Sa creasca cerintele si sa se incurajeze cat mai mult munca individuala si performanta (premii mari pentru olimpici)
Mai multa munca individuala (teme), cerinte mai grele de evaluare = succes.
Si totusi e un mod de gandire extrem de naiv si gresit din orice punct de vedere. Sa ceri performante mai mari, dar sa nu schimbi nimic e cheia sigura spre EȘEC.
E ca si cum tu esti bucatareasa. Cel mai scurt timp in care poti sa gatesti o prajitura este o ora si 30 de minute. Asta e performanta ta. Eu vin la tine si iti spun ca trebuie sa-mi faci doua prajituri, la fel de mari, in acelasi timp. Fara sa iti pun la dispozitie alte ingrediente, alte ustensile, alt cuptor, sau alte tehnici prin care sa faci lucrul asta posibil. Crezi ca vei reusi sau vei esua?
Cam asta ai spus si tu prin raspunsul tau.
In 2015 ne-am situat conform testelor PISA pe locul 47 din 57.
Daca lucrurile ar fi asa simple si la indemana oricui, sa nu necesite cercetare, sa nu necesite profesori mai buni, sa nu necesite o reforma in toata regula, ci doar sa cerem mai mult, toate tarile ar avea, asa cum are Finlanda, promovabilitate de 90% la examenul de la sfarsitul liceului, la teste serioase, teste pe bune.
Noi in Romania nu putem obtine rezultatele astea nici oferind nota 5 pe cateva sinonime, explicarea cratimei si un text argumentativ in care poti scrie orice vrei.
Nu putem obtine rezultatele astea nici oferind nota 5 la examenul la istorie pentru a copia dintr-o parte in alta cu ghilimele si a raspunde la intrebari simple pe baza textului.
Nu putem obtine rezutlatele astea nici dand teste grila la stiintele socio-umane.
Asta in contextul in care in toate tarile cu performante mai ridicate ca noi muncesc mult mai putin, au mai putine teme, au mai putine ore. Sa vezi ce soc are un elev din Romania cand studiaza in UK.
Daca vrei sa inveti mai multe iti sugerez sa citesti,, O singura scoala pentru toata lumea'' de Salman Khan sau orice carte scrisa de Daniel Kahneman.
Testele Pisa sunt discutabile. De exemplu, Suedia, care are rezultate foarte bune la testele Pisa, nu are specialisti. Fiindca toti elevii ei minunati se pierd pe drum. Asa ca importa in disperare medici, profesori, ingineri. Asta inseamna ca NU isi pregateste copiii pentru viata, ci strict pentru testele Pisa. Si asa ajungi sa te duci sa te trateze un imigrant care a facut o facultate de medicina extrem de slaba si care a facut un curs foarte sumar de limba suedeza. Nu prea va intelegeti, el nu prea stie ce sa iti faca, noroc ca tu esti un om sanatos, dar si acnd nu esti, te duci repede si eficient.
CE gresesti tu este ca nu cunosti nivelul de performanta posibil. Un elev roman acum este bucatareasa care poate face prakitura in 90 de minute si cu un gust genial, dar care este supus cerintei: faceti prajitura in 30 de zile, si aveti grija doar sa nu fie otravitoare. Eu zic sa le cerem sa o faca acceptabila, in 4 ore.
Si, in plus, daca va iese delicioasa, veti primi un premiu foarte mare.
Scuze, in loc de Daniel Khaneman voiam sa scriu Sir Ken Robinson. Este un pedagog de elita si merita citit.
Crede-ma ca si eu si orice om normal la cap ar vrea ca situatia sa se imbunatateasca in Romania. E nevoie de ce spui tu, e nevoie de teste mult mai dificile, pentru ca bacalaureatul a devenit un soi de gluma proasta pentru toti cei care nu dau bacalaureatul la matematica. Dar lucrurile nu se vor schimba cat timp avem judete cu 25 de licee cu promovabilitate de la 75% si 20% si doar 4 licee de elita. Daca am avea doar licee cu profesori care sa se ocupe de elevi asa cum se ocupa profesorii care predau la scolile de elita, atunci am ajunge in alta parte.
De obicei elevii care nu sunt la licee bune sunt desconsiderati si sunt tratati mai degraba ca si persoane cu nevoi speciale decat ca viitori stalpi ai societatii. Stiu ca suna dur, suna urat, dar cam asta e adevarul. Vine o profesoara noua,, Aha, deci aici m-au pus astia sa vin. La voi, mhm, mhm. Nu stiti franceza nu? Stiti sa copiati din carti macar?'' Si elevii chiar ajung sa-si asume rolul primit, ajung sa creada ca sunt prosti, ajung sa creada ca nu merita sa invete si sa se mai chinuie inutil.
Exista profesori care nu fac nimic la ore. Eu nu am facut nici logica, nici psihologie, nici sociologie, nici economie si nici filosofie in liceu. Adica deloc, deloc, pentru ca profesorul nu a fost in stare sa se impuna ca profesor si sa-si predea materia. Am invatat singur la psihologie pentru examenul de bacalaureat si l-am luat cu o nota mare. Foarte multi nu au fost atat de norocosi si l-au picat pentru ca nu au putut sa invete singuri.
Profesoara de limba romana venea odata sau de doua ori pe saptamana in contextul in care eram la filologie. Si cand venea nu verifica temele. Nu am rezolvat la clasa nici macar un singur test de bacalaureat cap coada. Vorbeam :, la 1 e simplu ca iti da sinonime, la 2 e usor, la 3 nu are rost sa te complici ca il faceti voi pana la urma, la aia cu interpretarea stiti si voi de epitete, comparatii, nu am cu ce sa va ajut si la ultimul subiect puteti sa invatati din carti. Eu chiar nu glumesc acum, asa ne-a,, pregatit'' profesoara de limba romana pentru bacalaureat.
La engleza situatia a fost EXACT ca la stiintele socio-umane. Profesoara nu a fost in stare sa se impuna, nici nu prea avea chef si pana la urma a ajuns sa stea la catedra si sa se uite la noi si noi la ea. Si noi, elevi la filologie nu am mai avut parte de nicio ora de engleza din clasa a IX-a.
La literatura universala tin minte ca ne-a pus sa copiem ceva referat ca sa ne puna doua note si sa ne lase in prostia noastra.
Situatia la franceza am prezentat-o mai sus.
Si gandeste-te ca asta a fost situatia la unul din liceele cu rata promovabilitatii peste 70%. Nu cred ca stii situatia in liceele in care rata promovabilitatii e de 50%. Cum avem noi pretentia sa avem un invatamant de calitate cand 22 de licee din judetul in care locuiesc, au o situatie mai proasta decat liceul in care am invatat eu?
Intrebarea mea este : crezi ca daca o sa le bagi mai multe teme si teste mai grele vei rezolva ceva in fostul meu liceu? Vei rezolva ceva in liceele cu 50% promovabilitate, cu 45% promovabilitate si chiar cu 20? Eu tind totusi sa cred ca nu.
Avem nevoie doar de licee de elita, doar cu profesori de exceptionali, ca sunt destui si nu ii baga nimeni in seama.
Eu cred ca trebuie sa inceapa de la parinti si deci de la elevi. Nu vom avea profesori exceptionali fara elevi cuminti si interesati. Daca parintii si-ar invata copiii ca in scoala intri cu respect si recunostinta, ca intotdeauna la ora esti 100% atent, ca faci intocmai ce zice profesorul, ca il respecti cu adevarat, ca toate temele se fac cu atentie, ca se invata obligatoriu ora de ora, ca nu lipsesti decat cand esti foarte bolnav, ca trebuie sa incerci din rasputeri sa faci performanta, ca trebuie sa ii respecti si sa ii protejezi pe cei care fac performanta, atunci scoala ar deveni atragatoare pentru profesori buni si lucrurile s-ar rezolva.
In plus, ar trebui ca nu toti copiii sa ajunga la liceu. Cei mai putin inteligenti ar trebui sa se apuce sa invete o meserie, iar la 18 ani sa inceapa sa munceasca, cu scopul de a aduce bani in sistem, pentru ca acei copii care fac performanță sa aiba cele mai bune conditii. Eu cred ca asta trebuie sa inteleaga si parintii si copiii: te duci la școală ca sa inveti cat poti tu de mult si de bine. Daca nu esti printre cei buni, faci toate sacrificiile necesare ca sa aiba conditii perfecte cei foarte buni. Si sa nu uite nimeni ca scoala este un privilegiu pe care trebuie sa il pretuiesti maxim.
Sistemul e deja organizat asa, exceptand premiile mari, si totusi e varza.
In vreo 10 ani macar, daca mai putin nu se poate, sper sa pice odata si pentru totdeauna sistemul asta bolnav, si sa se adopte unul nou ca-i varza.
Sunt atatea greseli in postul acesta incat nu stiu de unde sa incep, o sa presupun ca esti la fel de informata in privinta pedagogiei cum sunt doamenele cu vaccinurile.
Da, ce ai si tu mai sus e exact paradigma actuala, ce se asteapta de la elev si cum este pus in grija unui profesor ca o papusa in mana unui papusar. Este o paradigma clasica, romaneasca in care copilul nu e vazut ca o fiinta care gandeste ci ca un recipient care trebuie sa stea cuminte si sa fi umplut cu informatii.
Imi pare de-a deptul trist ca elevul trebuie sa intre la ore cu "respect si recunostinta" ca intr-o biserica, ca trebuie sa fie mereu atent chiar daca numeroase voci (avizate in ale pedagogiei) au spus ca programa actuala este dificila (deci nu poate sa fie mereu 100% atent), orele sunt organizate dezastruos (din nou greu sa fii 100% atent) si materia este de multe ori irelevanta si nu pregateste elevul pentru situatiile cu care se va confunta in viata de adult (de ce sa mai fie atent?).
Nu zic ca elevii nu ar trebui sa acorde importanta scolii, dar aceasta paradigma traditionala a noastra exacerbeaza fara nici o baza importanta temelor, prezentei, ordinii si mereu mediatizata dar prea mica performanta. Elevii sunt in primul rand copii si cel mai important lucru este sa ii lasi sa fie copii si mai apoi elevi, imi pare rau daca scoala pe care ai prins-o tu si care crezi ca te-a facut om a fost altfel, nu ai reusit datorita ei ci datorita tie.
Ultima remarca, cea cu privire la inteligenta, este pur si simplu gresita. Este demonstrat faptul ca la un IQ normal (90-100) orice om poate excela in cel putin un domeniu, deci nu, acesti copii nu ar trebui trimisi la lucru atata timp cat isi doresc sa isi continue studiile. Daca iti doresti o tara domintata de patura proletara ai ajuns cu 28 de ani prea tarziu in peisaj pentru ca din nou.s-a dovedit ca acest sistem este nefunctional.
Elevul trebuie tratat ca pe un partener in actul educational, el trebuie sa poata decide ce vrea sa invete si ce vrea sa devina. El trebuie tratat cu respect si asistat in incercarea lui de a deveni adult, trebuie sa poarte responsabilitatea dar sa aiba mereu alaturi parintii si dascalii pentru asistenta in momentele de cumpana.
Ziceai mai sus de perfomanta suedezilor de a nu fi in stare sa produca suficienti medici, amuzant, avand in vedere ca au printre cel mai bune rapoarte de medici/mia de locuitori in timp ce ai nostri iau calea exilului. Poate ca la ei au probleme de limba (si vor avea ami cativa ani) noi nu vom avea medici cel putin vreo 10 (si daca nu se schimba ceva repede vreo 20).
Deci ce pot sa zic. sper sa nu te auda domnul Dragnea ca doar de validare mai are nevoie acum.
Am fost într-o școală generală ]n care eram jignită de profesori că eram grasă, alții că erau mai bruneți, mai scunz etc. Am fost la un liceu de „elită" și totuși unii profesori ne tratau ca pe niște rahați cu ochi; un liceu în care profesoara de română nici măcar nu folosea propriile cuvinte pentru a preda, ci ne prezenta totul de pe cărțile de eseuri pe care le foloseam și noi pentru a învăța pentru bac și critica elevii care foloseau neologisme mai puțin utilizate, pe motiv că vor să se dea în stambă; un liceu în care profesorul de matematică ne spunea prin subtilități că suntem infecți, iar exemplele pot continua.
Și elevii au multe de schimbat, dar nici cu profesorii nu mi-e rușine. Degeaba sunt ridicați în slăvi, că și dintre ei sunt prea puțini dedicați meseriei.
Nu, sistemul nu mai e organizat asa de la inceputul anilor '90. Imi amintesc ca manualele noastre erau aproape de doua ori mai groase, ca la clasa a patra deja faceam mai mult de 6 ore teme pe zi (pentru performanta) si ca pentru a lua un 10 trebuia sa stii mult mai mult decat era scris in manual si in caietul de clasa. Si bunicii nostri invatau mai mult de atat.
Invatamantul trebuie reorganizat de la gradinita.
-Copii trebuie sa primeasca de la scoala mai mult decat informatii. Invatamantul trebuie sa ofere elevilorinformatii cu privire la munca in echipa, respectul reciproc, gandire critica, analiza si sinteza.
-Trebuie schimbata paradigma si evaluarea sa nu se mai concentreze pe abilitatea elevilor de a stoca informatii ci pe abilitatea lor de a le folosi si interpreta.
-Trebuie triata materia incat sa se rezume la informatiile cu adevarat importante din fiecare materie. Orele castigate aici trebuiesc folosite pentru ore de edicatie civica, activitati in echipa si alte lucru similare pentru a ii invata cum sa fie oameni nu elevi.
-Elevii trebuie implicati in actul de invatare, trebuie sa aiba posibilitatea de a alege ce vor sa studieze in mai mare masura si pe ce vor sa se concentreze
-Elevii au nevoie de consiliere profesionala in cariera dar si persoanla. Scoala ar trebui sa identifica familiile cu probleme si se asigura impreuna cu institutiile statului ca elevul nu este maltratat acasa, ca are macnare si nu traieste in conditii inumane.
-Elevii care provin din medii defavorizate trebuie ajutati de statul roman sa isi finalizeze studiile, in momentul acest numarul de elevi din emdiul rural care temina facultatea este incredibil de mic comparativ cu cei care provin din mediu uban.
-Orele de religie ar trebui transformate in sensul introducerii tuturor religiilor in programa, nu doar a uneia (ortodoxa sau catolica). Aceasta materie ar putea fi o baza solida in cultura generala a elevilor.
-Salariile din invatamant trebuie crescute serios incat invatatamentul sa atraga cei mai buni absolventi de facultate catre profesorat, nu pe cei mai slabi (cum e in momentul de fata). Am ajuns in situatia in care studentii care abia isi iau examenele ajung sa le prede copiilor, chestie care ne baga intr-un cerc vicios.
-Trebuie reintrodus invatamantul profesional pentru a intari industria.
-Avem nevoie de mecanisme efciente pentru a masura calitatea actului educational si a reda prestigiul diplomelor..care in momentul asta e la pamant din cauza numarului urias de plagiate.
Si as putea continua.
Cred ca nu are rost sa discutam existenta dovezior, instantele deja au decis asta cand au inceput sa ii condamne pe responsabili. Cat despe legalitate, esti prima entitate ganditoare din secolul asta care a gasit motivatie legala pentru genocid - felicitari.
Sa se promoveze gandirea critica,curiozitatea, sa iubiti stiinta,sa fiti curiosi,sa intrebati mereu de ce x sau y, sa nu se promoveze stiinta ca o dogma, religie, credinta, sa fiti educati, sa aveti parte de consiliere psihologica, multe ar fi de schimbat, din pacate nu se va schimba nimic
Ar trebui ca de la gradinita sa ii invete ca orice om merita respect, indiferent de statutul social sau financiar pe care il are. Ajung unii in clase de gimnaziu si se uita de sus parca la personalul auxiliar din scoli (oameni care se ocupa de curatenie, paznici, etc.). In Romania stam prost cu respectul.
Cat despre invatat, consider ca sistemul este destul de bun. Se mai pot face ajustari.
Ce trebuie sa se schimbe sunt elevii si parintii acestora, dar si crescute salariile profesorilor.
Vad ca ai tendinta de dai vina pe externalitate, locusul de control iti explica acest lucru.
Invataturile sunt asa cum sunt, insa tu te poti disciplina indirect daca ii respecti protocolul.
Steaua Polara te ajuta sa ai un Nord, sa te orientezi sa ai un scop.
https://www.damaideparte.ro/......ordul-tau/
Treaba este ca este greu sa ajungi la un final, pentru ca oamenii nu pun in miscare comportamentul directionat catre acel final/obiectiv, pentru ca se deviaza si umbla in alte directii. Trebuie pastrata directia catre acel obiectiv, iar lucrul acesta tine de disciplinare. Trebuie sa stii sa pui in miscare acest --comportament directionat catre scop-- prin vointa iar lucrul acesta nu este simplu. Este nevoie de putere de vointa, pentru ca instinctele si realitatea exterioara ne distrage de la obiectiv.
Cineva spunea ca recompensa se gaseste in efort, nu in rezultat.
Dupa aceea mai spunea ca exitul este 1% inspiratie si 99% transpiratie.
Trebuie sa iti faci un obicei din a studia, trebuie sa repeti de multe ori:
Studiu, studiu, studiu studiu, si sa iti formezi un obicei din asa ceva.
Actiunule astea sunt foarte importante, un muzicant pentru a interpreta o melodie, a avut nevoie de repetitii. Un sportiv la fel, un programator care construieste programe cu algoritmi la fel. Ei se libereaza de tot ceea ce ii ingreuneaza ca sa se concentreze pe aceste obiective.
Sunt multe lucruri de vorbit pe tema asta de aceea nu vreau sa incep subiectul asta, pentru ca nu vreau sa incep iar spirale, pentru ca pierd timp si greu ma mai debarasez de ele.
Trebuie sa porti razboi pentru cunostinta, forteaza-te mai intai sa citesti, si dupa aceea ai timp sa te corectezi. Intreaba, cauta, investigheaza, persista, nu iti pierde orizontul, speranta, pentru ca acestea au o rezolvare. Crede in ea, chiar daca nu o poti atinge inca.
Un pic cate un pic, se depoziteaza acolo, concentreaza-te macar sa intelegi o idee in fiecare zi, persevereaza pentru ca asa chiar daca esti ultima, pana la urma vei ajunge si tu la linia de sosire.
Primul pas este sa stii sa incepi, sa pui in miscare, sa initiezi-- COMPORTAMENTUL DIRECTIONAT CATRE SCOP-- Faptul acesta insemna lucru, invatare, efort, actiue, actiue actiue! Si trebuie sa mai ai grija sa te concentrezi mai mult pe calitate nu pe cantitate, ca asta o sa te faca mai mult sa obosesti si este facuta doat pentru a pierde timpul. Trebuie sa stii sa fii selectiva, si sa economisesti informatia aceea inutila.
Scuze daca am avut greseli de scriere, ca ti-am facut comentariul asa repede.
O sa iti trimit in privat niste documente selectate de mine, care ma ajuta sa ma motivez, doar ca trebuie sa le traduci tu, ca eu nu am timp.
Foarte multe, dupã parerea mea scoala ar trebui sa gaseasca hobbyurile elevilor si sa-i invete cum sã facã bani din ce le place. Cum sa gestioneze banii si mult management, celelalte materii ar trebui scoase asa elevii pot fi in echipe si sã de ajute cu informatii in domeniul care vor sã-l urmeze.
Dar din pacate scoala invata elevii cum sa munceasca pentru altii nu ei singuri sã poata sa deschida o afacere de viitor.
Eu daca as fi conducatorul absolut al Romaniei, as face schimbarile ce Hitler le-a produs cand a ajuns cancelar. Dar si schimbari din idei proprii:
_as concedia toti profesorii de chimie, logica, psihologie, educatie anteprenoriala, religie, etc. (profesori ce predau materii ce nu ajuta pe nimeni);
_as anula liceul, in perioada 14-18 ani, elevii ar fi trimisi intr-o tabara speciala unde sa se pregateasca pentru viata; profesorii predand materii normale folositare-n viata ca si matematica si geografia, etc. dar elevii ar avea si educatie militara despre cum sa se descurce cu munca-n echipa/ independenti si cum sa supravieturasca in salbaticie si viata;
B A R B A T I A S F A C E D I N E I!
Nici unul n-ar ajunge corporatist sau sclav modern.
https://www.youtube.com/watch?v=oDMu4QylVRQ
Foarte inteligent sa concediezi profesorii care predau,, materii inutile'' cum ar fi chimia, logica, psihologia, educatia antreprenoriala si religia. Asta daca nu te deranjeaza ca nu vei mai avea medici competenti care sa stie ce efecte au substantele chimice din medicamente asupra pacientilor si ai ucide practic farmacologia.
Chimia sta la baza evaluarii substantelor nocive din mediu, de la apa pe care o bei tu de la robinet pana la aerului pe care il respiri.
Legat de psihologie, poate tie nu iti trebuie, dar parintilor cu copii cu autism le trebuie, copiilor cu deficiente de vorbire le trebuie, oamenilor aflati in depresie le trebuie si chiar oamenilor care vor sa devina cea mai buna versiune a lor le trebuie.
Logica probabi nu o sa iti foloseasca la nimic tie. Dar poti sa te intrebi la ce i-a folosit lui Alan Turing logica in viata si de ce nu a fost un simplu nene care sa-si vada de treaba lui si de ce a ajuns parintele informaticii moderne prin inventarea computerului care a spart codurile secrete ale nazistilor.
Mi se pare chiar amuzant si absurd faptul ca tu vrei sa anulezi educatia antreprenoriala, desi nu vrei corporatisti, intr-o tara ca Romania in care nu gasesti elevi care sa spuna,, vreau sa-mi deschid o afacere'', intr-o tara in care inscrierea la facultate a devenit o norma sociala. Educatia antreprenoriala e esentiala pentru o societate sanatoasa, eu as face obligatorie materia asta pe toata perioada liceului, 4 ani. Dar nu asa cum e acum, ci cu aplicatii practice, nu teste din defintiile din manuale. Elevul trebuie sa stie cum sa-si deschida o afacere, de unde sa inceapa, cum poate obtine fonduri, ce presupune un imprumut si in ce conditii se realizeaza, unde sa apeleze, cum sa realizeze corect o cerere, totul sa fie concret.
Si ai zice ca finalitatea la care a ajuns Hitler ti-ar da niste indicii cu privire la cat de bune au fost polititcile alea
Nu din cauza Național Socialismului, Germania a pierdut războiul. Cum nu din politica domnitorilor, romînii din vremea aceea au ajuns sa fie invadați de otomani si sa platească tribut.
De exemplu, te căsătorești și iți faci o familie. Și din cauza ideilor tale conservatoare despre cum se cheltuiesc banii și cum ar trebui să se traiască intr-o casă, familia ta este cea mai bogata din tot blocul. Dar iți faci dușmani și iți asasinează toata familia. Asta înseamnă că ideile tale conservatoare au fost de vină pentru asasinat? Nu. De vina a fost strategia ta proastă despre gestionarea conflictelor cu dușmanii.
Hitler dacă nu invada Polonia și nu exista Al II-lea Razboi Mondial, noi acum am fi fost intr-o Europă de extremă dreaptă, fară terorism și unde statul are grijă de cetațenii lui. Dar strategia militară a fost de vina, nu politica financiară sau socială.
Și comuniștii sunt dictatori și ideologia lor se bazează și pe aceleași idei ca și Național Socialismul, dar au invins. Și uite cum China este o putere mondială. Și uite cum America (țară democrată) este un castel din lut, ce trebuie să invadeze țari pentru a supraviețuii. Și uite cum in democrație cumperi salam cu soia, Google știe tot ce faci, mori de foame in secolul 21 și la putere nu pot sa ajungă decît cei ce au bani și nu cei competenți.
Urmatorul pas va fi sa ne inviti la un mars al noii dreapte? Tocmai ai ridicat in slavi un regim care a omorat 6 milioane de everi si inca unul care planuieste sa intruduca un sistem de clasificare a populatiei incat sa poti face anumite chestii doar daca esti considerat de partid ca fiind vrednic.
Inteleg ca in momentele de cumpana oamenii se indreapta catre nationalism dar istoria ne-a dovedit ca niciodata nu se termina bine.
Și din vina cui am ajuns in asemenea momente?! Din vina a ce orientare a politicienilor, din vina a ce politicieni și din vina a ce decizii politice!? De ce am continua pe același drum dacă este evident că ideile financiare și sociale actuale sunt falimentare? Popoarele trebuie să ajungă la marginea prăpastiei ca să iși dea seama că trebuie o schimbare de perspectivă?
Cînd nu voi mai putea trai in Europa, viața ce o traiesc acum, voi emigra! Eu nu voi sta pe vapor, vazandu-l cum se scufundă zi de zi, sperand intr-o salvare, a partidelor politice, din a căror vină s-a ajuns la aceasta situație.
In momentul asta umanitatea isi traieste cele mai bune zile, pe toate statisticile si pe toate comparatiile cu toate celelalte perioade istorice. Din moment ce am ramas fara probleme interesante, gen razboaie am inceput sa fim deranjati de religii, opinii, pareri, vecini etc.
Daca viata care vrei sa o traiesti in Europa este cea pe care ai descris-o pana acum in aceasta conversatie nu putem decat sa speram ca vei emigra cat mai repede.
N-am scris despre viața mea. Unde ai citit despre ce fac eu toata ziua?!
Profesorii aia obositi sa dispara
Mai putine ore pe zi pentru scoala, mi se pare total aiurea sa ti un copil la scoala 8 ore.
Temele pentru acasa, mai putine ori deloc
Mai mult sport
Ore de sexologie
Ore de educatie civica, umanitara, sociala ecologica, in schimbul orelor idioate de dirigentie
Alocatii mai mari
Orice copil care se duce la scoala ar trebui sa primeasca gratuit transport pe autobus, tren ori alte mijloace de transport
Hrana, daca tot ii tine 8 ore ca pe sclavi si vor sa iasa din ei doctori, avocati si informaticieni etc etc.
Sa ii invete pe copiii claselor 5-8 sa bata un cui, sa manuiasca un ciocan, sa taie niste lemne, sa faca focul, sa monteze un cort, ce sunt ratele si cum se platesc, cum se face un cont bancar, ce-i aia o extractie, comision, dobanda, impozit, sechestru, intabulare si multe multe altele care sunt la ordinea zilei si nu te invata mai nimeni. Ar fi un inceput promitator.
În primul rând ar trebui scoși din învățământ profesorii care nu mai au răbdare să predea... fac un abuz de putere și când nu le convine ceva dau note mici.
În al doilea rând ar trebui să se pună baza pe practică chiar și la liceele umane... în domenii care țin de profilul specific.
anonim_4396 întreabă:
queen8520 întreabă:
supadeceapa întreabă: