Dacă ești pasionat de domeniul comercial sau vrei să afli mai multe despre cum să fii un bun negociator și un bun diplomat, atunci cursul acesta este pentru tine. Prietenii de la Fundația Calea Victoriei oferă unui membru al comunității noastre o invitație la acest curs.
Cursul online de negociere, organizat în cinci întâlniri interactive, va acoperi următoarele subiecte:
– Negocierea în cadrul activităţii diplomatice şi a tranzacţiilor comerciale
– Etapele procesului de negociere:
– Obiectul negocierilor internaţionale. Negocierea instrumentelor de politică guvernamentală.
– Tehnici de influenţare în negocierile politice şi comerciale.
Dacă ți-am stârnit interesul și vrei să participi la concurs, lasă în comentarii răspunsul la întrebarea: Care sunt calitățile unui bun negociator? până pe 5 octombrie, ora 12.00. Noi vom trage la sorți câștigătorul și ai putea fi chiar tu!
Succes!
Citeva din calitatile unui negociator:
- expert in comunicare
- un bun psiholog
- realist. cu picioarele pe pamint
- atentie la detalii
- familiarizat cu domeniul in care negociaza.
Calitățile unui bun negociator sunt abilitățile de comuicare orale și scrise, de a înțelege interlocutorul, capacitatea de a pune întrebările potrivite, atenția la detalii, flexibilitatea și capacitatea de a inspira siguranță.
Adica mai pe romaneste sa ai vrajeala buna?
Nu, nu trebuie denaturată realitatea. Scopul este să fie mulțumit atăt negociatorul cât și interlocutorul.
Rezultatele negocierii depind in mare masura de calitatile negociatorilor.In primul rand, trasaturile de personalitate ale individului negociator pot avea oinfluenta asupra modului in care acesta abordeaza si se comporta innegociere, desi, in cazul unui negociator profesionist, inclinatiile naturale alepersonalitatii sale sunt eclipsate de alti factori.Competenta negociatorului se traduce prin capacitatea acestuia de a indeplinisarcinile specifice la un standard ridicat si inglobeaza atat cunostinte, cat siaptitudini, atitudini si comportamente necesare.Cunostintele acopera domenii destul de variate (tehnice, economice, financiare, juridice etc.). Aptitudinile generale ale negociatorului sunt cele care se cer in multe altelocuri de munca (ex.: spirit de observatie, memorie, atentie, prezenta de spirit, gandire logica, imaginatie, etc.). La acestea se adauga si aptitudini specificemuncii unui negociator, cum sunt stapanirea de sine, rabdarea, flexibilitatea, motivatia si gandirea pozitiva.Negocierea, ca sarcina de munca, reclama abilitati specifice, dobandite deregula de- a lungul timpului (ex.: bun vanzator, comunicare, manageriala, aface si a primi concesii, a trata conflictele). Atitudinea pe care o are negociatorul fata de activitatea de negociere ii conferatendinta de adoptare a unui stil specific de abordare a acestor proces. Existanumeroase modele ale unor stiluri de negociere, ca inclinatie naturala spreadoptarea unor anumite comportamente. Stilul de negociere este influentat side cultura nationala a negociator ului; astfel pot fi descrisi diferiti negociatoriin functie de tara sau zona geografica de unde provin.Personalitatea reprezinta cadrul relativ stabil al gandurilor, sentimentelor sicomportamentelor care confera individului unicitate, facandu- l diferit de altioameni.De-a lungul timpului s-au dezvoltat teorii diferite care au incercat sa explicenatura si dinamica personalitatii umane. Primele au pornit de la observatiile dinviata cotidiana si au descris oamenii prin trasaturi (bun, bland, agresiv etc.). Inperioada moderna, Freud a avut contributii esentiale si foarte originale.Mecanismele de aparare psihologice descrise de el, ca reflectand conflictulinterior al individului, se pot manifesta in procese de comunicare (ex.: prinlapsusuri, inlocuiri de cuvinte, uitarea unor cuvinte) si comportamente.Au fost dezvoltate de asemenea teorii pe baza carora au fost descrise tipuri sistiluri de personalitate. Sunt cunoscute astfel clasificarea in tipul depersonalitate introvertita (caracterizata prin orientare spre sine, incomunicabilitate, timiditate …) si extrovertita (caracterizata prin orientarespre exterior, expansivitate, inclinare spre actiune, tendinta de a domina…). Numeroase modele ale unor stiluri personale constituie baza teoretica pentrutestele utilizate la selectarea, la evaluarea personalului ori pentru planificareacarierei.Trasaturile de personalitate ale individului negociator pot avea o influentaasupra modului in care acesta abordeaza si se comporta in negociere. Totusi, in cazul unui negociator profesionist, inclinatiile naturale ale personalitatii salesunt eclipsate de alti factori. Acestia pot fi: circumstantele, pregatireanegocierii, experienta profesionala, diferite tehnici aplicate (ex.: analizatranzactionala) etc.Conceptul de competenta este complex si se traduce prin capacitatea uneipersoane de a indeplini o sarcina specifica la un standard ridicat
Calitățile unui bun negociator sunt următoarele: abilități foarte dezvoltate de comunicare, dicție foarte buna, carisma, o voce plăcută, un aspect frumos și îngrijit, răbdare, perseverenta și concentrare pe detalii, creativitate, capacitatea de gândire atat obiectivă cât și subiectivă când este necesar, adaptabilitate și flexibilitate, cunoștințe din sfera psihologiei, a marketingului, a economiei, a contabilității, și a legislației, cunoașterea în detaliu a pietei in domeniul in care activează persoana sau compania care are nevoie de serviciile sale.
Calitatile unui bun negociator le reprezinta sarmul si priceperea. Un negociator priceput in arta argumentării ce este capabil să ducă discuția unde vrea, obținând in cele din urmă ce își dorește si totodata având si un sarm înnăscut, atunci acesta poate fii considerat cu succes un negociator formidabil.
anonim_4396 întreabă: