| CIVIC1 a întrebat:

Cu toții am auzit ca materia predată în școala românească, inca din comunism era cu 2-4 ani mai înainte decat cea predata in scolile din tările occidentale.
Dac e asa, de,, eficienta,, aceasta incarcare suplimentara cu informatie a elevului in scoala, de ce Romania nu a depășit economic țările occidentale.


Va rog răspunsuri responsabile, fara ironie, ipocrizie sau alte forme de violenta.

6 răspunsuri:
| mODIN a răspuns:

Nu am auzit niciodata ipoteza asta legata de materie.

Iar Romania nu a depasit economic tarile din vest pentru ca nu a avut privilegiul unor secole consecutive de independenta si democratie. Comparativ cu celelalte tari fost-comuniste, Romania chiar e incredibil de dezvoltata, de fapt, sa nu mai zicem de faptul ca Marea Unire a avut loc abia acum un secol. Doar educatia nu poate schimba semnificativ genul asta de dezavantaje pe care le avem fata de statele din Vest.

| CIVIC1 explică (pentru mODIN):

Elevi romani ce au plecat cu parintii in tari occidentale au concluzionat ca ceea ce su invatat in scoala romaneasca de ex. in clasa a V--a, in tara respectiva era materie de clase, superioare, cl.a-VII-a, a VIiI-a
Subiectul e foarte exemplificat pe net, dar necesita interes in cautare.

| MeisterSchnitzel a răspuns:

"Dac e asa, de,, eficienta,, aceasta incarcare suplimentara cu informatie a elevului in scoala,"
Ia, explică-ne tu, analfabetul ***, ce înseamnă educație de calitate! Spune-ne tu cu alea trei clase ale tale că n-ar trebui copiii să învețe ecuații de gradul doi și să-l citească pe Eminescu, că li se-nfierbântă creierul sărăcuților.
România a ajuns în halul în care a ajuns tocmai fiindcă se face școală în bătaie de joc. În gimnaziu se învață, chipurile, două limbi străine. Cum îți explici că ies absolvenți de a VIII-a care nu știu nicio limbă străină (inclusiv româna, care e ca o limbă străină pentru ei) după ce au învățat patru ani, timp de două ore pe săptămână (poate chiar mai mult dacă fac intensiv), două limbi străine? Cum naiba îți explici asta?
Dar pe maimuțoii ăștia cretini din tribuna Parlamentului care nu știu nici să scrie bine, pe ăștia cum mama lor îi scoți? Habar n-au de istoria țării, de geografia ei, n-au mai pus mână pe o carte de când au terminat liceului - plebea asta împuțită ne conduce nouă țara! Și tu te miri că merg lucrurile prost? Cum naiba ai vrea să meargă?
Și uită-te și la alegători, ce stupizi ordinari ne infectează țara! Ăștia ies la vot o dată la patru ani, când își scot populiștii turma să-i voteze. Bovinele astea au pus dobitocește ștampila în dreptul numelor celor mai mari tâmpiți pe care îi are țara - tu te miri că merge rău?

| CIVIC1 explică (pentru MeisterSchnitzel):

Nu stiu cui va adresati cu acest limbaj violent.

| Anee1667 a răspuns:

Sunt studentă și spun cu sinceritate că materiile predate în școli sunt destul de ok. Nu m-am chinuit niciodată să învăț și n-am fost vreo elevă model. Dar problemele elevilor români în legătură cu învățatul materiei constau în faptul că marea majoritate lasă totul pe ultima sută de metri un fel de regulă nescrisă nu ai nevoie de ea momentan, nu o înveți. Normal că materia e grea când nu suntem constanți și învățăm doar la nevoie. Teză? Învățăm înainte cu o săptămână materia de pe un întreg semestru. Test? Învățăm cu 2 zile înainte. Apoi ne plângem că e greu.
Informație prea multă? Uneori mi se părea prea puțină, majoritatea materiilor se concentrează pe cele mai importante lucruri, ba chiar uneori ar trebui să existe această informație suplimentară pentru cei care sunt mai interesați de respectiva materie sau pentru cei care nu o înțeleg foarte bine e o sursă eficientă de clarificare a anumitor noțiuni.
Inițial, ca orice elev mi-am spus „ E inutil să învăț asta!" apoi m-am lovit de ceea ce nu am învățat ani mai târziu și m-am gândit „ Ce bine ar fi fost dacă aș fi acordat mai multă atenție la momentul potrivit", mulți or să spună „ La ce bun? Uiți oricum!" și au dreptate, au dreptate pentru că nimeni nu învață corect, ci mecanic, prea puțini încearcă să înțeleagă o o definiție, un exercițiu pentru că e mai ușor să înveți doar când îți trebuie fără să acorzi prea multă atenție la ce înseamnă sau să lucrezi după un model fără să înțelegi de fapt de ce se rezolvă așa.
Și începem să practicăm asta încă de mici: privim temele ca pe o povară „Uite câtă temă a dat și doamna asta!", „Nu mai citesc asta că nu m-a pus.", „ Nu învăț că oricum nu-mi trebuie.", apoi spunem „ Ce mult e de învățat, nici doamna asta nu și-a făcut treaba, nu a explicat cum trebuie, nici n-am făcut asta"; să menționez și faptul că majoritatea copiilor au deja telefoane? (poate chiar din clasa 1) și-apoi de ce să faci tema de unul singur când rezolvarea e la două click-uri distanță? Brainly, google, chatgpt, economisim timp, tema este copiată iar elevul e fericit poate în multe cazuri primește și o notă mare pe ea. De ce să căutăm pe internet lucruri suplimentare care să clarifice ceea ce nu s-a înțeles când de fapt nici nu ai nevoie să înțelegi pentru că temele le găsești deja rezolvate.
Materia pentru clasele I-IV este destul de ușoară, nu foarte pompoasă și pune bazele la ceea ce urmează să se facă în clasele V-VII (deci dacă alocuri pare prea mult e justificat, învățarea se face gradual, progresiv )într-adevăr ceva mai greu aici (matematica și româna bineînțeles) însă din nou părerea mea este că fiecare lucru este folositor și te vei întâlni cu ele unde oare? La liceu(mai puțin cu analiza în ceea ce privește limba română cu toate că nu știi niciodată când îți folosește și bineînțeles cu ajutorul ei învățăm să vorbim corect). Liceul destul de ușor 4 ani în care înveți o listă de opere și autori români( ar fi chiar o rușine să nu-i știi și să nu cunoști acele opere celebre trăind în România ) și acum mulți dintre elevii români or să spună „Păi bine dar ne pune să învățăm mecanic pentru bac! Eu nu pot așa!" însă de fapt examenul de bacalaureat nu cere un eseu dintr-o carte cumpărată din librărie. Iar când opera nu-i citită, eseul e greu. Matematica într-adevăr ceva mai grea cu toate că mare ar fi surprinderea ca elevul să afle că s-ar putea să se întâlnească cu ea de mai multe ori decât crede și în funcție de profil poate chiar la facultate..ca să nu mai spun o altă regulă nescrisă, matematica se învață cu pixul și caietul în mână, cu alte cuvinte exersând. Trecând la istorie și geografie păcat ar fi să nu știi despre propria tară, despre vecini și poate chiar să afli lucruri în plus.
Uneori lucrurile pot părea grele însă o minte care nu învață nu se mai dezvoltă. Multe lucruri ne ajută fără să știm cum, ne dezvoltă vocabularul, memoria, gândirea critică, adaptabilitatea. Creierul nostru este capabil să rețină atât de multe lucruri ar fi păcat să nu ne dăm șansa să învățăm cât mai multe pentru că știm foarte bine că pe tot parcursul vieții învățăm.
Acum aceasta e doar o părere a unei studente care cândva a fost și în postura de elevă și nu, nu elevă de 10, ci elevă de 8 și o generalizare (nu bag pe toată lumea în aceeași oală).

| CIVIC1 explică (pentru Anee1667):

Am inteles punctul dvs. de vedere si convingerile dvs. fata de invatamantul romanesc.