"Sunt suficiente?"
Nu, nu sunt.
12 pagini de caiet de mate de pe o saptamana la alta(asta doar la algebra) e insuficient.
Comentarii standard la romana si compuneri cu teme irationale ("eu in ipostaza unei flori"-nu glumesc, chiar am avut aceasta tema)
Esti pus sa citesti aceleasi opere plictisitoare si fara relevanta, cand aceeasi autori din programa, au alte opere mult mai bune.
In manualul de clasa a 9a apare Harry Potter si piatra filozofala (sunt fan HP).Nu citim Harry Potter.De ce?
Fiindca nu e obligatorie si nu e scrisa de un roman/german.
Practic singura carte demna de citit din afurisitul ala de manual si noi trebuie sa citim "Mara".
M-am abatut de la subiect,dar ce vreau sa spun e ca tgemele sunt o prostie in marea lor majoritate.Da,trebuie sa repeti ce inveti,insa ar trebui sa inveti mai multe lucruri utile pentru a te forma ca persoana si lucruri care chiar iti vor folosi in viata,nu lucruri de examen.
Avem atatea ore, si cand alegi, de exemplu, un liceu, nu poti sa alegi orele potrivite pentru tine.NU.Trebuie sa participi la ore despre care stii clar ca nu iti vor folosi in viata fiindca nu au legatura cu ce vrei sa faci in viata(poate ca iti vor folosi, fiindca nici nu sti ce vrei in acest sistem...)
Temele sunt o consecinta a atator lucruri defectuoase ale acestui sistem de invatamant.
Necesare, da, te ajută să aprofundezi subiectul respectiv. Nu-s de acord cu un volum prea mare de teme.
''Esti pus sa citesti aceleasi opere plictisitoare si fara relevanta, cand aceeasi autori din programa, au alte opere mult mai bune.''
La bac nu scrie niciodată in cerinta opera despre care trebuie sa scrii. Poti scrie despre orice carte citita de tine care se incadreaza in cerinte. Autorul poate sa ti-l ceara. Cartea niciodata.
Hmmm,ciudat.
E considerata o carte pentru toate varstele.
Sunt atatea grupuri, atatea locuri in care se dezvolta lucruri despre HP.
De ce?
Pentru ca, in ciuda a ceea ce cred unii, e o serie de carti care dezvolta o multitudine de subiecte si teme diferite.
Poti sa construiesti atatea discutii de la momente simple.
Desigur, la nivel de liceu nu avem nevoie de imaginatie, ci de ciocan, cu care sa batem Mara si Baltagul in capul tuturor...
Nu are legatura cu cultura noastra?
Imaginatia face parte din om.Doar fiindca unii vor sa iesim niste saci storsi de viata, fara viitor din scoala, nu inseamna ca asta trebuie sa se si intample.
Cultura noastra nu e atat de diferita de cea din carti...
Oamenii gandesc la fel, au atitudini ca ale noastre.
De fapt, poti trage multe asemanari cu alte opere romanesti, daca vrei...
"Orice creatie nu apartine genului fantasy nu are treaba cu imaginatia."Nu am zis asta.
Am zis ca facem opere care nu captiveaza, deci nu starnesc pasiunea si imaginatia.
"Nu stiu cine te-a stors de viata". Nimeni.Dar cand te uiti la cei care ies, nu au planuri si daca au, nu stiu exact ce sa faca.
Iti storc si te lasa fara abilitatea de a gandi "logic"(in general, nu pe toti). Scoala produce analfabeti functionali.Scoala produce oameni gata sa invete papagaliceste.
Singurul lucru pe care nu il face e sa te pregateasca pentru viata.
Necesare? Da, cat timp sunt relevante.
Suficiente? Cred că ar fi mai bine sa se mărească volumul de teme DAR ca o parte din teme (40-50%) sa fie opționale. Mai ales lecțiile și materiile care nu folosesc tuturor mai departe.
Astfel o sa ai habar despre ce e habar acolo fără să fi obligat sa faci ceva ce nu îți place.
Normal că sunt. Dar dacă știi lucruri despre țara ta, și atât, nu faci nimic.
Memoria trebuie exersata. Nu o pierzi, ci slabeste(doar unele persoane o pierd)Asta nu înseamnă că nu trebuie să înveți lucruri folositoare.
Plus că e mai bine pentru memorie să înveți o limbă străină decat 50 de lecții la istorie.(nu ca ar fi ceva rău in a învața la astfel de subiecte. Ele sunt foarte importante, dar si alte lucruri sunt importante si nu se pune accentul pe ele)
Cred că temele pentru acasă da, sunt necesare. Prin "suficiente" nu înțeleg exact la ce te gândești, dar în principal, din experiența mea, dar și a cunoștințelor, în învățământul românesc elevii primesc foarte multe teme. Temele pentru acasă au rolul de a recapitula ceea ce s-a discutat și s-a lucrat în clasă și chiar de a înțelege mai bine lecția respectivă. Mai ales în școala generală, îmi amintesc că primeam foarte multe teme, la română și matematică primeam pagini întregi de lucru, iar la restul materiilor primeam exerciții peste exerciții, proiecte peste proiecte, când normal ar fi fost să ca noi, elevii, să primim, în viziunea mea, 2-3 exerciții română, matematică, iar la restul materiilor maxim 2 exericiții. Pentru că dacă elevul primește mai mult de atât, îi va fi foarte greu să rezolve temele, să învețe lecțiile pentru ziua următoare și chiar să se documenteze suplimentar dacă i-a plăcut un subiect anume.
Deci da, temele pentru acasă sunt necesare, însă oferite cu măsură. Altfel nu doar că sunt nefolositoare, ba chiar devin o povară pentru elev!
Nu mi.au placut temele, sa înveți este necesar, temele sunt date ca sa exersezi. Daca întelegi ce îti explica profesorul este distractiv, daca nu, le faci ca sa fie facute (nu bine, bineinteles). Necesar este sa intelegi sa le rezolvi. Cat despre cate exercitii sa fie ca tema: nu cantitatea ci calitatea este importanta.
Imi cer scuze ca intervin, dar sa citesti un comentariu dictat de prof/a, sa-l inveti si sa-l reciti ca un papagal nu iti stimuleaza nici imaginatia nici inteligenta, nici macar memoria. Totul se pastreaza in memoria de scurta durata si se uita de obicei dupa ce ai trecut testul la care iti trebuia acel comentariu.
Cele mai bune activitati pentru imaginatie si inteligenta sunt muzica si desenul, care desigur ca sunt luate in ras la scoala. Canti desteapta-te romane si ai media 10, chiar daca il canti fals. Desenezi o vaza cu flori si ai media 10 chiar daca o desenezi de parca ai parkinson. Daca s-ar pune accent mai mult pe aceste materii care chiar te dezvolta altfel ar sta povestea.
Îmi amintesc ca nu vedeam rostul la teme interminabile care îmi ocupau tot timpul, pe vremea mea ca să zic asa. Nici acum nu le vad rostul sau as fi de acord în volum mai mic cât sa aprofundezi materia.