Fiecare materie a rolul ei în viața însă educația muzicala și desenul ar trebui sa fie opțional deoarece nu cu toții suntem talentați la arta...
Sunt destul de mulţumită de sistemul de învăţământ românesc. Învăţăm din toate, şi aprofundăm puternic materii precum Limba Română, Matematica, Fizica, Chimia, Istoria, Geografia. Se fac la nivele mult mai ridicate decât în Ţările Nordice sau decât în Europa de Vest sau America. Ceea ce e important.
Nu sistemul în sine e problema, ci personalul. Profesorii scârbiţi de materia lor, care voiau să facă altceva, dar n-au avut posibilitatea, şi au ajuns profesori, oameni cărora nu le plac copii, sau cu nervii la Pământ. Desigur, există şi profesori care predau din plăcere. Am întâlnit mulţi dintre aceşti oameni de milioane, de care n-ai cum să nu te ataşezi, şi prin urmare, să îţi placă materia lor.
În concluzie, economia e de vină.
Deviez de la subiect.
Cred că ar trebui să existe mai multe materii care să aibă la bază artele, şi să se poată alege. Desenul şi muzica n-ar trebui să fie ambele obligatorii.
Mi-ai plăcea să existe câte o materie care să studieze fiecare dintre cele 7 arte: Literatura (da, ştiu de ora de română, dar mă refer la literatură Universală, şi principiile compuneri, al scrieri unei compuneri, a unei nuvele, a unui roman, tipuri de literatură, etc.), Muzică, Sculptură, Teatru, Desen, Fotografie, Cinematografie.
Să fie la alegere.
Chiar dacă asta nu se poate, mi-ar plăcea să se studieze mai...practic cele două materii: muzică şi desen. Să te înveţe să cânţi la un instrument, să te înveţe diferite metode de desen: în creion, în acuarele, în pastel.
De asemenea, aş considera ideea de a face o oră de sport în fiecare zi, ori o dată la două zile. Chiar şi dacă e după program: de la 4 sau 5. În şcolile din China, copii sunt obligaţi să alerge un kilometru în fiecare zi.
Şi nu aşa cum se fac orele de sport acum: jumătate stau pe bancă, un sfert se târăsc prin sală, vreo 2-3 îşi dau interesul, şi restul' n-au echipament.
De asta nu mai are România campioni. Nu vedeţi cum se împuţinează medaliile la Jocurile Olimpice? Nu din cauza lipsei sălilor sau a antrenorilor. Nu mai există copii dornici, pentru că au uitat ce e sportul.
Ar trebui ca orele de TIC să fie mai puternic conturate. Am în clasă colegi care nu ştiu să editeze un text în word.
Ar trebui mai multă Educaţie Civică. Asta e ceea ce ne lipseşte nouă. Se face în casa a 3a şi în a 7a. E normal? E suficient? Un profesor de istorie nu poate să acopere într-o singură ore pe săptămână, sau în două toate tipurile de guvernare.
Ne lipseşte puterea şi înţelegerea a ceea ce ne înconjoară. Uităm de natură.
Desigur, sunt inteligenţi: genii ai matemticii, ai informaticii, doctori în chimie şi fizică.
Sunt nişte genii.
Dar degeaba, dacă rămânem marionete ale societăţii.
Desi am terminat de mult scoala, intotdeauna am considerat ca religia nu isi are rostul ca materie in orarul copiilor. Profesorii se folosesc de acea ora in mod gresit incercand indoctrinare mai mult...
Toate materiile sunt utile insa mi-ar placea sa se scoata Educatia Muzicala din program deoarece nu toti avem voce...
Religia si Psihologia mi se par inutile iar cele care mi le doresc sa le fac mai aprofundat sunt: engleza, romana si sport
Sincer,muzica,desenul si religia sunt doar de umplutura si doar ajuta media (in unele cazuri).Nu toti sunt talentati sau au aceeasi religie.
De asemenea, in afara de psihologie eu chiar nu le vad rolul materiilor socio-umane in liceu.
Cat despre aprofundat, depinde de fiecare ce ii place
mentholinks întreabă: