Cum? Si daca filmele nu sunt in limba romana ci subtitrate, vrei sa-si dea "Gigel" osteneala sa citeasca subtitrarea? Si, eventual, sa mai si inteleaga ceva din ea?
Doamne! Ce idei bizare ai.
Pai, de ce crezi tu ca se uita cretinii astia mici numai la filme "de actiune"? Pentru ca, in filmele alea, aia se bat, nu vorbesc, deci...mai putina subtitrare de citit. Si numai pe un rand. Ca, daca e pe doua, s-a rupt filmul.
Apreciez sarcasmul, însă cred că îţi cam subestimezi elevii.
Sunt mult mai capabili decât poate par, mai ales când li se explică pe înţelesul lor şi sunt trataţi cu respect, înţelegere şi profesionalism.
As vrea eu sa-i subestimez, dar...n-am de ales.
Cum ai aprecia tu un elev care iti declara, cu nesfarsita mandrie, ca n-a citit in viata lui o carte?
Sau, cum ai aprecia un elev care ti-ar spune ca si-a luat pantofii din Mall "de la magazinul ala cu nume lung"? Era vorba de Deichmann. In felul asta am inteles si eu de ce toate magazinele din Mall au nume din maximum 6 litere. Deja, de la 7 incolo, nu mai poate fi citit, nici retinut. Trist, dar adevarat. Iar cea mai buna dovada ca, din pacate, am dreptate, sunt rezultatele de la Evaluarea Nationala si de la Bac.
Îţi înţeleg frustrarea, însă nu cred că e cazul să generalizăm.
Nu există pădure fără uscături.
Sunt şi mulţi elevi foarte buni, care chiar vor să înveţe şi care ar fi poate şi mai buni, dacă ar avea profesori de calitate.
Mergi pe ideea ca cei 7 ani de-acasa conteaza foarte mult(eu merg), si ca isi pun amprenta asupra individului pe toata perioada vietii lui?
Exista astfel de "lectii" pe Discovery.
Chiar lectii! In fiecare zi a saptamanii cate o materie.
Crezi ca le apreciaza cineva dintre cei ce sunt inca elevi?
Imaginile vizuale sunt intr-adevar mai usor de retinut, ideea e buna, dar "trebuie sa mai ai si cu cine"...
Aceasta este metoda de predat a viitorului.
Invatamantul interactiv, in domenii pe care elevul sa le considere interesante.
Dar din pacate... tine de viitor.
Nu sunt extraordinar de multe state care sa poata implementa asa ceva la scara larga.
Oricum ...acesta e viitoul.
http://cdnimg.visualizeus.com/......68e4_h.jpg
Da. Şi eu sunt de aceeaşi părere, Apache.
Dar dacă am învesti mai puţini bani în biserici (care şi aşa sunt peste 18.000, pe când şcoli doar vreo 4.000, iar spitale - 400), cred că în timp ne-am putea permite şi noi firescul de a învăţa la standardele secolului XXI.
Aici nu e vorba numai de Romania.
Vorbeam in general....despre toate statele lumii.
Daca e sa iei pragmatic in lume ar exista doar 5-6 state care cu adevarat ar putea sa implementeze tehnologia avanstata in toate institutiile de invatamant pe care le are.
SI acum imi vine in minte doar Singapore si Japonia...
Ar trebui un boost si din partea economiei si costurilor de productie a tehnologiei din ziua de azi pentru ca toate conceptele astea sa devina realitate.
Cu timpul o sa devina...
Si revenind la Romania :
Mereu o sa fim cu un pas in urma celorlalte state importante...mereu o sa avem o mentalitate jalnica, o sa facem decizii gresite....pentru ca la asta ne pricepem.
Ca sa schimbi ceva, trebuie sa schimbi mentalitate Noname si asta e prea complicat si prea obositor pentru a merita sa fie incercat.
Mie chiar mi se pare o idee buna. Profesoara noastra de istorie ne mai tinea din cand in cand lectii sub forma de filme
Ar fi super tare, si ar iesi din monotonie, cum sunt alte materii la care proful/profa trancane toata ora, copiii iau si ei ce notite apuca, iar dupa sunt ascultati si trebuie sa stie lectia ca pe o poezie. Cel putin la istorie si geografie nu se face asa! Si mai ales la ascultat. Multi profesori de istorie/geografie ridica elevu in picioare si il pun sa spuna lectia ca pe o poezie. NU! Ascultarea se face la harta, unde copilul trebuie sa arate locurile invatate, spune si ce a invatat, si profesorul, ca sa arate ca e documentat, trebuie sa stie sa-i puna intrebari, nu sa-l lase sa recite ca papagalul. Pe noi asa ne asculta la istorie. Iar la geografie, inca din clasa a 5a ne punea intrebari din lectie si dupa aratat la harta.
Multumesc ca ai pus intrebarea asta, NOname, inainte sa o pun eu
Sincer,eu mai degraba as pompa in elevi informatie 30 de minute din ora, iar restul de 20 as prefera sa fie dezbatere ideologica,gen "A fost idiot Napoleon ca s-a grabit cu Waterloo?" sai "Heil Hitler?" sau, dupa lectiile cu razboaiele recente,"Care era mai smecher, Patton sau Montgomery?", pentru ca niste filme, mai degraba ar adanci letargia acestor ore.Doar un profesor foarte empatic poate sa capteze atentia elevilor.Altfel,face ora cu 2-3 elevi, cum se intampla in 85% din cazuri, la absolut orice ora de curs din pre-universitarul romanesc.N-are nevoie sistemul educational rumanesc de tehnologie, videoclipuri, prezentari si metode interactive de predare.Dar ce zic eu...ca oricum dac-as fi profesor,in doua saptamani,orice clasa a mea ar fi cazarma spartana.
Mai bine inainte sa se treaca la asistenta profesor-videoclipuri ar acoperi scolile,ca le ia vantul si ar pune cate o buda decenta in fiecare.
Si totusi, ce sa gaseasca (,) captivant un lache penal care butoneste telefonul toata ora, sa combine, sa faca si sa desfaca, o freaca aiurea 12 clase si vorba cuiva "you're only in school, because your parents make you go, and all you do is play beer pong and hang out with your bros".Iti zic eu, Vanga, s-ar adormi pe rupte.Mai rau ca inainte.Cine are nevoie de cunoastere? Doar suntem elevi,da-ne in lula mea.OK,si profesorii au multa vina,de fapt,intregul sistem e la metastaza, dar fara cineva ca mine, care ar da afara tot intr-o vacanta, iar apoi angaja doar oameni sub 35, cu competente reale, care nu sunt neaparat profesori, nu s-ar intampla nimic.Sunt elevi care ar preda filosofia si istoria mai captivant ca un profesor, sa nu mai zic de unele limbi straine, iar asta ar trebui sa nasca un semn de intrebare si cu privire la profesori.Si nici asta n-ar fi rezolvata de filmulete.
Stii cum vad eu invatamantul viitorului? Fara niciun carnivor - scuza-ma - felator inept care sa se tina de misto-uri pe la ore,fara semizei bolsevici la catedra sau interpusi politic ca directori, fara icoane in clasa, cu profesori competenti si selectie adevarata organizata de fiecare institutie de invatamant in parte.Mi s-ar parea interesant ca directorul scolii sa fie votat de elevi si parinti, dupa o campanie de o luna, inainte de inceperea anului scolar.Mandat de 4 ani, ca-n politica si program de imbunatatire a institutiei.Ne trebuie si mai multa comunicare pe axa parinte-elev-profesor.Sa se rezolve astea mai intai.Si dupa putem trece la lectii interactive, manuale pe iPod si alte glume dintr-astea.
Profesori cu adevărat buni, care reuşesc să capteze atenţia tuturor elevilor şi să transmită informaţia în mod corect, obiectiv, din păcate, sunt foarte puţini. Tocmai din acest motiv cred că au nevoie de un ajutor - un material audio-video, gândit şi realizat de oameni cu adevărat pricepuți, talentaţi, care au carismă, voci plăcute, aptitudini de oratori, entuziasm... Puţini profesori, în special în mediul rural (pentru că toţi cei buni pleacă spre marele oraşe), deţin aceste calităţi şi copiii pleacă de pe băncile şcolii cu nişte goluri, pentru că nu s-au găsit nişte adulte capabili să le umple.
Consider că tehnologia modernă (dacă tot o avem, trebuie să şi profităm de ea la maxim) ar putea fi acel pas înainte spre îmbunătăţirea învăţământului şi dezvoltarea minţilor tinere/superioare, urmat de un progres general.
Nu ştiu, dar eu gândesc aşa.
Decât să "dresezi" anual mii de profesori, dintre care doar vreo 5% va fi cam ce se dorea, şi să-i plăteşti ca să repete papagaliceşte acelaşi lucru până ies la pensie, nu mai bine îi alegi pe cei mai buni, îi înregistrezi, îi completezi cu imagini, documentare, prezentări video şi îi distribui prin toate şcolile din ţară?
E şi mai practic, şi mai eficient, şi mai ieftin...
Pentru mine are mai mult sens.
Nu-mi surade ideea, trebuie interactiune cu elevul. Mie daca imi pui un film care ma plictiseste, adorm. Daca stiam ca pot fi intrebat permanent din lectie, eram mereu atent...
Astia de adorm la ore sunt neodihniti. Dormi la fel de bine si in compania unui decor audio-video. Nu-mi surade ideea, mi se stramba.
Mie mi se pare o idee bună. Cred că atunci fiecare elev/stundent ar fi mult mai atent la ore şi ar înţelege mult mai bine materiile respective!
Nu cred că s-ar mai absenta de la ore, ar dispărea monotonia, plictiseala şi cred că ar fi mai multă activitate şi mai mult interes pentru învăţământ.
http://www.youtube.com/......ttp?/watch
Ar trebui o combinatie dintre predatul clasic si cel sub forma de filme, Dar da ar fi o idee faina, pacat ca la noi se investere in ori ce porcarie, numai in ceva util nu
Este interesanta ideea ta...cred ca elevii nu ar mai absenta atat daca orele s-ar desfasura in felul asta.
Extraordinar! Mda ar exista aceasta posebilitate in viitor, poate cel apropiat sau departat dar tot acolo ajungem, tehnologia in continua dezvolatre + ca cineva zicea Romania tara tuturor posibilitatilor nu doar bune...
Da,cred ca ar fi o idee buna, dar posibilitatile sunt minime, dupa parerea mea.Nu cred ca noi am putea dispune de astfel de conditii.Dar aceasta cale este destul de avantajoasa.
Daca pe langa aceste cursuri ar fi si unele de practica unde sa se aplice teoria studiata, da, este o idee buna.
Cu siguranta ar fi o idee foarte buna de predare si sunt bucuros sa spun ca la mine la liceu se face asa ceva, dar din pacate, cam rar.
In primul rand ar trebui asigurat curentul electric in scoli, sunt multe scoli care nici in ziua de azi nu au asa ceva.
O idee foarte buna. Unele tari au fost mai receptive sper nou si au abordat aceasta idee cum se putea mai bine. Ar fi frumos sa fie asa. Da, ar putea sa fie acesta invatamantul viitorului, dar in alte conditi.
Bineinteles ca mi-ar surade ideea; consider ca multi elevi/studenti sunt de acord cu asta Ar fi un pas mare sa se treaca la asa ceva si in acelasi timp, sunt sigura ca ar fi ceva eficient.
Mi-ar place să spun că da, dar ştii cât de greu e să captezi atenţia unei clase întregi de copii/adolescenţi? Profesorii de cele mai multe ori eşuează. Clasa mea în ora de opţional(biologie) vizionează diferite filme despre corpul uman, dar tot sunt unii care dorm(okay, m-ai prins, ocazional fac şi eu parte din ăia care-şi pun căştile-n urechi şi moţăie). Vizionarea unui material video e asociată cu relaxarea, nu e luată-n serios. Genul ăsta de predare ar merge perfect la o clasă formată strict numai din elevi foarte buni, interesaţi şi preocupaţi foarte mult de şcoală, dar la o clasă slabă, la una mediocră şi chiar la una bună nu cred că ar merge. Cred că cel mai bine ar fi dacă s-ar combina modurile de predare(iar dacă s-ar renunţa la materiile fără rost, precum religia sau logica, poate ar fi şi timp...).
Http://youtu.be/pmm_0pMK6kg
...dar nişte oameni pricepuţi (dacă am avea aşa ceva în Ministerul Învăţământului) sunt sigură că ar găsi soluţii.
Probabil va trebui modificat întregul sistem de învăţământ.
Gata, ştiu! Eventual, să apară câte-un pterodactil sau T-Rex zbierător la fiecare 5-10 minute, pe post de alarmă de trezire.
Scuză, Paulla, am rămas blocată la faza ta cu adormitul. Şi eu mă chinuiam cumplit la ore, să nu adorm, mai ales când le aveam de dimineaţă şi plictisitoare. Abia reuşeam să ţin ochii deschişi. Ce-i drept, nu sunt o persoană matinală. Un T-Rex sărind din tufişuri cred că ar putea fi o soluţie...
Este o idee genială! Ar fi mult mai ușor de învățat. Dar faza este că, profilor nu le prea pasă de părerea noastră...cel puțin, așa se întâmplă la mine . Și ar fi super dacă s-ar face așa ceva! Stau binișor cu Geografia, media mea este bună dar cred că aș ajunge și la nota 9.80 dacă s-ar învăța așa
Ideea oricui ii surade dar crezi ca este realizabil asa ceva?(in Romania ma refer)
Cândva, peste câteva zeci de ani, desigur, va fi realizabil şi în România. Chiar şi acum ar fi, dacă banii publici care merg în buzunarele popilor şi în construcţii inutile s-ar redirecţiona către cauze mai nobile, cu adevărat necesare şi utile, cum ar fi copiii şi educaţia acestora la standardele europene secolului XXI, nu Evului Mediu.
P.S. http://www.tpu.ro/......ina-3.html
Recunosc, este o idee foarte interesanta si promoveaza tehnologia intr-un mod pozitiv. Cu toate acestea eu nu as da vrebia din mana pe cioara de pe gard, adica cum sa renunt la dirigintele meu, care este profesorul de istorie? La orele de istorie la mine in clasa nu doarme nimeni, chiar ne distram, suntem o clasa careia ii place foarte mult istoria si mai ales stilul de predare al profesorului. Cat despre geografie, da este cam la fel, profesoara e de treaba si nu face "favoritisme", chiar daca fiica ei este in clasa cu noi.
Ceea ce vreau sa spun e ca ideea ta este inovatoare, o posibilitate a viitorului ce trebuie incurajata. Dar in clasa a 8 elevii sunt incurajati sa invete pentru examenul de capacitate si sa lase calculatorul si televizorul. Nu spun ca filmele pe teme istorice sau geografice le-ar face rau, doar ca ar trebui sa nu uitam de placerea lecturii.
Pentru mine conteaza extrem de mult persoana care face expozeul. Pe linga cunostinte, valorizez stilul de predare, vocea, atitudinea, contactul cu cei care audiaza, pasiunea pe care o transmite.
Asta ma face sa ma aplec mai mult si mai usor asupra notiunilor pe care trebuie sa le invat.
Mereu am invatat mai bine de la un profesor bun decit singura, indiferent de forma in care erau prezentate cunostintele.
Cred ca filmele, prezentarile in powerpoint, desenele etc sint doar MIJLOACE ajutatoare ale profesorului si nu il pot inlocui.
Nu-mi imaginez o societate atit de robotizata si de lipsita de participare si implicare personala.
Ar fi bine ca la ore sa se foloseasca si materiale video, dar comunicarea om la om este esentiala pentru educatia unui copil. Ruperea de contactul cu oamenii, in educatie, ar fi o tragedie.
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă:
alexcatalin13 întreabă: