anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum ați descrie școala ideală, placând de la tipurile de școli cunoscute în antichitatea greacă?

3 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

In primul rand, majoritatea profesorilor. Sunt toti pe mentalitatea toceste, iti ascult ce-ai reusit sa memorezi si-ti dau o nota. Ar trebui ca orele de curs sa fie sub forma unei dezbateri, sa se vorbeasca despre o tema iar copiii sa colaboreze. Ar trebui ei lasati sa-si ia notite cu ce li se pare esential iar pentru nota sa vorbeasca deschis despre tema respectiva.
Profesorii ar trebui alesi mai atent, trebuie sa aiba in primul rand charisma ca sa te atraga, sa vrei sa-i asculti si sa inveti ceva de la ei.
Examenele. N-ar trebui sa mai fie permisa spaga de orice fel.
Inspectiile. Toti profesorii, fie ei cat de prosti trec o inspectie. Asta n-ar trebui sa fie permis deoarece din aceasta cauza sunt elevi atat de slabi la anumite materii. Cunosc cazuri personale cand profesori care n-aveau nicio treaba cu materia respectiva, au invatta pe dinafara tot "discursul" pe langa faptul ca se mai uitau si-n foaie si se balbaiau in ultimul hal, ba chiar facand greseli grave de exprimare si teoretice.
Mancarea. Ar trebui ca magazinele cu tot felul de prostii: patiserie veche de zile intregi, chipsuri, sandwhicuri vai de mama lor, sa mai acorde cativa banuti si sa organizeze o cantina in incinta scolilor unde sa fie o ora de pranz, dupa modelul american.
Dulapuri pentru carti. Mi se pare de-adreptul inutil sa-ti cari dupa tine acasa-scoala tot felul de carti pe care la majoritatea orelor nici nu le folosesti si dupa se mira profesorii de ce nu exista macar 3 carti la clasa. Ghiozdanele devin foarte grele cand pe langa 6 caiete mai iei si 6 carti unele foarte groase.
Orele de sport. Consider ca in locul probelor acelora care-ti definesc nota, sa fie evaluata prezenta ta la ore. La orele de sport sa fie promovate lucruri ca alergatul, gimnastica si sporturi ca fotbal, handbal, volei etc. iar notele sa constituie implicarea deoarece nu oricine este bun la sport sa scoata un timp mic la viteza sau o distanta mare la rezistenta dar toti ar trebui incurajati sa faca sport pentru o viata snaatoasa. Asa, fiecare ar face "probele" dupa ritmul propriu.
Temele in weekend. Le consider inutile. Daca tot ii wekeend si e considerat ca fiind timp de relaxare, sa ramana asa, nu in loc sa stai sa te relaxezi sa muncesti la tot felul de materii. Ba chiar se dau si mai multe teme ca sa stai si mai mult sa muncesti in timpul liber.
Orele de curs. PArerea mea ar fi ca trebuie sa inceapa macar de la ora 9. Ora 8 este prea devreme si creierul uman inca nu este capabil sa acorde atentia cuvenita informatiei. O astfel de ora ar adauga o ora in plus somnului din timpul noptii si ar fi mult mai odihnitor pentru elev. Sa fim seriosi, cine se mai culca de la 13 ani incolo la ora 10 incat sa fie odihnit pentru ora 7 dimineata cand trebuie sa se trezeasca?
Am mai raspuns la o intrebare asemanatoare ca a ta. Acestea ar fi schimbarile pe care le-as vrea vis-a-vis de modul in care se desfasoara invatamantul romanesc.

| AC4S4 a răspuns:

Salut!

Eu vad liceul ideal, gimnaziul sa ramana asa cum e.


*Sa nu mai existe sistem de notare, sa fie 2 categorii : Admis, Respins (trece/nu trece). Desigur profesorii vor avea un carnet unde noteaza fiecare elev, si daca cineva e in prag de corigenta e obligat sa-l anunte.

*Burse mai mari;
*Elevul sa aiba de ales dintre Arta/Sport, la arte va alege muzica/desen, la sport va alege un sport.Sa nu mai fie ora de muzica, desen, sport, sa fie doar o ora in care fiecare face ceva...
*Fara saptamana altfel, eventual sa fie o saptamana cu proiecte interesante (fiecare elev alege 2 materii la care sa faca proiecte, va primi o nota 'secreta').
*Orele sa inceapa la 9(unii chiar ne trezim inca noaptea sa mergem la scoala).

*Fara manuale (pentru a evita decizia unui profesor de a face lectia punand copiii sa copieze 2 pagini din manual).

*Cand un profesor asculta un elev, ar fi frumos sa fie mai liber;
*Cei de la uman in clasa a XIa sa continue sa faca materiile de real (o sapt bio, o sapt chimie, o sapt fizica);
*Cei de la real in clasa a XIa sa faca o sapt geografie, o sapt istorie ( si doar o ora/sapt de limba2).

Uite cum as avea eu un 'orar', pentru clasele XI-XII.

Filologie :
5 ore lb. romana
1 ora matematica(doar in clasa a XIa)
1 ora latina (doar in clasa a XIa)
fizica/chimie/bio( 1, o sapt. fiecare)
3 ore engleza
3 ore L2
2 ore istorie
1 ora geografie
1 ora stiinte socio-umane
1 ora arte/sport;
1 ora literatura universala;
+5 optionale alese de CLASA;

Stiinte sociale:

4 ore lb romana
2 ore geografie
2 ore istorie
bio/chimie/fizica (1, fiecare o sapt)
2 ore matematica(1 ora in clasa a XIIa);
1 ora arte/sport;
4 ore engleza
2 ore L2;
2 ore stiinte socio-umane
1 ora "de drept". Elevii sa vada cum e sa fi avocat, judecator, sa invete legi.
+3 optionale alese de CLASA;

Tehnologic(aici sa nu mai fie atatea ramuri, economic, servicii, protectia mediului, doar TEHNOLOGIC)

3 ore de matematica
1 ora chimie
1 ora bio
3 ore fizica
2 ore lb. romana
2 ore engleza
1 ora LB2
1 ora istorie
1 ora geografie
1 ora Informatica(programare)
2 ore Tehnologie
1 ora stiinte socio-umane(doar clasa a XIa)
+4 Optionale alese de CLASA;

Mate-Info

4 ore matematica
6 ore informatica
1 ora bio
1 ora chimie
2 ore fizica
2 ore romana
2 ore engleza
1 ora L2
Istorie,Geografie (1, fiecare o sapt - doar clasa a XIa)
+4 Optionale alese de CLASA;

Stiintele Naturii

3 Ore Matematica
3 Ore Biologie
3 ore chimie
2 ore fizica
1 ora informatica(doar clasa a XIa)
2 Ore engleza
1 ora L2
1 ora practica bio
1 ora practica chimie
2 Ore lb. romana
+4 Optionale alese de CLASA;

Ideea e sa fie 24 ore/saptamana, sa fie 5 ore pe zi(doar o zi cu 4 ore), de la 9 la 2. Sa nu fie un program incarcat.

Cel mai mult as vrea sa se schimbe ceva la tehnologic. Acum cand spui tehnologic, te gandesti la un liceu slab, unde nu se face scoala, dar teoretic se face scoala mai multa ca la uman(fizica, mate - ar trebui sa iasa mecanici, ingineri), doar ca elevii si profesorii acolo nu sunt seriosi.








| oprescudorin11 a răspuns:

Cred ca impresia despre scoala greceasca veche mi-a ramas in minte drept organizarea ideala, desi pare si ea putin arbitrara.
Cel mai interesant mentor al scolii, dar si cel mai vechi si din pacate nu au ramas scripte este Pitagora (matematician si filozof), prin 550 IH, apoi Socrate 450IH.Despre Socrate am aflat de la I. Kant, un alt profesor eminent din sec.19.
Acest Kant explica sistemul lui Socrate scolar. Excelent. Elevii se adunau intr-un amfiteatru, dar se imparteau in cateva categorii, in functie de merite, performante.
Unii aveau voie sa-si spuna parerile, altii aveau voie sa puna intrebari, doar, in fine, alta categorie avea doar dreptul sa asculte. Ceilalti nu erau primiti.In SUA sunt universitati care practica ceva in acest gen.
Profesorii nu se promovau prin relatii rude, doar prin merite dovedite. Elevii erau recrutati la fel si impartiti in aceste categorii. Tinuta era demna si comportamentul corespunzator.
Sigur ca in lume, acum, nu mai este decat in vis o asemenea scoala.
Deci avand in vedere cum era scoala acum 3000ani, mi-as dori ceva similar acum cu corectiile de rigoare, corespunzatoare cu tehnologia de acum.
Desigur ca este o UTOPIA. Profesorii sunt analfabeti, elevii n-au ce respecta la ei, societatea si-a pierdut seriozitatea, interesul si disciplina.Plagiatele curg.
Sunt pastrate la anumite Universitati din SUA sau GB ceva din astea. Cursurile sunt alese de catre studenti (elevi) in functie de optiunea profesiei, sunt selectati dupa competenta (deseori se interpun si banii-din pacate si acolo).E mult de povestit. Mai ales ca ce varza e acum in invatamant cam peste tot! Academicieni gangavi, analfabeti, nu stiu sa spuna o fraza bine legata, daramite sa respecte elocinta, dictia, celelalte calitati ale unui vorbitor, mai ales politicieni, profesori.
Fara aceste standarde, este aiurea sa discutam restul.

Întrebări similare