Poti sa incerci sa-l responsabilizezi, sa-i explici ca nu pentru tine face teme sau invata, ci pentru viitorul lui. Eventual, zi-i ca nu-ti pasa cand si cum isi face temele, dar zi-i ca-l paste ceva nasol daca ia note mici.
- Fixeaza o anumita ora pentru lectii, in functie de orarul scolar
- Alege un loc cu multa lumina, rechizite in apropiere, si liniste in jur. Il poti lasa chiar sa isi decoreze coltisorul lui dupa pofta inimii
- Indeparteaza orice lucru care i-ar putea distrage atentia: stinge televizorul, inchide telefonul si incearca ca, pe perioada in care micutul isi face temele, sa implici si restul membrilor familiei in activitati ce nu provoaca zgomot
- Aduna lucrurile de care are nevoie pentru a-si duce tema la bun sfarsit : creioane, guma de sters, hartie, dictionarul, calculator, lipici, foarfeca, etc
- Fii tu insuti un exemplu: Copilul va fi mult mai tentat sa isi faca tema daca te vade si pe tine citind sau scriind
- Fii interesata: citeste alaturi de el, intreba-l lucrurile care s-au discutat la scoala in acea zi. Sau pune-l sa-ti povesteasca cum a inteles el ca trebuie rezolvate temele pe care le are.
Simpla ta prezenta va fi de mare ajutor copilului, si ii va da o mai mare incredere in fortele proprii. Nu trebuie neaparat sa te implicit in rezolvarea propriu-zisa a temei, ci doar sa-i dai unele sugestii. Restul depinde de el. Va intelege acest lucru si se va comporta in consecinta.
Pe langa ajutatul cu tema mai sunt si alte lucruri la fel de importante pe care parintii le pot face pentru a-si indruma copiii. Ii pot incuraja sa petreaca mai mult timp citind decat privind la televizor, pot discuta cu ei pentru a le comunica valori, trasaturi de caracter sau obiceiuri bune, si pot tine o legatura destul de stransa cu profesorii pentru ca acestia sunt oamenii care sunt in jurul copilului o mare parte a zilei si il influenteaza intr-un fel sau altul.
Si uite ce am gasit pe net:
Este foarte gresit sa i se promita diverse recompense pentru ca sa-si efectueze temele. Copilul trebuie constientizat ca aceasta este responsabilitatea lui si nu a parintelui, ca asa cum are drepturi are si responsabilitati, ca va trebui sa suporte niste consecinte atunci cand nu-si rezolva sarcinile.In acelasi timp trebuie incurajat in permanenta("sigur vei reusi sa rezolvi problema", "daca esti atent vei termina mai repede", "astazi ai scris mai bine decat ieri"). Parintele nu va sta tot timpul langa copil "sa-l pazeasca", pentru ca acesta se va obisnui asa si nu va mai vrea sa-si faca temele decat in prezenta acestuia. Daca la inceputul clasei I supravegherea este mai stricta, odata cu trecerea timpului, parintele intervine doar din cand in cand cu eventuale corecturi si explicatii, acordandu-i treptat copilului independenta, posibilitatea de a-si rezolva singur sarcinile, de a capata incredere in propriile puteri.Trebuie evitate extremele, un parinte cicalitor, care face o obsesie din temele copilului, fiind la fel de iresponsabil ca cel ce nici macar nu stie daca copilul are sau nu teme de rezolvat.
Nu-l mai santaja oferindu-i ceva daca face temele, ci luandu-i ceva deca nu le face, cum ar fi dreptul de a iesi afara!
Spune-i ca temele sunt, momentan, una dintre putinele oportunitati pe care le are pentru a demonstra lumii ca e destept.
FullFr8 întreabă: