Pai cam tot ce ai invat din clasele mici pana acuma.La romane trebuie sa inveti toata gramatica si sa stii foarte bine sa faci eseuri.La biologie la fel, dar oricum faceti recapitulare la scoala!
Pai toata problema este ca eu am terminat liceul de 3 ani si vreau sa ma pregatesc pentru bacul din 2017...Este complicata oarecum situatia Si nu stiu cam ce sa invat...
La biologie:
Programă Bac Biologie vegetală și animală | Clasele 9-10
Diversitatea lumii vii
Noțiuni introductive
Conservarea biodiversității in România
Celula - Unitatea structurală și funcțională a vieții
Structura, ultrastructura și rolul componentelor celulei
Diziunea celulară
Ereditatea și variabilitatea lumii vii
Concepte: eraditate, variabilitate
Mecanismele transmiterii caracterelor ereditare
Recombinare genetică prin schimb reciproc de gene
Determinism cromozomal al sexelor (fară subtipuri)
Influența mediului asupra eredității (mutații, clasificare, factori mutageni)
Țesuturi vegetale
Țesuturi animale
Funcțiile organismelor vii
Funcții de nutriție (nutriția autotrofă, nutriția heterotrofă, respirația, circulația, excreția)
Funcții de relație (sensibilitatea, locomoția la animale)
Funcția de reproducere (reproducerea la plante, reproducerea la om)
O lista mai detaliata ai aici : https://liceunet.ro/ghid-bac-biologie-vegetala
La romana : In primul subiect se lucreaza doar pe text. Parerea mea e ca ar trebui sa te uiti pe cateva variante de bac sa vezi exact despre ce este vorba.
La subiectul 2 ai de facut un text argumentativ. Aici trebuie sa-ti exprimi opinia despre un anumit lucru. Ai aici structura unui text argumentativ :
1. Enunţarea ipotezei: alcătuirea unui enunţ clar, care conţine teza/ideea ce urmează a fi demonstrată, dar şi exprimarea propriei opinii faţă de aceasta. Se pot folosi verbe de opinie: a crede, a considera etc.
2. Argumentarea propriu-zisă (Formularea argumentelor): enunţarea a două sau mai multe argumente pro şi/sau contra ipotezei enunţate şi susţinerea lor (exemple, citate, prezentarea unor întâmplări, opinii de autoritate, comparaţii care să scoată în evidenţă ideea susţinută).
Argumentele se punctează prin formulări pregnante, care au rolul de a anunţa că urmează ceva important, solicitând în acest fel atenţia interlocutorului / cititorului: pentru că, deoarece, faptul se explică prin, de exemplu, la fel ca, având în vedere faptul că…, spre deosebire de, în primul rând, în al doilea rând, într-o ardine de idei, în altă ordine de idei etc.
3. Formularea concluziei: întărirea ipotezei, prin reluarea sa în mod nuanţat, dacă argumentarea a demonstrat teza enunţată iniţial; contrazicerea ipotezei, dacă argumentarea a demonstrat ipoteza respectivă. Se utilizează diverse cuvinte persuasive: în mod sigur, evident, clar, prin urmare, aşadar, în concluzie etc.
La subiectul 3 : ai aici 90 % din programa obligatorie : https://liceunet.ro/bacalaureat/romana/programa
Eu sunt a 12-a si cam asta invat. Acum alegerea iti apartine daca vrei sa oferi atentie la ceea ce ti-am spus.
Spor la invatat si multa bafta!
Adi1987 întreabă: