Eşti în continuare o eroare artificială. Şi ca să înţeleagă tărtăcuţa ta minusculă care-i treaba cu informaţia şi educaţia, o să-ţi zic aşa: Informaţia e că eu îmi dau seama cât de lipsit de perspective intelectuale eşti, însă educaţia ma îndrumă să nu-ţi dinamitez psihicul şubred cu ceva vorbe de pe şantier. Cât despre "educaţia din şcoli" si eficienţa ei, uneori n-ai ce să faci, ca profesor/cadru didactic, dacă de acasă a plecat barbar n-are profesorul/învăţatorul/educatorul suficientă autoritate asupra "şcolerului" pentru a-l aduce pe drumul bunului simţ, cu toate astea, e dator să încerce, cum... de la caz la caz. Dacă trecem din planul gimnazial în cel liceal, lucrurile se schimbă niţel, căci educaţia primeşte alt sens, nu acel de "dădacă" cât cel de mentor. Iar acolo, educaţia se poate face prin exemplul personal al celui ce predă respectiva materie, spre exemplu, am ajuns să ador istoria datorită profesorului de istorie, ce o făcea interesantă. Nu există materii "ce nu folosesc", aşa cum presupune eroarea de mai sus, ci doar profesori ce nu-şi fac materia folositoare. Cam atât.
Pai eu zic ca informatia este un singur lucru, izolat.Educatia este un complex de informatie,informatia si educatia dupa parerea mea sunt mana in mana.Din pacate sistemul roman are o structura proasta, si in loc sa facem copii sa inteleaga materia, le umplem capul cu mult si prost! Si eu patesc la fel! Ei cred ca daca introduc examene la varste mici rezolva ceva, nu este asa.Cel mai bine ar fi ca invatatura sa se mai restranga, parerea mea.Adica un copil talentat la o materie, exemplu:BIOLOGIE, sa nu mai fie asa stresat cu alte materii, ci sa mearga pe aceasta.Asa ar trebui organizat.Nu ca faci tu 1000000 de materii si nu ai posibilitatea sa te pregatesti la nici una cum trebuie!
Informatia este aceea care vrei tu sa o primesti, cea care iti place sa o primesti, de exemplu cand inveti ceva uitandu-te la un documentar la tv iar educatia este ceva impus de guvern si care ne obliga sa invatam chestii nefolositoare, marea majoritate, in loc sa ne concentreze pe un singur obiect de studiu de baga pe gat si ne pune sa asimilam informatii care nu ne convin din punct de vedere moral, invatamantul romanesc este gresit, nu asa ar trebui organizat. ma tem ca fara membre capabile si maini sigure care sa schimbe ceva in invatamantul actual altceva nu putem face.
Desigur, există şi varianta în care, profesorul îşi face materia folositoare dar are parte de erori artificiale. În situaţia respectivă, vorba poporului, unde nu e... nici Dumnezeu nu cere.
Eşti în continuare o eroare artificială. Şi ca să înţeleagă tărtăcuţa ta minusculă care-i treaba cu informaţia şi educaţia, o să-ţi zic aşa: Informaţia e că eu îmi dau seama cât de lipsit de perspective intelectuale eşti, însă educaţia ma îndrumă să nu-ţi dinamitez psihicul şubred cu ceva vorbe de pe şantier. Cât despre "educaţia din şcoli" si eficienţa ei, uneori n-ai ce să faci, ca profesor/cadru didactic, dacă de acasă a plecat barbar n-are profesorul/învăţatorul/educatorul suficientă autoritate asupra "şcolerului" pentru a-l aduce pe drumul bunului simţ, cu toate astea, e dator să încerce, cum... de la caz la caz. Dacă trecem din planul gimnazial în cel liceal, lucrurile se schimbă niţel, căci educaţia primeşte alt sens, nu acel de "dădacă" cât cel de mentor. Iar acolo, educaţia se poate face prin exemplul personal al celui ce predă respectiva materie, spre exemplu, am ajuns să ador istoria datorită profesorului de istorie, ce o făcea interesantă. Nu există materii "ce nu folosesc", aşa cum presupune eroarea de mai sus, ci doar profesori ce nu-şi fac materia folositoare. Cam atât.
anonim_4396 întreabă:
myhu2011 întreabă: