| sonya a întrebat:

Ce solutii ati propune pentru ca sistemul universitar sa integreze mai usor studentii pe piata muncii?

8 răspunsuri:
| Minnie a răspuns:

Lovindu-ma de acest lucru si observand si alte culturi, natii, tari cum vreti sa zicem, as propune sa se puna mai mult accent pe practica in locurile de munca specifice (in fabrici, firme de avocatura etc - macar ca studentul sa stea putin acolo pe un scaun si sa observe sau sa fie pus la munci f usoare dar care sa il ajute sa inteleaga mai bine meseria). Sunt inginer mecanic dar nu am notiuni clare despre nimic specific, doar teorie. Sunt specializata si am master in managementul sistemelor de mediu si cu toate astea, seful meu, care nu are niciuna din "scolile" mele stie mai multe despre aceste domenii decat stiu eu dupa ani multi de invatat doar teorie, teorie si calcule si desene pe hartie. Pana sa ma angajez, eu, practic nu stiam sa fac absolut nimic. Am avut noroc ca am avut de la cine invata si incet incet am inceput sa inteleg ce am invatat la facultate. Sa fie mai multe cursuri "libere" sa zic asa, studentii sa comunice unii cu altii, sa iasa in fata, "la tabla" sa vorbeasca despre un subiect, sa faca practica indomeniul de activitate cat de putina se poate ca fara a intelege ce inveti nici nu te poti angaja pe meseria care scrie pe diploma. Intotdeauna vei zice "nu stiu ce am invatat la scoala dar stiu sa tehnoredactez- ma fac secretara, stiu sa coafez ma fac coafeza nu jurist etc.Idealul e sa te angajezi pe ce ai terminat facultatea

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

As propune ca deoacamdata sa se vada clar ca nu-i cerere.Si daca nu-i cerere de asa ceva unde sa-i integrezi? In spatiu?

| sonya explică: