Publicitatea are rolul de a te convinge sa achizitionezi un anumit produs/serviciu. Prin urmare, in majoritatea cazurilor, are rolul de a te influenta. Exista insa si campanii de publicitate cu rol de informare (spre exemplu in cazul organizatiilor non-profit, a Politiei, etc).
Publicitatea are rolul de a manipula, de a forma comportamente de consum. Informatiile transmise in cadrul publicitatii ajuta la convingerea individului ca, in momentul in care alege produsul/serviciul respectiv, e mai destept/frumos/cool etc. De obicei, reclamele respecta modelul AIDA- Atentie, Interes, Dorinta, Actiune (nu-l explic mai pe larg, pentru ca gasesti multa informatie pe net si nu numai).
Publicitatea are rolul de a informa, de a convinge si nicidecum rolul de a influenta.Depinde de perceptia fiecarei persoane.
Publicitatea inseamna(n-am spus-o eu)sa vinzi mai mult, mai multor oameni, mai des si pentru mai multi bani.E clar ca rolul ei este de a manevra dorintele si necesitatile noastre.Cata vreme o face dandu-mi senzatia ca sunt un client respectabil nu ma deranjeaza dar cand o face fara bun simt, ca si cum eu depind de ei, nu ei de mine nu ma fidelizeaza si n-as cumpara nici de-a naibii!
Dar mai este si publicitatea gen "unde dai si unde crapa".N-as cumpara produsul urmator pentru ca m-a convins dar apreciez firma pentru ca m-a informat http://www.youtube.com/watch?v=j3QUdN9GAcE
You can shine.
@R3ndark, pe unele posturi de televiziune scrie publicitate, pe unele reclame, insa dupa aparitia cuvantului respectiv, apar mereu clipurile publicitare. Acestea sunt platite de companii care nu investesc banii pentru ca vor sa informeze publicul ca exista pe piata, ci investesc banii sa vanda cat mai mult, sa scoata profit. Tu crezi ca le ca pasa lor sa te informeze ce e bine pentru tine? Atunci de ce ar face reclama McDonald's la tv? Principala lor functie este sa vanda, pentru asta trebuie sa te manipuleze. Este adevarat ca in limba engleza exista advertising - reclamele de la noi- si publicity- care inseamna informare publica- si de ele se ocupa relatiile publice. Din nefericire, traducerea nu este cea mai simplista in limba romana.
Exista campaniile de schimbare de comportamente- impotriva violentei in familie, impotriva drogurilor, fumatului- insa ele nu se incadreaza la publicitate chiar daca le vezi expuse in locurile in care, in restul timpului, vezi reclamele.
Anita, in cazul acesta, nu mai vorbim despre perceptia persoanei. Publicitatea are rol de manipulare, de a convinge targetul sa achizitioneze serviciul/produsul. Din cate carti am citit despre asta, nu am gasit nicaieri ca rolul publicitatii e de a informa. Ce auzi la TV sau la radio ca se recomanda consumului redus de sare, daca esti atenta si alte asemenea, nu sunt incluse niciodata in calupul de publicitate. Guess why.
La cartile de marketing zice ca tipurile de publicitate sunt cele de informare ( a aparut un nou produs! ), de convingere ( cumparati-l!) si de reamintire ( de ex, reclamele la Coca Cola, toata lumea cunoaste aceasta bautura, foarte multa lume o consuma, dar reclama apare pentru a ne spune ca produsul exista in continuare, indemnandu-ne sa consumam si iar sa consumam).
Mai degraba ma simt informata de publicitate, nu influentata, am incercat produse datorita vizionarii unui clip publicitar, iar daca nu mi-au placut, nimic nu m-a facut sa cumpar in continuare.
Din pacate, sunt o gramada de produse sanatoase, care se gasesc in supermarketuri, dar reclame la ele nu am vazut. Manipulata ma simt "la fata locului" din perspectiva pozitionarii pe raft, dar pana la urma, actul de a vinde e un business, nu societate de binefacere.
Publicitatea are rolul de a influenta, avand scop persuasiv.
Vrei sa fac o analogie? E ca si cand cineva incearca sa ma seduca si pune in slujba acestui scop toate armele de care dispune.
Nu infomeaza, deci, ci bulverseaza.
@Dmonik - Hmmm...nu m-am gandit niciodata la asta. Bulversare - in arta seductiei...bun, bun, Sun-Tzu e actual!
ihavenoidealel întreabă:
maury întreabă: