mira profesorii de ce nu exista macar 3 carti la clasa. Ghiozdanele devin foarte grele cand pe langa 6 caiete mai iei si 6 carti unele foarte groase.
Orele de sport. Consider ca in locul probelor acelora care-ti definesc nota, sa fie evaluata prezenta ta la ore. La orele de sport sa fie promovate lucruri ca alergatul, gimnastica si sporturi ca fotbal, handbal, volei etc. iar notele sa constituie implicarea deoarece nu oricine este bun la sport sa scoata un timp mic la viteza sau o distanta mare la rezistenta dar toti ar trebui incurajati sa faca sport pentru o viata snaatoasa. Asa, fiecare ar face "probele" dupa ritmul propriu.
Temele in weekend. Le consider inutile. Daca tot ii wekeend si e considerat ca fiind timp de relaxare, sa ramana asa, nu in loc sa stai sa te relaxezi sa muncesti la tot felul de materii. Ba chiar se dau si mai multe teme ca sa stai si mai mult sa muncesti in timpul liber.
Orele de curs. PArerea mea ar fi ca trebuie sa inceapa macar de la ora 9. Ora 8 este prea devreme si creierul uman inca nu este capabil sa acorde atentia cuvenita informatiei. O astfel de ora ar adauga o ora in plus somnului din timpul noptii si ar fi mult mai odihnitor pentru elev. Sa fim seriosi, cine se mai culca de la 13 ani incolo la ora 10 incat sa fie odihnit pentru ora 7 dimineata cand trebuie sa se trezeasca?
Felicitari pentru felul in care vezi lucrurile! Eu unul sunt la liceu ...in general sunt complet de acord cu tine.
In primul rand, ai perfecta dreptate cu partea aceea, nu am putut sa inteleg niciodata de ce mai avem sambata liber daca oricum primim foarte multe teme... Eu unul stau sambata chiar si 5 ore numai pentru tema la matematica. Sincer, mai bine as merge la scoala decat sa stiu ca am atatea teme...
Iarasi, sunt complet de acord cu acea parte cu tocitul. Eu unul am o memorie vizuala extrem de buna si nu am probleme cu lucrurile de genul, tin minte cam tot insa am observat de multe ori ca profesorilor nu le pasa ce ai retinut...conteaza doar ce ai putut sa tocesti atunci, pe moment. Consider ca discutiile libere despre o anumita tema ar fi mult mai bune, asa am putea vedea lucrurile care ii intereseaza pe toti, lucrurile pe care le-au tinut ei minte despre un anumit subiect.
Orele de sport...nu ai idee ce adevar urias ai spus aici. Eu unul am facut 6 ani de karate, deci nu sunt "zob" la sport. Cu toate acestea nu am viteza *am numai rezistenta* dar asta nu ma ajuta. Nu am muschi deci nu am fost in stare sa fac fata unor probe... Aveam la un moment dat media la sport mai mica decat cea la matematica *de mentionat faptul ca fac mate cu unul dintre cei mai duri profesori din liceu*
Iti dai seama? A vorbit tata la director...a spus ca este "imposibil ca la o clasa de mate-info intensiv info cele mai mici note sa fie la sport". De atunci avem toti 10 dar in fine, simplul fapt ca ne-a dat acele note a fost unul oarecum surpinzator. Eu unul consider ca in acele ore de sport *sau 1 singura ora in cazul meu* am putea face si noi ceva frumos, care chiar sa ne faca placere...fotbal,handbal,volei,baschet sau chiar si tag rugby. Orice ar fi mai frumos decat acele exercitii inutile de gimnastica.
Ora 9. Sincer, aici nu as fi de acord. Vezi tu, in cele mai multe scoli, licee elevi sunt impartiti in 2 serii. Daca ai baga seria de dimineata de la 9 atunci cei de care ar fi trebuit sa intre la 13 ar intra la 14 si tot asa...
Eu unul deja ies in fiecare zi la ora 20 00.
Daca ai face acest lucru s-ar suprapune cele 2 serii intr-o ora si asta nu ar fi de bine intrucat chiar nu sunt locuri in licee, mai ales acum, dupa introducere clasei 0 in scoli.
Un mic plus la ceea ce ai spus tu...
Eu unul as scoate clasa 0 din scoala. Pur si simplu mi se pare inutila...vad zi de zi copilasi de 5-6 anisori care merg pe langa noi, cei de liceu.
Trebuie sa te uiti pe unde mergi ca nu cumva sa calci vreun "pitic". Nu mi se pare okay, cred ca ar fi fost mult mai bine pentru ei si pentru invatatori daca ar fi ramas la gradinite. Gradinitele au ramas goale iar scolile sunt pline de elevi. Nu mi se pare in regula.
Este doar parerea mea.
Bafta!
Da, ai dreptate cu clasa 0, am uitat-o complet. In legatura cu seriile, ar trebuie sa fie scoase turele dupa-masa/dimineata, eu pe principiul asta am mers cand am zis de ora 9. Sa construiasca mai multe licee sau nu stiu ca sa nu mai fie necesare.
Nu m-am gandit la partea cu construirea... Atunci da, este o idee excelenta.
Mentalitatea profesoriilor, salariile lor si anumite lucruri din programa. Nu neaparat scoaterea unor materii, dar reviziurea lor. La materiile de baza sa se axeze mai mult pe intelegearea si stapanirea principiilor de baza si sa nu se mai faca lucruri atat de avansate atat de repede (la mate, chimie si fizica). Pastrarea materiilor de tip desen, muzica si religie, dar schimbarea lor ca si concept. La desen poti invata de exemplu despre curentele artistice, caracteristicile lor, pictori importanti, picturile lor reprezentative etc. La muzica la fel, curente muzicale, compozitori importanti, perioada in care au trait, piese importante pe care sa le poti asculta si pe care sa le poti recunoaste, iar la religie poti invata despre istoria religiilor, principiile pe care se bazeaza, filosofia care sta la baza lor etc.
Sa sa invete lucruri strict necesare pentru o meserie, cei care sunt buni la chimie, fizica, matematica sa poata face performanta dar sa nu il amestece si pe cel care abia stie tabla inmultirii sa faca aceiasi matematica cu cel care e de nota 10. Si sa se puna pret pe comunicarea dintre elev/profesor.
Profesorii. Materia e foarte bine cum e facuta, sa ai o idee despre orice, dar profesorii sunt niste cretini care nu sunt in stare sa predea corect si sa ceara (afara de bani, acolo se pricep) de la copii. Dar stati linistit, o sa ajungem ca americanii, materie mult mai putina, iar copii majoritatea analfabeti. Dar ma bucur ca atunci o sa avem elite care stiu ce vor abia astept sa vad concurs de spelling in Romania(o sa fie vai de noi)
In momentul actual, programa scolara este mult prea incarcata cu materii inutile pe care elevul roman nu le va folosi vreodata in viata. spre exemplu la profil de stiinte ale naturii ( fizica-biologie-chimie) este absurd ca elevul sa religie, desen sau sa ajunga cu matemita la matrice si polinoame de ordin 3 care nu il ajuta la nici una din materiile de specializare!
si nu in ultimul rand, selectarea mult mai dura a profesorilor care, foarte multi dintre ei, nu trec de un test psihologic de dificultate medie!
in concluzie, trebuie elibarata programa de atatea materii total inutile care plictisesc elevul
Eu cred că ar trebui să lase elevul să își aleagă singur disciplinele pentru o viitoare specializare.
anonim_4396 întreabă:
justsmile_1748 întreabă: